تعدادی از گیلانی‌ها به سریال این شب‌های شبکه 3 اعتراض کردند

در مورد وارش صبور باشید

هنوز یک هفته ای از پخش سریال «وارش» نگذشته و داستانش کاملا شکل نگرفته که تعدادی از مردم گیلان نسبت به آن اعتراض کردند.
کد خبر: ۱۲۴۲۰۰۵

ماجرا از این قرار است که با پخش چند قسمت از سریال وارش از شبکه سه، حدود ۱۰۰ نفر روز پنجشنبه در اعتراض به محتوای این سریال روبه‌روی صدا و سیما مرکز گیلان تجمع کردند. این افراد معتقد بودند این سریال در تخریب گیلانی‌ها و هویت مردمان این خطه سرسبز کشورمان است. تعدادی از مسؤولان مانند یکی از اعضای شورای شهر رشت و امام جمعه این شهر هم در سخنان جداگانه‌ای خواهان توقف این سریال به دلیل آنچه «توهین به مردم گیلان» می‌دانند، شدند.
رضا رسولی، عضو شورای اسلامی رشت هم چهارشنبه گذشته در جلسه شورای این شهر اظهار کرد: در سریال وارش به ساحت مردم گیلان که در همه دوران‌ پشت نظام ایستاده‌اند و حتی در اتفاقات اخیر مردم این استان از صبورترین مردمان ایران بودند، توهین شده است. سوژه‌های بسیاری برای ساخت سریال تلویزیونی از گیلان وجود دارد، چرا درمورد شهدای مدافع حرم استان، رشادت‌های گیلانی‌ها در هشت سال دفاع مقدس و حماسه‌های میرزاکوچک‌خان جنگلی سریال ساخته نمی‌شود؟
در واکنش به این اعتراضات، بهنام تشکر بازیگر نقش تراب ویدئویی منتشر کرد و با عذرخواهی از مردم گیلان در ویدئویی از مخاطبان این سریال خواست کمی صبور باشند. تشکر در ویدئوی خود گفت که باید قدری صبوری کرد تا داستان جلو برود ضمن این‌که در مقابل شخصیت های منفی چون تراب در این سریال، زنی به نام وارش، قهرمان اصلی داستان است. بازیگر نقش تراب همچنین گفت در قسمت های بعد خواهید دید شخصیت های دیگر سریال که همگی گیلانی هستند، چطور فرهنگ و ادب خودشان را به نمایش خواهند گذاشت.

آن‌طور که ما هم پیگیری کردیم و می‌دانیم قصه سریال وارش همین شب‌ها، جدی‌تر می‌شود و اتفاقا نقش پررنگ مثبت هم متعلق به گیلانی‌های سریال است.
اعتراض به سریال‌هایی که محوریت قصه آنها در شهرهای مختلف کشور می‌گذرد اتفاق تازه‌ای نیست. از اعتراض به «سرزمین کهن» که باعث شد پخش آن منتفی شود تا اعتراض‌ مازندرانی‌ها به «پایتخت» که بعد از مدتی به تمجید از این سریال بدل شد. به‌نظر می‌رسد وارش با جلو رفتن قصه می‌تواند دل گیلانی‌ها را به دست آورد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها