محققان علوم پزشکی در آزمایش‌های جدید خود مدعی شدند مصرف مرتب داروهای ضد‌التهابی ایبوپروفن یا ناپروکسن می‌تواند خطر ابتلا به سرطان سینه را در گروه‌های پرخطر تا ۴۰ درصد کاهش دهد. در حالی که در این مطالعه تاثیر مثبت داروهای ضد التهابی ایبوپروفن و ناپروکسن بر کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه در زنان دارای فاکتورهای خطرزا مشخص شده، محققان می‌گویند قرص آسپرین که در دسته داروهای ضد التهابی قرار دارد، چنین اثر مثبتی ندارد.
کد خبر: ۱۲۴۲۵۸۶

در این مطالعه افراد سالم را تحت نظر قرار داده نشده و از آن رو به افراد توصیه نمی‌شود این نوع داروها را به‌جز طبق تجویز پزشک برای مدت طولانی مصرف کنند.
به گزارش جام‌جم و به نقل از ایسنا، یک تیم پزشکی از کلینیکی در ایالت مینه‌سوتای آمریکا ۳۰۸۹ زن را که دچار ترس ابتلا به سرطان سینه بودند، بین سال‌های ۱۹۹۲ تا ۲۰۰۱ میلادی مورد بررسی قرار دادند. تمامی این افراد پیشتر مورد نمونه‌برداری از بافت سینه قرار گرفته بودند. اگر چه بعدتر مشخص شد مشکلات این افراد خوش‌خیم بوده و سرطانی نیست، اما این زنان در آینده بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان بودند. در طول این مطالعه، ۳۱۳ نفر از زنان به سرطان سینه مبتلا شدند.
تیم پزشکی این مطالعه دریافتند زنانی که در طول زندگی خود داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی مصرف کرده‌اند، حدود
۴۰ درصد کمتر از افرادی که هرگز این داروها را مصرف نکرده‌اند در معرض خطر ابتلا به سرطان هستند. این در حالی است که زنانی که به طور مرتب آسپرین مصرف می‌کرده‌اند، با کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه روبه‌رو نشدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها