استقلال صدر جدول را پس گرفت

شکار شاهین در آزادی

در روزی که سکوهای ورزشگاه آزادی متاثر از پیام خداحافظی استراماچونی از هواداران استقلال بود، بازیکنان آبی پوش، آخرین دستورات این مربی ایتالیایی را مو به مو در زمین اجرا کردند و برد پرگل 4 بر یک را در مصاف با شاهین شهرداری بوشهر به دست آورند.
کد خبر: ۱۲۴۲۲۲۲

آبی ها که برای دومین هفته متوالی، بدون سرمربی بازی می کردند، همان تیم پرصلابت زمان استراماچونی بودند و با یک نمایش هجومی و روبه جلو، بارها و بارها دروازه شاهین بوشهر را با خطر مواجه کرد. چهره درخشان استقلال در مصاف با شاهین ته جدولی، مهدی قائدی بود، کسی که هم گل زد و هم پاس گل داد. قائدی با گلی که در دقیقه 52 وارد دروازه شاهین کرد با 8 گل زده به صدر جدول گلزنان لیگ برتر رفت و در دقیقه 69 هم با پاس گلی که به شیخ دیاباته داد، برای پنجمین بار در این فصل پاس گل داد تا صدرنشین مردان پاس گل لیگ برتر شود. آرش رضاوند (29) و محمد دانشگر(58) دیگر گل های استقلال را در برتری 4 بر یک این تیم مقابل شاهین به ثمر رساندند تا آبی ها با کسب 29 امتیاز از 15 بازی، بار دیگر به صدر جدول لیگ صعود کنند. شاهین هم که تنها گلش را حسین مالکی در دقیقه 87 به ثمر رساند، با این نتیجه، برای نهمین بار در نیم فصل اول طعم شکست را چشید تا بیشترین باخت را در دور رفت تجربه کرده باشد. شاهین در مصاف با سه تیم بالانشین استقلال، سپاهان و پرسپولیس روی هم رفته 12 گل دریافت کرد.

پرسپولیس روی نوار پیروزی

سومین برد متوالی پرسپولیس در لیگ نوزدهم، قرمزها رادر آستانه قهرمانی نیم فصل قرار داد. حالا فقط کافیست سپاهان در بازی معوقه اش در آبدان مقابل صنعت نفت توقف شود تا شاگردان کالدرون، با پیروزی مقابل نساجی در تهران، لقب بهترین تیم دور رفت لیگ را از آن خودشان کنند.
پرسپولیس دیروز در شهر قدس سایپا را با 2 گل شکست داد. گل اول روی قیچی برگردان وحید امیری در دقیقه 18 به دست آمد، اما عجیب تر از ضربه وحید، واکنش حامد فلاح زاده بود. توپ به دلیل ناهموار بودن چمن ورزشگاه، جلوی فلاح زاده به زمین خورد و تغییر مسیر داد تا چمنی که کیفیتش مورد انتقاد کالدرون بود، زمینه ساز گل اول قرمزها شود. پرسپولیس در دقیقه 85 با چرخش و ضربه تماشایی احمد نوراللهی به گل دوم هم رسید. با این حال تیم کالدرون این برد را مدیون واکنش استثنایی رادوشوویچ بود. او در دقیقه 78 ضربه سر محمدرضا سلیمانی را در آستانه ورود به دروازه با یک فوق واکنش به کرنر فرستاد تا پرسپولیس به لطف درخشش دروازه بان کرواتش تیم پیروزی زمین باشد.
کالدرون بعد از پیروزی ۲ بر صفر تیمش مقابل سایپا گفت: به تیمم تبریک می‌گویم. بازی خیلی خوبی انجام دادیم و مانند بازی قبلی بودیم. از طرفداران هم تشکر می‌کنم که یار دوازدهم ما بودند.
پرسپولیس که برای اولین بار در رقابتهای این فصل لیگ برتر، در سه بازی متوالی به پیروزی رسید، با این برد 28 امتیازی شد تا همچنان یکی از سه مدعی کسب عنوان قهرمانی نیم فصل باشد. سپاهان 28 امتیازی و استقلالی که با یک بازی بیشتر 29 امتیاز دارد، دیگر تیم هایی هستند که می توانند نیم فصل اول را با قهرمانی به پایان ببرند.

نفت مسجد سلیمان؛ یک نیم فصل، بدون باخت
ابتدای فصل کسی باور نمی کرد نفت مسجد سلیمان، یکی از دو تیم بدون باخت پایان نیم فصل باشد، اما تیم مهدی تارتار، چالش پانزدهم را هم به سختی، بدون شکست پشت سر گذاشت تا به همراه سپاهان دور رفت لیگ نوزدهم را بدون پذیرفتن شکست به پایان برساند. نفت مسجد سلیمان دیروز میهمان پارس جنوبی جم بود؛ دیداری که تا دقیقه 93 با یک گل به سود پارس بود، اما در با گل ثانیه های پایانی عماد میرجوان با تساوی یک - یک به پایان رسید.
دیگر تساوی دیروز در بازی گل گهر سیرجان و ذوب آهن رقم خورد. این بازی گلی در بر نداشت تا گل گهر دور رفت لیگ نوزدهم را بدون برد به پایان برساند و ذوب آهن هم با علیرضا منصوریان، همچنان به نتایج پرنوسان خود ادامه دهد.

استعفای کمالوند
فراز کمالوند، سرمربی تیم فوتبال پارس جنوبی جم پس از تساوی برابر نفت مسجد سلیمان از سمت خود استعفا داد. به گزارش ایسنا، او دلیل این استعفا را مشکلات مالی این باشگاه اعلام کرد و گفت که به تهران بازمی‌گردد. هنوز مشخص نیست که با استعفای او موافقت شود یا خیر.

صعود صنعت نفت به رده چهارم
میلاد جهانی. دقیقه 93 و گل. صنعت نفت در وقت های اضافی بازی با ماشین سازی، گل برتری را وارد دروازه این تیم کرد تا در ادامه روند خوب خودش در نیم فصل اول، به رده چهارم جدول صعود کند و بالاتر از تیم شهرخودرو و فولاد خوزستان قرار بگیرد.
تیم اسکوچیچ که در 12 بازی آخر خود در لیگ، فقط همان باخت 5 بر صفر مقابل استقلال را تجربه کرد، با پیروزی مقابل ماشین سازی 26 امتیازی شد تا همچنان یکی از مدعیان قهرمانی باقی بماند.
صنعت نفت یک بازی عق افتاده هم مقابل سپاهان دارد و در صورت پیروزی مقابل این تیم در آبادان، حتی می تواند دور رفت لیگ برتر را بالاتر از تیم پرهزینه سپاهان به اتمام برساند. در حال حاضر سپاهان 28امتیاز دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها