تنها ۷ روز به اجرای فعالسازی رمز دوم پویا و حذف رمز‌های دوم ایستا زمان باقی مانده که لازم است افراد برای دریافت رمز دوم خود از طریق پیامک یا اپلیکیشن‌های رمزساز اقدام کنند.
کد خبر: ۱۲۴۱۸۶۶
نکات کلیدی در فعالسازی رمز دوم پویا

به گزارش جام جم آنلاین از میزان، افزایش کلاهبرداری‌های اینترنتی به واسطه لو رفتن اطلاعات بانکی باعث شد تا فعال سازی رمز دوم پویا در دستور کار بانک مرکزی قرار گیرد به همین منظور از ابتدای دی ماه امسال قرار است که رمز دوم پویا فعال و رمز دوم ایستا از دسترس خارج شود.

معمولا سودجویان به واسطه غفلت افراد، اطلاعات کارت‌های بانکی را از طریق درگاه‌های پرداخت جعلی به سرقت می‌برند و با برداشت غیر مجاز از این کارت ها، خسارات مالی قابل توجهی را به افراد وارد می‌کنند که با فعالسازی رمز دوم پویا می‌توان تا حد زیادی از این مشکل پیشگیری کرد.

این طور که گفته می‌شود روزانه حدود ۸۰۰ فقره فیشینگ درکل کشور رخ می‌دهد که حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ مورد آن مربوط به پایتخت نشینان است.

یکی از مزیت‌های استفاده از رمز‌های دوم پویا یا یکبار مصرف تاریخ انقضای کم آنهاست که تا یک دقیقه عمر دارد، این درحالی است که رمز‌های دوم ایستا تا زمانی که توسط صاحب بانک تغییر نکند در تمام تراکنش‌ها قابل استفاده است از این رو راه را برای کلاهبرداران هموار می‌شود.

بهتر است رمز دوم پویا برای کارت‌هایی فعال شود که معمولا برای خرید‌های اینترنتی مورد استفاده قرار می‌گیرد و افرادی که از کارت خود صرفا برای خرید‌های فروشگاهی یا استفاده از خدمات خودپرداز‌ها استفاده می‌کنند نیازی به فعال سازی رمز دوم پویا ندارند.

بهترین کار این است که مشتریان بانکی برای جلوگیری از سوء استفاده‌های احتمالی یکی از کارت‌های خود را به تراکنش‌های بدون حضور کارت اختصاص دهند و میزان مبلغ محدود و در حد پرداخت‌های اینترنتی را در کارت خود نگهداری کنند.

برای فعالسازی رمز دوم پویا، ۲ روش پیامکی و نصب اپلیکیشن‌های بانکی تعبیه شده است، اما به دلیل امنیت بیشتر تدارک دیده شده در آپ‌های بانکی، پیشنهاد می‌شود از سیستم پیامک سرویس‌ رمز دوم پویا استفاده نشود، فعالسازی پیامکی سرویس تنها به افرادی پیشنهاد می شود که تلفن همراه هوشمند ندارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها