گمانه‌زنی‌های سیاسی در لبنان نشان می‌دهد سعد حریری بیش از گزینه‌های دیگر در مسیر تشکیل کابینه جدید لبنان قرارگرفته است اما درحالی‌که منابع لبنانی از آماده شدن حریری برای نخست‌وزیری این کشور خبر می‌دهند، رئیس حزب «نیروهای لبنانی» تأکید دارد باید یک دولت تکنوکرات تشکیل شود.
کد خبر: ۱۲۴۲۱۵۹

این روزها رسانه‌های لبنان به موضعگیری درباره رایزنی‌های پارلمانی و این‌که چه کسی نخست‌وزیر لبنان خواهد شد پرداخته‌اند.
به گفته رسانه‌های لبنان، تعویقی در رایزنی‌های پارلمانی در کار نخواهد بود و میشل عون، رئیس‌جمهور لبنان موضع خود را تغییر نداده است. آنها معتقدند میشل عون حامی دولت تکنوسیاسی است. به همین دلیل اوضاع به‌سوی مکلف شدن سعد حریری برای تشکیل کابینه پیش می‌رود.این در حالی است که سمیر جعجع، رئیس حزب نیروهای لبنانی، بر دولت تکنوکرات مستقل تأکید کرد و می‌گوید: هر دولتی مشابه دولت‌های قبلی ما را به‌جایی نمی‌رساند و خواسته ما دولت تکنوکرات از مستقلین است. ما به دولت نجات نیاز داریم. ما به دولت فعال شفاف نیاز داریم نه دولت وحدت ملی. ما راهکاری ‌غیراز دولت تکنوکرات نمی‌بینیم و با دولت تکنوسیاسی مخالفیم. ما در رایزنی‌های الزام‌آور پارلمانی مشارکت خواهیم کرد. روابط من با حریری خوب است اما دوستی با حریری یک موضوع و تشکیل دولت نجات موضوعی دیگر است.
حالا باید دید در شرایط خاص سیاسی حاکم بر لبنان آیا سعد حریری سکان تشکیل کابینه را در دست خواهد گرفت یا شخصیت سیاسی موردنظر جریان حزب نیروهای لبنان؟ اما مهم‌تر از این آنچه این روزها لبنان به آن نیاز دارد ثبات سیاسی و اقتصادی است که باید به دست گروه‌ها و احزاب سیاسی محقق شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها