معاون سیما در جمع مدیران و برنامه‌سازان تلویزیون تبیین کرد؛

عزم رسانه ملی برای تولید برنامه‌های دهه فجر

دکتر مرتضی میرباقری معاون سیما با بیان این‌که تلویزیون در دهه فجر سال گذشته بیش از 200 برنامه نمایشی و غیرنمایشی را روی آنتن برد، گفت: امسال نیز شاهد برنامه‌های فاخر دهه فجر برای روایت روزهای پرشور انقلاب و یادآوری حماسه‌سازی‌های مردم از قاب رسانه ملی خواهیم بود.
کد خبر: ۱۲۴۲۳۸۳

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سیما؛ معاون سیما در نشست محتوایی دهه فجر 98 که با حضور مدیران و برنامه‌سازان این معاونت برگزار شد گفت: گفتمان‌های محوری سیما برای برنامه‌های ایام‌ا... دهه فجر امسال تاکید بر استقلال، اقتدار، تبدیل شدن ایران به قدرت منطقه‌ای و امید و حرکت به سوی آینده‌ای روشن است.
دکتر میرباقری با بیان این که تلویزیون در دهه فجر سال گذشته بیش از 200 برنامه نمایشی و غیرنمایشی را روی آنتن برد، افزود: با توجه به تجربه ارزشمند رسانه ملی، داشتن نیروی انسانی ماهر و باتجربه برنامه‌ساز و همچنین آرشیو غنی، معاونت سیما برای دهه فجر امسال و روایت روزهای پرشور انقلاب و یادآوری حماسه‌سازی‌های مردم از قاب رسانه ملی، برنامه‌های شاخصی را در نظر گرفته است. میرباقری با اشاره به این‌که رسانه ملی همواره در بیان واقعی رویدادها نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند، افزود: با توجه به این‌که به سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی نزدیک می‌شویم، رسانه ملی همچون سال‌های گذشته عزم و اراده خود را برای تهیه و تولید برنامه‌هایی با محوریت پیروزی انقلاب اسلامی، ابعاد مختلف این حماسه مردمی، نقش روحانیت و مردم و ... برای ایام دهه فجر در نظر گرفته است.
وی با بیان این‌که حدود شماری از جمعیت جوان کشورمان از اخبار وقایع انقلاب اسلامی کم‌اطلاع هستند و بخش اندکی هم از اتفاقات آن روزها مطلبی را به یاد ندارند تصریح کرد: این وظیفه رسانه است که با هنرمندی، درایت و هوشمندی حماسه باشکوه ملت ایران را زنده نگه دارد و شجاعت و اتحاد مردم را در سرنگونی رژیم وابسته پهلوی روایت کند.
میرباقری ادامه داد: انسان نسبت به هر حادثه‌ای با خواندن و مطالعه کردن علم حصول پیدا می‌کند اما در برخی مواقع هم نسبت به یک رویداد علم حضور دارد یعنی به صورت عینی حضور دارد و در برخی مواقع هم نقش‌آفرینی می‌کند اما باید توجه داشت حسی که از این دو ادراک حاصل می‌شود بسیار با هم متفاوت است و یکی از ابزار مهم و تاثیرگذاری که می‌تواند در بیان و انتقال این حس‌ها و ادراک نقش مهمی ایفاء کند، رسانه است. امروزه با نسل جوانی مواجه هستیم که تقریبا از وقوع انقلاب اسلامی، اطلاعات شهودی ندارند و اطلاعات حصولی آنها هم ممزوج با قرائت‌های بعضا تحریف شده دیگران است.
وی افزود: همان‌طور که در هشت سال دفاع مقدس که جوانان، غیورمردان و شیرزنان این مرز و بوم خالصانه و عاشقانه در دفاع از کیان و سرزمین خود مجاهدت‌های وصف ناشدنی خلق کردند دیدیم که برخی رسانه‌های بیگانه و معاند سعی در مخدوش کردن روحیه مقاومت ملت بزرگ ایران داشته اند اما ملت بزرگ ایران این توطئه دشمن را با حمایت از رهبری و نظام خنثی کردند. در دورانی که عرصه نبرد و قدرت‌نمایی در نظام بین‌الملل از شیوه‌های سخت به سمت جنگ نرم رفته نباید به دشمنان انقلاب و نظام این فرصت را داد که ذهن نسل جوان ما را نسبت به انقلاب و حمایت از آرمان‌ها و شعارهای جمهوری اسلامی مخدوش کنند.
دکتر میرباقری با تاکید بر این‌که رسانه ملی به عنوان بزرگ ترین دستگاه فرهنگی کشور، مسؤولیت خطیری در روشنگری و فهم جوانان کشور به آرمان‌های انقلاب دارد، خاطرنشان کرد: با آن که جمهوری اسلامی از ابتدای پیروزی انقلاب همواره مورد هجمه تبلیغات منفی و ایران‌هراسی از سوی آمریکا و برخی کشورهای غربی قرار داشته و در سال‌های اخیر بحث تحریم‌ها هم شرایط را برای ملت ایران سخت کرده اما ملت ایران به لطف خدا و با درایت مقام معظم رهبری و مقاومت و ایستادگی، از این بحران‌ها عبور خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها