سخنگوی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی:

تبادل زندانیان ابتدای هیچ مسیر جدیدی نیست

سخنگوی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی تبادل زندانیان بین ایران و آمریکا را ابتدای هیچ مسیر جدیدی ندانست.
کد خبر: ۱۲۴۲۰۷۳
تبادل زندانیان ابتدای هیچ مسیر جدیدی نیست

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، «کیوان خسروی» سخنگوی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی در گفتگو با شبکه تلویزیونی الجزیره و در واکنش نسبت به اظهارات اخیر «برایان هوک» مسئول کارگروه ایران در وزارت خارجه آمریکا که گفته قصد ما برای تحریم ایران جلوگیری از تهدید امنیت ملی آمریکا بوده است، گفت: امنیت ملی آمریکا را رهبران نابخرد آن تهدید می‌کنند که با اتخاذ تصمیم‌های یکجانبه، غیر قانونی وتنش آفرین همه جهان را به هم آوردی با خود وادار کرده اند.

وی خاطر نشان کرد: فرار از اجرای تعهدات قانونی از سوی آمریکا و استفاده ابزاری از تحریم و تروریسم اقتصادی که هدفی به غیر از فشار بر معیشت، سلامت و پیشرفت مردم ایران را دنبال نمی‌کند، توجیهی ابلهانه برای جنایت علیه مردمی است که با همه بدعهدی‌ها پای تعهدات خود ایستادند.

خسروی افزود: آمریکا با خروج از توافقی بین‌المللی که پشتوانه قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل را دارد عملا صلح و امنیت جهانی را به چالش کشید و نمی‌تواند با گرفتن ژست گفتگو و مذاکره از پاسخگویی به افکار عمومی جهانی فرار کند.

تبادل زندانیان ابتدای هیچ مسیر جدیدی نیست

سخنگوی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی ایران همچنین در خصوص رخداد آزادسازی متقابل دو زندانی آمریکایی و ایرانی که اخیرا انجام شد، اظهار داشت: تبادل زندانیان که بدون هیچگونه مذاکره‌ای و بر اساس پیگیری رویکردی انسانی از سوی ایران انجام شد ابتدای هیچ مسیر جدیدی نیست، بلکه پایانی است بر شرایط مشقت بار افراد بیگناهی که با راهزنی بین‌المللی از سوی آمریکا برای باج گیری به اسارت در آمده‌اند.

«برایان هوک» مسئول کارگروه ایران در وزارت خارجه آمریکا امروز (شنبه) در حاشیه «فروم دوحه» در گفت‌وگویی کوتاه با شبکه خبری «الجزیره» قطر، گفت: اقدامات ایران بر خلاف منشور سازمان ملل متحد است. تحریم‌های آمریکا علیه ایران نه برای مجازات این کشور بلکه برای تضمین اهداف امنیت ملی ما است تا به سلاح اتمی دست پیدا نکند. همچنین برای مقابله با اقدامات خصمانه ایران در منطقه و ادامه گروگان‌گیری این کشور است.

وی در پاسخ به سؤالی دیگر درباره تبادل زندانیان با ایران گفت، کشورش از این اقدام خرسند است و امیدوار است که این، گامی برای آزادی زندانیان دیگر باشد و گفت که چهار یا پنج آمریکایی دیگر در ایران بازداشت هستند... اما این مسئله به ایران باز می‌گردد. شیوه ما با ایران از دو طریق است. یک از طریق دیپلماسی و دوم از طریق اقتصادی و فشار بر ایران تا بتوانیم به توافقی خوب دست پیدا کنیم.

برایان هوک اخیرا در گفتگو با بخش انگلیسی شبکه «صدای آمریکا» به مبادله اخیر دو زندانی بین ایران و آمریکا پرداخته و گفته است که امیدوار است این اقدام مقدمه گفت‌وگوهای بیشتر با ایران باشد

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها