عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: سرمایه‌گذاری روی رسانه‌ها در کشور باید به یک فرهنگ تبدیل شود، چراکه بسیاری از کشورها در حال حاضر روی رسانه‌های خود سرمایه‌گذاری بزرگی انجام می‌دهند.
کد خبر: ۱۲۴۱۲۰۳

عباس پاپی‌زاده در گفت‌و‌گو با آنا با اشاره به شرایط نامطلوب بودجه شبکه‌های برون‌مرزی و ماموریت‌های سنگین این شبکه‌ها در مقابله با استکبار رسانه‌ای غرب گفت: دنیای امروز تحت سیطره رسانه‌ها قرار گرفته و مردم جهان تحت تاثیر بمباران رسانه‌ای قرار دارند به نوعی که رسانه‌ها قسمت عمده‌ای از ماموریت جنگ علیه کشورها را به‌عهده گرفته و هر روز این جنگ را وسیع‌تر و پر‌مخاطره‌تر می‌کنند.
وی با بیان این که امروز کسی دیگر نمی‌تواند از تاثیر بی‌امان رسانه‌ها چشم‌پوشی کند، عنوان کرد: در جهان امروز رسانه‌های زیادی رشد و نمو کرده‌اند که هر کدام اهداف و نگرش خود را تبلیغ می‌کنند. در این میان رسانه‌هایی هم وجود دارند که آغازگر جنگ علیه کشورها هستند. جنگی که با تبلیغات منفی علیه فرهنگ، اقتصاد و اجتماع کشور رقیب کلید می‌خورد. این رسانه‌ها می‌کوشند بسیاری از رفتارها و جریانات فکری را شکل دهند.
عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با اشاره به جنگ رسانه‌ای آمریکا و هم‌پیمانانش علیه ایران تاکید کرد: آمریکا پیرو شکست‌های متعدد در ۴۰ سال اخیر همواره دست از خباثت خود نکشیده و می‌کوشد دشمنی خود را با ایران از طریق رسانه‌ها ـ رسانه‌هایی که ماهیتا برپایه عناد و دشمنی شکل گرفته‌اند ـ دنبال کند تا از این طریق یک جنگ تمام عیار روانی علیه ایران راه بیندازد. جنگی که حتما خسارت بار است و باید برای مقابله با آن تجهیزات و ادواتی فراهم کرد چراکه قطعا تاثیرات این جنگ بیش از جنگ فیزیکی است و افکار انسان‌ها همواره قربانی این جنگ می‌شود.
پاپی‌زاده با اشاره به نقش و اهمیت شبکه‌های برون‌مرزی در جنگ رسانه‌ای دشمن تصریح کرد: به طور قطع این شبکه‌های برون‌مرزی کشور همچون پرس‌تی‌وی، العالم، الکوثر و... هستند که در صف اول جنگ رسانه‌ای دشمن ایستاده و باید افکار عمومی را از نیرنگ و پلیدی دشمنان آگاه سازند؛ بنابراین در گام نخست باید دانست این شبکه‌ها ماموریت‌های خطیری دارند که حتی شاید دیده نشوند.
این نماینده مجلس ادامه داد: همچنین تاثیر شبکه‌های برون‌مرزی صداوسیما را نمی‌توان بر مبنای بسط و گسترش آرمان و اهداف انقلاب اسلامی نادیده گرفت. امروز آزادیخواهان جهان بیش از پیش به آرمان و اهداف انقلاب اسلامی پی برده‌اند و همواره درصدد این هستند تا همگام با آرمان انقلاب اسلامی پرده از چهره مستکبران بردارند. بنابراین شبکه‌های برون مرزی در این بخش هم باید سرآمد باشند که تاکنون این چنین بوده و اما برای رسیدن به اهداف والاتر، نیاز به حمایت دارند.
پاپی‌زاده افزود: قطعا با سرمایه‌گذاری مناسب روی رسانه‌ها اهداف ملی و جهانی بهتر پیش خواهد رفت. در این رهگذار رسانه‌هایی چون شبکه‌های برون مرزی رسانه ملی هم نیازمند سرمایه‌گذاری کلان هستند و باید از آنها به درستی حمایت کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها