بحث فعالیت تورهای غیرمجاز و بدون مجوز همواره مورد انتقاد فعالان و دلسوزان عرصه گردشگری بوده. اما گویا قرار است بساط این تورها جمع شود،​ خبری که ما آن را به نقل از سیدجواد موسوی، مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری بیان می کنیم که گفته: به‌زودی ثبت تورهای گردشگری در سامانه ta.mcth.ir محقق می‌شود.
کد خبر: ۱۲۴۱۰۴۶

سید جواد موسوی می افزاید با توجه به ضرورت سامان‌دهی انواع تورهای داخلی و خارجی، جلوگیری از برگزاری تور توسط اشخاص حقیقی و حقوقی و سایت‌های غیرمجاز و نیز به‌منظور حمایت از دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی و گردشگری دارای مجوز بند (ب) تورگردانی، «سامانه ثبت گشت» در بستر سامانه جامع دفاتر خدمات مسافرتی و راهنمایان گردشگری به‌زودی به نشانی ta.mcth.ir رونمایی می‌شود.
وی می گوید: بر این اساس تمامی دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی و گردشگری ملزم به ثبت تور به مقاصد داخلی و خارجی در این سامانه هستند. موسوی تصریح می کند: پس از اعلام تاریخ راه‌اندازی سامانه، اجرا و ابلاغ آن اجازه اجرای هر گونه گشت خارج از این سامانه امکان‌پذیر نخواهد بود. سامانه
ta.mcth.ir علاوه بر قابلیت صدور مجوز بند (ب) و نیز امکاناتی از جمله تمدید کارت و صدور کارت المثنی راهنمایان گردشگری، قابلیت ثبت تورهای گردشگری را نیز خواهد داشت.
در سال های اخیر پدیده راه‌اندازی تورهای غیرمجاز گردشگری توسط افراد سودجو و بدون صلاحیت گسترش یافته و در برخی موارد موجب مشکلات و مسائل بسیاری برای گردشگران شده و این صنعت ارز آور را تحت الشعاع خود قرار داده است. آسیب به طبیعت هم از دیگر پیامدهای تلخ برخی از این تورهاست که مجری برنامه های رنگ پاشی در طبیعت هستند./ جام جم دیلی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها