جلسه شورای علمی همایش ملی سواد رسانه‌ای عنوان شد:

ایجاد کلینیک سوادرسانه‌ای برای پاسخگویی به نیاز مردم

نخستین جلسه شورای علمی سومین همایش ملی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی، روز گذشته با حضور دکتر محمدرضا بهمنی، مشاور وزیر و رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دکتر حسن بشیر، رئیس سومین همایش ملی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی، دکتر مسعود کوثری، رئیس شورای علمی همایش، عبدالکریم خیامی دبیر شورای علمی و سایر اعضای شورای علمی سومین همایش ملی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی در مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
کد خبر: ۱۲۴۲۱۵۳

به گزارش روابط عمومی مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در ابتدای این نشست محمدرضا بهمنی، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال، با اشاره به این‌که سومین همایش ملی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی توسط دانشگاه امام صادق(ع) و با همکاری سایر دانشگاه‌ها و مؤسسات علمی کشور برگزار خواهد شد، تصریح کرد: همایش باید ناظر به مساله‌های عملی بیرونی نیز باشد و دچار فضای انتزاعی صرف نشود.
وی با اشاره به رخدادهای ماه‌های اخیر به‌خصوص هفته‌های اخیر و تأثیر اخبار جعلی در این رخدادها، گفت: سواد رسانه‌ای در فضای مجازی اگر به نقطه قابل توجه رسیده بود با این شرایط مواجه نمی‌شدیم. بهمنی بر تلاش برای جهت‌دهی همایش به سمت رفع معضلات و مشکلات موجود در جامعه تأکید کرد و گفت: نگاه حل مساله داریم و بر همین مبنا در جلساتی که با موضوع سواد رسانه‌ای پیشتر در این مرکز تشکیل شده بود، بر شکل‌گیری هیات اندیشه‌ورز سواد‌رسانه‌ای برای طراحی برنامه اقدام افزایش سواد رسانه‌ای عموم مردم در فضای مجازی تأکید شد.
در ادامه حسن بشیر، استاد تمام دانشگاه امام صادق (ع) و رئیس سومین همایش ملی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی با اذعان به این مساله که سیستم دولتی معمولا کارهایش را واگذار نمی‌کند، گفت: واگذاری برگزاری این همایش به دانشگاه‌ اقدام بسیار خوبی است و این اقدام، ارزشمند است که از ارگان‌های دولتی فاصله گرفته و برنامه‌‌ها را به دانشگاه‌ها واگذار کنیم. امیدوارم با همین رویکرد بتوانیم به جایگاه بهتری در سواد رسانه‌ای برسیم.
وی بر لزوم توجه به مسائل و مشکلات خانواده‌ها، جوانان و مسائل عینی مرتبط با سواد رسانه‌‌ای در همایش تأکید و اظهار امیدواری کرد نشست‌های علمی متعددی با موضوع سواد رسانه‌ای در دانشگاه‌های مختلف برگزار شود.
بشیر افزود: در مساله سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی، به موضوع سواد اطلاعاتی کمتر توجه شده که باید این نقص جبران شود. همچنین در کنار نشست‌ها، باید به مساله تألیف و ترجمه کتاب نیز توجه شود. همچنین باید فعالیت‌هایی را در راستای تجربه‌نگاری مردم در حوزه سواد رسانه‌ای به عنوان پروژه طراحی کنیم چرا که با این رویکرد می‌توان بهتر به مشکلات مردم در حوزه سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی دست یافت. رئیس اسبق دانشکده معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق (ع)، حکمرانی نوین را به عنوان شعار و محور اصلی همایش اعلام و اظهار امیدواری کرد: به‌زودی کلینیک سواد رسانه‌ای که بتواند به صورت شبانه‌روزی پاسخگوی نیازهای مردم باشد را ایجاد کنیم.
بشیر اضافه کرد: باید بررسی کنیم نقش مردم، دولت و متفکرین در سواد رسانه‌ای چیست و برای یک چالش نظری ـ عملی آماده شویم، ابعاد آن را مطرح کنیم و به دنبال حل مساله باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها