مسعود فراستی در گفت‌وگو با برنامه «پشت صحنه» رادیو تهران مطرح کرد:

زن در سریال‌های شبکه نمایش خانگی یک کالای شبه‌مدرن عقب‌افتاده است

مسعود فراستی، منتقد در برنامه پشت صحنه درباره سریال‌های نمایش خانگی و در پاسخ به پرسش مجری درخصوص موفقیت یا عدم موفقیت سریال‌های نمایش خانگی به نکات مهمی اشاره کرد. از جمله این‌که گفت قهوه تلخ متوسط است، این سریال‌ها زباله‌اند و زنی که ما در این سریال‌ها می‌بینیم، جز یک کالای شبه‌مدرن عقب‌افتاده، نیست.
کد خبر: ۱۲۴۱۱۹۱

این سریال‌ها زباله‌اند
قهوه تلخ متوسط است و این سریال‌ها زباله‌اند. سلیقه مخاطب زباله‌پسند شده است. سریال‌های آمریکایی را نگاه کنید، آنها واقعا سریال هستند. سطحی سرگرم‌کننده‌شان هم قابل تحمل است و توهین آمیز نیست. اینجا اساسا به‌شدت به زن توهین می‌شود. زنی که ما در این سریال‌ها می‌بینیم، جز یک کالای شبه‌مدرن عقب‌افتاده، نیست. این را باید مبسوط در برنامه هفت توضیح بدهم که زن در این سریال‌ها چیست. حتی جایی که ظاهرا زن قوی‌تر است، باز هم کالاست. این سریال‌ها به‌شدت ضد اجتماعی و لمپن پرورند. سرگرمی خیلی چیز شریفی است. این سریال‌ها به قدری افراط دارند که ممکن است اینها به فرهنگ خانواده تبدیل شود و نمی‌شود که الزاما از آن گرفته شده باشد. ممکن است
دور و بر فیلمساز چنین مسائلی باشد. در واقع این نگاه‌ها ضد جامعه، ضد زن و ضد سرگرمی است. سرگرمی را در این حد نزول داده‌اند. می‌توان از سریال‌های خوب آمریکایی که فقط سرگرم‌کننده‌اند، یاد گرفت. این سریال‌سازان و فیلمسازان زباله‌ساز حتی کپی هم بلد نیستند یعنی به سطحی‌ترین و عقب‌افتاده‌ترین شکل کپی می‌کنند.
مردم جیب آنها را پر می‌کنند
در جامعه ما خیلی چیزها وجود دارد، از چیزهای به‌شدت سطح پایین و لجن تا چیزهای به‌شدت شریف. چرا فقط لجن‌ها را جمع می‌کنند و وارد کارهایشان می‌کنند؟ چرا غیر از آن چیزی را در جامعه نمی‌بینند؟ من تکلیفم با جم روشن‌تر است تا با این سریال‌ها. فاجعه است در شرایطی که مردم در شرایط سخت هستند و از یک بحران گذشته‌اند، می‌گویند اگر قطعی اینترنت را نداشتیم فروشمان بیشتر بود. این خیلی نگاه کثیفی است. یعنی مردم فقط وسیله هستند تا جیبشان را پر کنند و انگار کوچک‌ترین بویی از درد و مسائل مردم نبرده‌اند.

ستاره نجف‌آبادی

رسانه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها