محرومیت روسیه از المپیک، فرصت طلایی والیبال ماست؟

پیمان اکبری: ایران کار خودش را می‌کند

پس از محرومیت کاروان ورزشی روسیه از حضور در رقابت‌های المپیک به دلیل دوپینگ، نخستین چیزی که فکر خانواده والیبال را به خودش معطوف کرد این بود؛ سهمیه‌ای که آنها گرفتند به ایران می‌رسد یا نه؟ روس‌ها در انتخابی المپیک بالاتر از ایران قرار گرفتند و مستقیم راهی المپیک ژاپن شدند.به همین دلیل حالا ایران باید در مسابقات چین فقط قهرمان شود تا بتواند جواز صعود در سرزمین آفتاب تابان را به دست بیاورد.
کد خبر: ۱۲۴۱۸۵۸

با این حال اعضای کادر فنی بر خلاف سایر خانواده والیبال ذهن شان درگیر این چیزها نیست.آنها فقط به این فکر می‌کنند که حضور پرقدرتی در مسابقات انتخابی والیبال چین داشته باشند.پیمان اکبری، دستیار ایگور کولاکوویچ در تیم ملی والیبال در این باره می‌گوید: حتی شنیدن این خبر هم باعث نمی‌شود ما دست از تلاش برداریم چرا که هنوز هیچ چیزی معلوم نیست. آنها 21 روز برای فرجام خواهی فرصت دارند و روشن شدن تکلیف سهمیه المپیک والیبال تا انتخابی در قاره آسیا زمان می‌برد؛ بنابراین ما نباید تمرکزمان را روی این قضیه بگذاریم. برعکس باید با قدرت در انتخابی شرکت کنیم تا بهترین نتیجه را بگیریم.
ایران هنوز اقدامی در این باره نکرده است؟ اکبری در پاسخ به این سوال می‌گوید: ما اصلا نباید ذهن مان را درگیر این مسائل کنیم.شاید هم سهمیه را به ایران دادند و شاید هم سهمیه را به یک تیم خوب اروپایی بدهند. همه چیز مبهم است. بنابراین ما نباید دل به اما و اگرها ببندیم. باید روی تمرین و آمادگی تیم تمرکز کنیم؛ چرا که این مسائل تمرکز بازیکنان را به‌هم می‌زند.ما با کولاکوویچ هم در این باره حرف زده ایم. او هم همه تاکیدش بر تمرین است، بدون فکر به این مساله و احتمالاتش. چرا که معلوم نیست چه رایی داده می‌شود، بنابراین نباید به امید آن ماند.
اکبری در ادامه درباره گروه تیم ملی والیبال در انتخابی المپیک می‌گوید:ما سه رقیب اصلی در انتخابی المپیک داریم؛ چین، استرالیا و کره.همان طور که ما برای آمادگی تلاش می‌کنیم،آنها حتی شاید بیشتر از ما در تکاپو هستند. شاید به نظر خیلی‌ها همگروهی ایران با چین، چین تایپه و قزاقستان خیلی ساده باشد،اما اصلا این طور نیست. هیچ بازی ساده‌ای در انتخابی المپیک وجود ندارد. رقبای ما مثل استرالیا به خاطر اردوهای برون مرزی و راحتی برگزاری بازی‌های تدارکاتی شرایط بهتری از ما دارند . چین برای سهمیه حتی لیگش را هم شروع نکرده است.اصلا این طور نیست که ما در انتخابی قهرمان می‌شویم و سهمیه را مثل آب خوردن می‌گیریم. کار سختی داریم که همه برای تحقق آن باید دست به دست هم دهیم. چرا که انتخابی المپیک مهم‌تر است، اگر سهمیه نگیریم،المپیکی وجود ندارد.
مربی تیم ملی والیبال در پایان درباره وضعیت بازیکنان و شروع اردوها می‌گوید: اردو در این یک هفته خدا را شکر خوب بود. بچه‌ها با انگیزه زیادی به اردو آمدند و رقابت خیلی خوبی هم با هم دارند. بازیکنان از نظر بدنی شرایط خوبی دارند، فقط کمی مشکل تکنیکی دارند که تلاش می‌کنیم آنها را برطرف کنیم. آنها در لیگ هفته‌ای دو بازی داشتند و فرصت برای ریکاوری و رفع ضعف هایشان نمی‌ماند. البته خستگی هم روی عملکردشان تاثیر گذاشته بود که روز به روز بهتر می‌شوند.

مازیار فیروزی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها