سریال محکومین 2 آماده پخش از شبکه یک است

بازگشت «محکومین»

مجازات جایگزین زندان سر فصل مجموعه اپیزودیک "محکومین" بود که سال 96 از شبکه یک پخش شد که به دلیل بکر بودن سوژه با اقبال زیادی از سوی مردم رو به رو شد. این مجموعه روایتگر زندگی افرادی بود که هرگز پرونده قضایی نداشتند، اما ناخواسته به خاطر انجام دادن یک جرم کوچک به زندان می‌افتند، اما بعد از بررسی پرونده آنها از سوی مددکار زندان برای آنها مجازات جایگزین انتخاب می‌شد و آنها باید دوران محکومیت را بیرون از زندان و در یکی از نهادهای دولتی یا مراکز غیر دولتی سپری می‌کردند. اقبال مخاطبان از این مجموعه تلویزیونی، مسئولان شبکه یک را راغب کرد تا فصل دوم این مجموعه هم ساخته شود، اما این بار با رویکرد تازه تر تا هم نظر مخاطبان فصل اول این سریال را جلب کرده و هم این‌که بینندگان جدید را جذب کند. فصل دوم این سریال را همچون فصل قبلی به تهیه کنندگی بهروز مفید و کارگردانی سیدجمال سیدحاتمی ساخته اند. به گفته تهیه کننده فصل دوم مجموعه محکومین به نوعی ادامه سری اول است و در 35 قسمت به تصویر کشیده شده است. فصل اول به مجازات جایگزین زندان پرداخته شد. همچنین با توجه به مسائل اجتماعی گروه سازنده تصمیم گرفتند در فصل دوم یک رویکرد تازه را دنبال کنند، به همین دلیل در کنار پرداختن به مجازات جایگزین زندان به موضوع بحران زندگی خانواده ها، طلاق و بچه‌های طلاق هم پرداخته می‌شود. در واقع سازندگان این اثر با توجه به آمار رو به رشد طلاق به ویژه در سال‌های اخیر تصمیم گرفتند برخی از موضوعات این سریال را به طلاق اختصاص بدهند، به همین دلیل بعد از صحبت با مسئولان شبکه یک قرار شد در کنار مجازات جایگزین زندان به بحث طلاق و به ویژه بچه‌های طلاق هم بپردازند. این مجموعه تلویزیونی آماده پخش از شبکه یک هست. به همین دلیل با تهیه کننده و بازیگران سریال به گفت و گو نشسته ایم.
کد خبر: ۱۲۴۲۵۳۴
حضور 244 بازیگر
بهروز مفید از تهیه کنندگان با سابقه تلویزیون است که تا امروز مجموعه‌های متفاوت اجتماعی را روانه آنتن شبکه‌های مختلف سیما کرده است. او بعد از ساخت مجموعه تلویزیونی محکومین، به دلیل اقبال عمومی تصمیم گرفت فصل دوم این سریال را تهیه کند.
البته این تهیه کننده در فصل دوم این سریال به غیر از مجازات جایگزین به موضوعات اجتماعی مبتلا به جامعه هم می‌پردازد. وی در این باره به جام‌جم می‌گوید: در حال حاضر مجموعه محکومین آماده پخش از شبکه یک است و در اختیار شبکه قرار دارد. این سریال در 35 قسمت 50 دقیقه‌ای تولید شده و هر قسمت داستان مجزایی دارد.
وی ادامه می‌دهد: ما برای ساخت هر قسمت زمان زیادی گذاشته ایم، چون دغدغه مند بودیم تا یک اثر خوب اجتماعی بسازیم که نه تنها مردم را سرگرم کند، بلکه به آنها تلنگر هم بزند. به همین دلیل از لوکیشن‌های متنوع و بازیگران متفاوت بهره برده ایم. امیدواریم بتوانیم با پرداختن به موضوعات اجتماعی روی کاهش این معضل تاثیرگذار باشیم، زیرا وظیفه رسانه پرداختن به این موضوعات است.
نقش‌های محوری فصل اول سریال مجموعه محکومین را لیلا زارع و سپیده خداوردی بازی کرده بودند، اما نقش محوری فصل دوم از آن نازنین فراهانی شده است. مفید درباره انتخاب فراهانی برای نقش اصلی سریال می‌گوید: به هر حال بعد از تمام شدن هر پروژه ای بازیگران مشغول بازی در پروژه دیگری می‌شوند و بر همین مبنا ما هم باید بازیگری را انتخاب می‌کردیم که با زمان پروژه هماهنگ باشد. ضمن این‌که برای نقش مددکار قصه که محوری است باید بازیگری انتخاب می‌شد که به لحاظ شخصیتی محکم باشد و بعد از صحبتی که با هم داشتیم به انتخاب نازنین فراهانی رسیدیم.
وی عنوان می‌کند: در این فصل از سریال محکومین به مسائل اجتماعی همچون اعضای خانواده، جدایی و ... هم می‌پردازیم. همچنین در این سریال 244 بازیگر داشتیم که از این تعداد 40بازیگر از چهره‌های شاخص بودند. به عنوان مثال یکی از داستان‌های سریال درباره فردی است که قبل از ازدواجش ناراحتی‌های روحی داشته، اما عنوان نکرده است. ما در این قسمت به خانواده‌ها می‌گوییم که واقعاً باید قبل از ازدواج تحقیقات جامعی داشته باشند و سوابق طرف را در بیاورند. البته تلاش ما این بوده که با سریال محکومین 2 روی اعصاب مخاطبان نرویم، بلکه فضا تاثر برانگیز باشد، چون این دو واژه متفاوت هستند.
این تهیه کننده با اشاره به یکی دیگر از قسمت‌های سریال می‌گوید: یکی از قسمت‌ها به مساله تنبلی اختصاص دارد و این‌که در این قسمت داستان ساده اما جذاب یک بچه آبادانی را می‌بینیم که با این‌که لاغر است و 20 کیلو ، اما پدر چاق 140 کیلویی دارد و ...
مفید درباره انتخاب حاتمی برای کارگردانی این سریال توضیح می‌دهد: ما سریال محکومین را با آقای حاتمی شروع کردیم، ولی چون شبکه می‌خواست زودتر این سریال را آماده پخش کنیم، به همین دلیل به غیر از ایشان از کارگردان دیگر هم استفاده کردیم، اما برای پخش فصل دو عجله ای نبود و همه قسمت‌ها را آقای حاتمی کارگردانی کرد. برای این سریال نزدیک به 200 لوکیشن هم داشتیم که همین کار را سخت می‌کرد.
در این سریال علاوه بر نازنین فراهانی، بهاره رهنما، کوروش تهامی، مهران رجبی، مریم بوبانی، علیرضا استادی، معصومه قاسمی پور، رابعه مدنی، بهنام تشکر، ارژنگ امیرفضلی، اسماعیل محرابی، کمند امیرسلیمانی، پریا مرادیان، سهند جاهدی، سحر غمخوار، بهراد خزازی، شهره لرستانی، مهدی صباغی، بیتا سحرخیز، مهری آلاآقا، محمود جعفری، نگار عابدی، بیژن بنفشه خواه، شیرین اسماعیلی، لاله صبوری، مجید واشقانی، مینا جعفرزاده، ایمان صفا، سپند امیرسلیمانی و ... بازی می‌کنند.


چالش دست و پنجه نرم کردن با نقش
اتابک نادری هم تجربه نقش‌های جدی را دارد و هم طنز. وی درباره نقشش در این سریال می‌گوید: در یکی از اپیزودهای این سریال نقش ارسلان پدر خانواده ای را بازی می‌کنم که رازی را پنهان کرده است. او بر خلاف ظاهر مثبتی که دارد، خطایی کرده است. به سهم خودم تلاش کرده ام تا نقش را برای بینندگان باورپذیر در بیاورم.
وی عنوان می‌کند: ضمن این‌که چالش دست و پنجه نرم کردن با شخصیت‌های قصه را دوست دارم. برایم مهم نیست چند سکانس بازی می‌کنم، مهم این است نقش را درست در بیاورم. همچنین از قبل همکاری کوتاهی در سریال رنج پنهان با آقای سیدحاتمی داشتم و حالا در سریال محکومین 2 هم با هم همکاری داشتیم.


آقای گل لیگ امید در محکومین
حتماً شما مهدی شریفی، بازیکن فوتبال اصفهانی را می‌شناسید. او فوتبال را از آکادمی ذوب‌آهن شروع کرد و تا نوجوانان در این تیم بود. پس از وقفه‌ای یک ساله، به تیم بزرگسالان سپاهان نوین پیوست و سپس در تیم امید سپاهان حضور پیدا کرد. او سال ۱۳۹۱ در تیم امید سپاهان، به عنوان آقای گل لیگ امیدهای کشور دست یافت. وی در سال ۹۱ به تیم بزرگسالان سپاهان پیوست. او هم‌اکنون عضو تیم سومقاییت آذربایجان هست.
نکته قابل تامل این که مهدی شریفی در یکی از قسمت‌های این سریال بازی کرده که موضوع آن درباره طرفداران بازیکنان فوتبال است. در این قسمت داستان فردی را خواهیم دید که در آستانه طلاق با همسرش به خاطر فوتبال است و ... در محکومین یک هم دو بازیکن فوتبال به نام فرشاد احمدزاده و علی انصاریان حضور داشتند و در این فصل فقط مهدی شریفی حاضر است.


مدنی در لباس مادربزرگ مهربان
رابعه مدنی، جزو بازیگران میانسال دوست داشتنی است که با لهجه خاص همدانی‌اش توانسته جایگاه ویژه ای در قلب و دل مردم پیدا کند. آخرین کار او درتلویزیون بازی در سریال وضعیت سفید بود که سال 90 از شبکه سه پخش شد. او در این سریال نقش یک مادر مهربان را بازی می‌کرد که هنگام موشکباران بچه هایش را دور خودش جمع کرده بود. او در سریال‌های خانه اجاره‌ای، پایتخت2، داوران، مدینه، تعبیر وارونه یک رویا، سر دلبران، دیوار شیشه ای، هیئت مدیره و آچمز بازی کرده بود. وقتی با او تماس گرفتیم تا درباره سریال محکومین 2 صحبت کنیم، او به شدت سرما خورده بود. به همین دلیل تنها به این جمله اکتفا کرد که او در یکی از اپیزودهای این مجموعه نقش مادربزرگ مهربانی را بازی کرده است.


پدری که مورد بی مهری قرار گرفت
ایرج راد تا به امروز نقش‌های پدرهای متفاوت را بازی کرده است. آخرین کار او در تلویزیون بازی در سریال دختران حوا بود. او در یکی از اپیزودهای سریال محکومین هم نقش یک پدر را بازی کرده است. او در پاسخ به این سوال که آیا سریال محکومین یک را دیده بودید یا نه، می‌گوید: نه، متاسفانه ندیده بودم و بعد از این‌که متن محکومین 2 را خواندم، احساس کردم متن اجتماعی تاثیرگذار هست، به همین دلیل نقشی را که به من پیشنهاد شده بود پذیرفتم.
وی ادامه می‌دهد: در این سریال نقش پدری را بازی می‌کنم که مورد بی مهری قرار گرفته و دلش از این بی مهری‌ها می‌شکند. به هر حال پدرها هم انتظاراتی از فرزندانشان دارند. اما توقع شان عجیب و غریب نیست و کافی است که بچه‌ها یادشان نرود که پدرها هم نیاز به محبت دارند. همچنین کار با آقای سیدحاتمی خیلی خوب و راحت بود. آرامش در گروه حاکم بود و برنامه ریزی داشت.
وقتی از ایرج راد می‌پرسیم که چند پدر متفاوت دیگر را می‌توانید بازی کنید، با خنده پاسخ می‌دهد: بستگی به متن دارد که چطور باشد. طبیعی است که من به عنوان بازیگر علاقه مند هستم نقشی را بازی کنم که برایم جای کار داشته باشد.

قصه‌های مرد 45 ساله با خانواده اش
نادر فلاح از آن دست بازیگرانی است که تا به امروز نقش‌های مختلفی را در تئاتر، سینما و تلویزیون بازی کرده است. آخرین کار او در تلویزیون سریال دریا نزدیک است، بود. او درباره نقشش در یکی از اپیزودهای سریال محکومین 2 می‌گوید: در این سریال در یکی از اپیزودها نقش یک مرد چهل و پنج ساله را بازی می‌کنم که بین او و خانواده اش به ویژه پسر جوانش درگیری‌های زیادی وجود دارد. البته درگیری‌های او برای مخاطب قابل لمس بوده ، زیرا قصه آن اجتماعی است. همچنین کار با سیدحاتمی خیلی خوب بود. او را از زمانی که دستیار آقای تبریزی بود، می‌شناسم، بسیار با اخلاق، حرفه ای و کار بلد است.
وی ادامه می‌دهد: در مجموع قصه اجتماعی این سریال را دوست داشتم و شخصیت پردازی‌ها درست و صحیح بودند و در موقعیت‌های ویژه ای قرار می‌گیرند که همین نقش را برای بازیگران این سریال جذاب تر می‌کرد.

طلاق این روزها زیاد شده است
محمد شیری، بازیگر کهنه کار تئاتر، سینما و تلویزیون درباره نقشش می‌گوید: در یکی از اپیزودهای این سریال با نام ساده مثل زندگی نقش پدری را بازی می‌کنم که آلزایمر دارد. تا به حال چنین نقشی را بازی نکرده بودم و قبل از ایفای این نقش، تحقیقاتی هم انجام دادم. خوشبختانه با یک گروه حرفه ای کار کردم و از بازی در این اپیزود لذت بردم. این بازیگر تاکید می‌کند: این مجموعه به موضوع طلاق می‌پردازد که این روزها خیلی زیاد شده است. در حالی که نباید این طور باشد. واقعاً نمی‌دانم چرا تا این میزان درگیر این معضل شده ایم. امیدوارم پخش چنین آثاری روی جوانان تاثیرگذار باشد تا در زندگی شان صبورتر‌باشند.

فاطمه عودباشی

رسانه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها