۱۱ عضو شرکت‌های هرمی که افراد تحصیلکرده جویای کار را به دام انداخته و ازآنها دو میلیارد تومان کلاهبرداری کرده بودند، بازداشت شدند.
کد خبر: ۱۲۴۲۰۶۰

به گزارش جام‌جم، سرهنگ کارآگاه جهانگیر تقی‌پور، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پایتخت در این باره گفت: از اوایل آذر امسال، خانواده‌هایی که ساکن دیگر شهرهای کشور بودند با حضور در پلیس آگاهی پایتخت شکایت‌هایی را مطرح کردند که حاکی از این بود که فرزندان‌شان ناپدید یا ربوده شده‌اند. تحقیقات ماموران اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران
در این باره ادامه داشت تا این‌که برخی خانواده‌ها با حضور در پلیس آگاهی اعلام کردند فرزندشان تماس‌هایی با آنها گرفته‌اند که نشان می‌داد آنها در دام یک شرکت هرمی گرفتار شده‌اند.
وی افزود: در این مرحله معلوم شد قربانیان دام شرکت‌های هرمی، تحصیلکرده بودند و برای یافتن کار به تهران آمده‌اند که گرفتار این باند شده‌اند. یکی از شاکیان در جریان تحقیقات گفته بود پسرش به تشویق یکی از دوستانش برای استخدام در یک شرکت بزرگ دولتی از شهرستان به تهران آمده و بعد از چند روز با وی تلفنی حرف زده و درخواست
۴۰ میلیون تومان بابت رهن خانه کرده و بعد از آن ارتباطش با خانواده قطع شده است. فقط هر چند ماه یک بار تماس تلفنی می‌گیرد و به خانه بر‌نمی‌گردد. در ادامه تحقیقات پلیسی رد متهمان در محدوده خلیج و کوهسار شناسایی شد و پلیس توانست اعضای این دو شرکت هرمی را شناسایی و بازداشت کند. ۱۱ نفر از اعضای این باند تاکنون در رابطه با فعالیت این شرکت‌ها دستگیر شده‌اند که از هرکدام ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان پول گرفته‌اند. متهمان تاکنون دو میلیارد تومان از این افراد کلاهبرداری کرده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها