گمانه زنی ها درباره حکم مجازات محمد علی نجفی

6 سال حبس فرجام قتل میترا استاد

شهردار اسبق تهران که بعد از نجات از مجازات قصاص از جنبه عمومی جرم در دادگاه کیفری محاکمه شده بود، با رای دادگاه به تحمل شش سال حبس محکوم شد.
کد خبر: ۱۲۴۱۹۳۵

به گزارش خبرنگار جام‌جم، هفتم خرداد امسال خبر قتل میترا استاد، همسر دوم شهردار اسبق تهران در حمام خانه‌اش خبرساز شد. عصر همان روز محمدعلی نجفی با مراجعه به اداره آگاهی، تسلیم پلیس شد و به قتل همسردومش با شلیک گلوله اعتراف کرد و گفت: با میترا اختلاف‌هایی داشتیم و روز حادثه باز هم دعوایمان بالا گرفت. برای این‌که او را بترسانم با اسلحه وارد حمام شدم و در کشمکشی که به وجود آمد چند گلوله از سلاح شلیک شد که یکی از آن به همسرم اصابت کرد و باعث مرگ وی شد.
در جلسه محاکمه نجفی که روزهای پایانی تیر امسال در شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران برگزار شد، متهم و وکلایش اتهام قتل را رد کرده و قتل را شبه عمد دانستند. قضات شعبه فوق بعد از محاکمه و بررسی پرونده حکم قصاص محمدعلی نجفی را صادر کردند. این در حالی بود که مدتی بعد خانواده مقتول به عامل جنایت که دامادشان بود رضایت دادند. همچنین دیوان‌عالی کشور با نقض حکم قصاص، خواستار رفع نقص در تحقیقات مقدماتی از سوی دادگاه شد. بنابراین هیات پنج نفره از کارشناسان اسلحه و پزشکی قانونی تشکیل شد. این در حالی بود که متهم پرونده اوایل آذر امسال، از لحاظ جنبه عمومی جرم در دادگاه کیفری محاکمه شد. در این جلسه نجفی و وکلایش باز هم به اعتقاد بر قتل شبه عمد تاکید کردند. دیروز در حالی که قضات دادگاه همچنان نظر به قتل عمد داشتند اقدام به نوشتن رای کردند. آنها متهم را به اتهام قتل عمد و حمل سلاح غیرمجاز به تحمل شش سال حبس محکوم کردند، اما یکی از مستشاران با این رای اختلاف نظر داشته و نظر به محکومیت متهم به حبس سه ساله دارد.
در حالی که هیچ‌یک از قضات هنوز رای را امضا نکرده‌اند، همه چیز بستگی به نظر قاضی سوم پرونده دارد و باید دید قاضی ترابی، نظر کدام‌یک از قضات پرونده را تایید و امضا خواهد کرد و کدام رای در اکثریت آرا واقع خواهد شد. این در حالی است که دادگاه نظر به تعدد جرایم دارد و حمل سلاح غیرمجاز را از جمله اتهامات متهم می‌داند.
حمید‌رضا گودرزی، وکیل نجفی در این باره به جام‌جم گفت: میزان قطعی حبس هنوز به ما ابلاغ نشده و از متن رای بی‌اطلاع هستیم. اگر رای صادر شده را به نفع موکل خود نبینیم به آن اعتراض خواهیم کرد.
محمدی کشکولی، رئیس شعبه نهم دادگاه کیفری نیز در مورد حکم صادر شده گفت: بعد از قطعی شدن حکم و به امضا رسیدن آن توسط قضات، سخنگوی قوه قضاییه به صورت رسمی حکم صادر شده را اعلام خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها