استقلال در شوک است. در حالی که با مدرن ترین استقلال تاریخ روبرو هستیم و در حالی بعد از مدت زمانی طولانی آبی پوشان پایتخت به صدر جدول رده بندی لیگ برتر فوتبال ایران رسیده است آندره آ استراماچونی سرمربی محبوب تیم بنا به دلایلی گذاشته و رفته است. او گفته برنمی گردد. چه کسی باید به هواداران استقلال دلداری بدهد؟
کد خبر: ۱۲۴۱۱۵۱
مردی که مثل بنزین 3 هزار تومانی شد

به گزارش جام جم آنلاین ، «با دلی شکسته برای آنها آرزوی موفقیت دارم. مجبور هستم استقلال را ترک کنم، امیدوارم روزی دوباره در کنار شما قهرمانی را جشن بگیریم». این بخشی از بیانیه ای است که استراماچونی برای خبرگزاری رسمی ایتالیا یعنی ANSA فرستاده است. تک تک این کلمات شوک بزرگی برای استقلال صدرنشین است.

از آنجایی که هنوز جزئیات مشکلات مالی استراماچونی با استقلال فاش نشده است نمی توان با قطعیت درباره آنها صحبت کرد اما چیزی که مشخص به نظر می رسد این است که این مربی به دلیل مشکلات متعددی در رابطه با دریافت پولش در نهایت خسته شده و عطای کار در استقلال به لقایش سپرده است. آنچه که هم تحت عنوان پولشویی در رابطه با واریز دستمزد استراماچونی شنیده می شود هنوز تایید نشده است و یا اینکه حداقل هیچ مقام مسئولی در رابطه با آن حاضر به صحبت نیست.

امیرحسین فتحی مدیرعامل باشگاه استقلال در رابطه با فسخ قرارداد این مربی ایتالیایی به گفتن این جمله بسنده می کند:‌«صبر کنید همه چیز قطعی شود». از نظر آنها هنوز هیچ چیز قطعی نیست. استراماچونی شاید برگردد، البته این ادعا فقط یک دلداری پیش افتاده از سوی مسئولان باشگاه استقلال به هواداران به شدت نگران این تیم است.

خوب می دانیم که استراماچونی یکی از حرفه ای ترین مربیانی است که پا به ایران گذاشته. او به قول عامیانه اهل من بمیرم، تو بمیری نیست. او این شرایط را نمی پذیرد. دلیل تمام عصبانیت های او هم این است که بیش از اندازه حرفه ای است و زیر بار شرایط غیرحرفه ای نمی رود.

پیش از این بارها در جام جم آنلاین خبر از این داده بودیم که با وجود کسب نتایج خوب از سوی استقلال ، استراماچونی به دلیل شرایط غیرحرفه ای موجود در باشگاه و البته برخی از سوء مدیریت ها به شدت عصبانی و ناراحتی است. حتی از این خبر داده بودیم که این مربی ممکن است به صورت ناگهانی تصمیمی بگیرد که باشگاه و هوادارانش را با شوک مواجه کند.

مدیران استقلال و در راس آن امیرحسین فتحی به گمان اینکه تیم صرفا خوب نتیجه می گیرد بنابراین استراماچونی امکان ندارد با این شرایط خوب برود هیچ اقدامی در راستای حل مشکلات مربوط به دستمزد استراماچونی و نحوه واریز آن انجام ندادند، غافل از اینکه این مرد ایتالیایی بر خلاف آنها یک فرد غیرحرفه ای نیست و تمام برنامه های فوتبالی اش را بر اساس منطق جلو می برد نه احساسات و تفکرات پیش افتاده و سطحی.

آندره‎آ رفت

استراماچونی بامداد امروز بر اساس خبر سایت انتخاب از ایران رفت.

البته او در حالی می رود که هنوز راه بازگشتی برای مدیران غیرحرفه ای استقلال باقی گذاشته است. گویا هنوز فرصت اندکی برای باشگاه باقی است تا مرد ایتالیایی را به ایران برگرداند هر چند وقت تنگ است و تدبیر هم کم.

در رابطه با جدایی استراماچونی از استقلال روزنامه های کوریره دلو اسپور و البته گازتا دلو اسپور بیش از هر روزنامه دیگری واکنش نشان داده اند. طبق معمول این دو روزنامه ایتالیایی زودتر از همه رسانه های ایرانی خبرهای مربوط به این مربی را درج کردند.

جدایی استرا از استقلال در میان سایر رسانه های ایتالیایی نیز بازتاب گسترده ای داشته است. برخی از این رسانه ها جدایی را قطعی می دانند اما برخی دیگر احتمالاتی برای بازگشت این مربی قائل هستند.

استراماچونی به صورت یک طرفه فسخ قرارداد کرده است و این حق از قبل هم برای او وجود داشت.

جدایی او از استقلال مثل اعلام خبر بنزین سه هزار تومانی بود، به خصوص برای خودِ فتحی! او فکر می کرد استقلال صدرنشین است و بعید است با این شرایط بسیار عالی این ایتالیایی بخواهد بگذارد و برود.

واکنش شدید هواداران استقلال

هواداران استقلال ناراحت تر از چیزی هستند که تصور می شد. آنها شاهد این بودند که مدرن ترین استقلال تاریخ به صدر رسیده و حالا مدعی اصلی قهرمانی است اما یک شبه رویای آنها در خطر قرار گرفته. این هواداران واکنش های زیادی به جدایی استراماچونی از استقلال در فضای مجازی داشته اند. یک هوادار نوشته:‌« آقای استراماچونی

رویای قشنگی بودی از اون‌رویاها که چندسال منتظرش بودیم تابرسه و اون روزای تلخ استقلال و باهاش از یاد ببریم و بازم بخندیم و از خوشحالی پرواز کنیم. حیف حیف که نذاشتن تصویرآخرت با استقلال کنار جام قهرمانی باشه. همیشه به یادتیم رییس خداحافظ.»

هوادار دیگری در حساب کاربری خود نوشته: « من یک استقلالی "متوهم" هستم که فکر میکنه وزارت ورزش علیه استقلال هست و هر سال دقیقا کارامدترین عنصر باشگاه استقلال رو حتی نمیذاره به نیم فصل برسه و هیچ وقت بهترین ها برای #استقلال نمیمونن و منِ "متوهم" فکر میکنم که همه این کارها عمدی هستن ، ولی : استراماچونی هم رفت ....»

هوادار دیگری اعتراض خود را اینگونه بیان کرده است:‌« #استراماچونی‌ ها و کی‌روش‌ها باید بروند، اینجا جای ویلموتس‌ها و برانکو‌هاست.اینجا تعصب و حرفه‌ای بودن را تاب نمی‌آورند».

دیگر هوادار معترض نوشت:‌« از امروز تیفوسی‌ها #استراماچونی را با همین فریادها به یاد خواهند آورد؛ فریاد قلبی که بی‌صدا شکست. مردی که بدون وزیر و سفیر، با انقلاب تاکتیکی‌اش تاج را بر عرش و فوتبال ایران را دگرگون ساخت. فاتح تورین، تئوریسین اینتر، قلب تپنده رم، دون‌آندره‌آ استراماچونی از شهر کلاغ‌ها بُرید.»

اما برخی دیگر به هیچ عنوان از این مربی حمایت نمی کنند، نمونه اش کاربری که در واکنش به فسخ استرا با استقلال چنین نوشته:‌« استراماچونی استعفا کرد تا قرارداد بزرگتری در قطر ببندد،قدر کالدرون رو بدونیم که دست رد به سینه اماراتی ها زد».

این هم یک واکنش توئیتری دیگر:‌« جرمت چه بود ؟؟؟

_دلخوشی مُردگان بودم

#استراماچونی»

رفت که با قطری ها ببندد؟

حالا سوال پیرامون استراماچونی زیاد است. او رفت که با قطری ها و تیم های خواهانش در این کشور قرارداد ببندد یا اینکه واقعا امیدی برای بازگشت او هست؟ استراماچونی به هر حال مربی خوبی بود و به نظر نمی رسد حداقل در این فصل کسی بتواند به خوبی جای او را پر کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها