وزارت بهداشت اعلام کرد: افرادی که در این شرایط احساس درد یا تنگی در قفسه سینه، سرفه، تپش قلب دارند به پزشک و یا مراکز اورژانس مراجعه کنند.
کد خبر: ۱۲۴۲۴۷۳
توصیه های بهداشتی به شهروندان در هوای آلوده

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، رییس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت:با توجه به اینکه شاخص کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای همه است :مردم تهران و به خصوص گروه های حساس شامل کودکان، سالمندان، مبتلایان به بیماری تنفسی و قلبی و عروقی، زنان باردار، افرادی که دیابت، آسم، بیماری مزمن تنفسی و تصلب شرایین دارن، به دلیل آلودگی هوا از ترددهای غیر ضروری خودداری کنند.

عباس شاهسونی گفت: میانگین شاخص کیفی هوای تهران طی 24 ساعت گذشته به عدد ۱۵۷ رسیده است که در محدوده ناسالم برای تمام گروه ها است.

وی با اشاره به عدد ۱۵۷ میانگین شاخص کیفی هوای تهران، گفت: به نوعی هوای تهران برای تمام گروه ها ناسالم است.

رییس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: طبق پیش بینی های سازمان هواشناسی این وضعیت تا پایان شب ادامه خواهد داشت.

شاهسونی در ادامه توصیه کرد: افرادی که به بیماری های قلبی و ریوی مبتلا هستند، کودکان و سالمندان، زنان باردار و همچنین کسانی که بیماری های زمینه ای دارند از فعالیت های طولانی و سنگین خارج از منزل خودداری کنند و سایر افراد نیز فعالیت های طولانی و سنگین خارج از منزل را تا حد امکان کاهش بدهند و از تردد در محل های آلوده اجتناب کنند

وی افزود: ورزشکاران نیز فعالیت های ورزشی را تا حد امکان کاهش بدهند و یا در فضای بسته ورزش کنند و گروه های حساس از هر گونه پیاده روی اجتناب کنند.

شاهسونی با بیان اینکه والدین کودکانشان را در این روزها به بوستان ها نبرند، گفت: شاخص کیفی هوا برای این گروه ناسالم است و افرادی که مجبورند در خارج از منزل فعالیت کنند از ماسک های مخصوص P2 یا N95 استفاده کنند.

رییس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت افزود: افرادی که در این شرایط احساس درد یا تنگی در قفسه سینه، سرفه مداوم، تنگی نفس، تپش قلب یا احساس گیجی دارند به پزشک و یا مراکز اورژانس مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها