نشست ستاد حفظ و زبان و ادبیات فارسی با حضور مسعود احمدی افزادی، رئیس این ستاد و مدیران طرح و برنامه شبکه‌های سیما شنبه 23آذر در سالن جلسات شبکه هفت سیما برگزار شد.
کد خبر: ۱۲۴۲۱۴۸

به گزارش جام‌جم، در بخشی از این نشست دکتر مسعود احمدی افزادی گفت: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی‌های خود به بحث هویت بسیار تاکید می‌کنند. ما هویت ملی و هویت ایرانی داریم که هرکدام با هم فرق می‌کنند و ما باید به هویت ایرانی ـ اسلامی خود توجهی ویژه داشته باشیم.
وی افزود: در دیداری که با رهبر معظم انقلاب داشتیم ایشان گلایه‌هایی راجع به زبان فارسی داشتند که بسیارجدی بود و ایشان به جزئیات دقت فراوانی داشتند حتی به متن برخی ترانه‌ها و قرض گیری افغان‌ها ایراد گرفتند.
رئیس ستاد حفظ و ترویج زبان و ادبیات فارسی تصریح کرد: در این جلسه دو‌محور مطرح بود؛ یکی بد عملی‌ها و دیگری بی عملی ها،که دربحث بد عملی‌ها یکی از ارکان ما زبان فارسی بود که برای جبران آن ما سه بازه زمانی تعریف کردیم. بازه زمانی کوتاه مدت(زمستان98)، بازه زمانی میان مدت (تا پایان تابستان99) و بازه زمانی بلند مدت(پاییز 99تا1400).
وی خاطرنشان کرد: در بازه زمانی کوتاه مدت که همین زمستان جاری را در‌بر‌می‌گیرد برنامک‌هایی را پخش کردیم که مورد استقبال قرار گرفت.
احمدی افزادی تاکید کرد: همچنین اقداماتی در زمینه ترویج زبان و ادبیات فارسی درحوزه سازمانی و فراسازمانی انجام دادیم که در حوزه سازمانی با رادیوها تعامل داشتیم و در این رابطه رادیو ایران را رادیو معین قرار دادیم و همین طور با مراکز استان‌ها که مرکز استان فارس،مرکز معین قرار گرفت.
وی در رابطه با معاونت برون مرزی نیز گفت: شبکه‌های پرس تی وی، سحر و العالم شروع به آموزش زبان فارسی کرده اند .احمدی افزادی در حوزه فعالیت‌های فرا سازمانی نیز گفت: در حوزه فرا سازمانی با فرهنگستان زبان و ادب فارسی و آقای حداد عادل تفاهم نامه‌ای امضا کردیم و با بنیاد‌های مرتبط از جمله بنیاد سعدی،رودکی، فردوسی و... وارد مذاکره شدیم؛همچنین در تلاشیم با وزارت علوم و انجمن‌ها و بنیادهای مردم نهاد زبان فارسی و شخصیت‌های تاثیرگذار زبان فارسی جلساتی بگذاریم تا دغدغه‌ها را بگویند. در پایان هر کدام از نمایندگان شبکه‌ها گزارشی از برنامه‌ای پخش شده یا در حال تولید در زمینه زبان و ادبیات فارسی در شبکه خود ارائه کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها