افشاگری نماینده مجلس درباره قرارداد فدراسیون و مارک ویلموتس

سالی 3 میلیون یورو بسته، غرامت هم می‌گیرد!

شاید نزدیک به یک ماه قبل بود که خبری منتشر کردیم مبنی بر این‌که مارک ویلموتس قراردادی به ارزش سه میلیون یورو با فدراسیون فوتبال برای سال اول امضا کرده است. خیلی‌ها از کنار این خبر به سادگی گذشتند چون تصور می‌کردند واقعی نیست.
کد خبر: ۱۲۴۰۹۷۲

هیچکس باور نمی‌کرد فدراسیون فوتبال به این مربی که مربی درجه دو اروپا به حساب می‌آید و بیکار بوده، چنین پولی پرداخت کند. از سویی بعد از اتمام قرارداد کارلوس کی‌روش با فدراسیون که ارزش آن 8/1 میلیون دلار بود، فدراسیون اعلام کرد به دنبال مربی ارزان‌تر و البته با کلاس جهانی بالاتر نسبت به کی‌روش است. وقتی قطعات پازل را در کنار هم قرار می‌دادید مطمئن می‌شدید خبر درست نیست و فدراسیون فوتبال هرگز چنین کاری نکرده است.
مهدی تاج، رئیس فدراسیون هم بارها و بارها گفت مربی جدید هم قیمتش مناسب است و هم اسم و رسم‌دارتر از کارلوس به حساب می‌آید، اما وقتی ویلموتس آمد این سوال برای همه به وجود آمد که آیا او بزرگ‌تر از سرمربی سابق رئال مادرید، پرتغال و دستیار فرگوسن است؟!
بعد از گزارش جام‌جم درباره رقم قرارداد ویلموتس، کم‌کم رسانه‌های دیگر هم وارد بازی شدند و اخباری در این زمینه منتشر کردند. برخی نوشتند سه میلیون دلار و برخی هم سه میلیون یورو را تایید کردند. حالا اما خبر سه میلیون یورو از سوی یکی از نمایندگان مجلس که عضو فراکسیون ورزش هم هست، تایید شده است.
احسان قاضی‌زاده‌هاشمی در این باره می‌گوید: «همان‌طور که در رسانه‌ها اعلام شد رقم قرارداد ویلموتس برای سال اول سه میلیون یورو بوده است و من شنیدم قبل از بازی با عراق که او حتی حاضر نمی‌شد بیاید تیم را هدایت کند و به ایران نیامد و سرانجام سه چهار روز قبل از بازی آمد؛ چون رفتند و به او یورو تحویل دادند و بخشی از قرارداد انجام شد تا او برای بازی با عراق بیاید، ولی ما باخت بسیار بدی دادیم.»
قاضی‌زاده‌هاشمی یک ایجنت ایرانی در هلند را عامل انتقال ویلموتس به تیم ملی معرفی می‌کند: «شنیده‌ام در آوردن ویلموتس برخی دلالان فوتبال از جمله برخی ایرانیان ساکن هلند نقش داشتند و یک نفر از هلند نقش ایفا کرده است. در نهایت ویلموتس سرمربی ایران شد، آن زمان هم بحث مطرح بود که چرا او در ایران قرارداد امضا نمی‌کند؟ نهایتا آقای تاج به سفارت ایران در بلژیک رفت و قراردادی را امضا کردند که متن آن شفاف نبود.»
او اعلام می‌کند وقتی پول ویلموتس از جیب دولت و ملت پرداخت شده، نباید چیزی برای پنهان کاری وجود داشته باشد. قاضی‌زاده‌هاشمی ادامه می‌دهد: «ایشان پیش از بازی با عراق دو میلیون یورو در ترکیه از ایران گرفت و تازه نمی‌خواست بیاید. ایشان برای غرامت هم بین دو تا سه میلیون یورو درخواست کرده‌اند. این‌که مذاکرات تاج با ویلموتس به کجا خواهد رسید جای سوال و ابهام دارد.»
مجلس شورای اسلامی حالا حساسیت بیشتری روی قرارداد پیدا کرده است. دیگر نمایندگان مجلس هم روز گذشته به ماجراهای عجیب قرارداد ویلموتس واکنش نشان دادند. گویا قرار است موضوع به صحن مجلس هم کشیده شود. دیروز همچنین خبر رسید مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال در ترکیه حضور دارد تا با مارک ویلموتس بلژیکی پای میز مذاکره بنشیند. دو طرف برای پایان همکاری هیچ شک و تردیدی ندارند، ولی روی جزئیات فسخ قرارداد باید توافق کنند. ویلموتس می‌گوید ایران قرارداد را نقض کرده، بنابراین باید بخش قابل توجهی از قرارداد او را پرداخت کند. طبق گفته قاضی زاده هاشمی او حدود سه میلیون یوروی دیگر درخواست کرده و این اتفاق خوبی برای فدراسیون فوتبال نیست.
روز گذشته روابط عمومی این فدراسیون بیانیه‌ای منتشر کرد و جواب قاضی‌زاده‌هاشمی را داد. این فدراسیون در بیانیه خود با رد دستمزد سه میلیون یورویی ویلموتس، از رسانه‌ها خواست برای تایید اخبار سراغ افراد مطلع و مرتبط بروند. این در حالی است که در ماه‌های گذشته حداقل هیچ‌یک از مسؤولان فدراسیون در این زمینه پاسخگو نبوده‌اند. از سویی در بیانیه فدراسیون خبری از تکذیب پرداخت دو میلیون یورو به مارک ویلموتس دیده نمی‌شد! یعنی آنها با تکذیب نکردن این خبر مهم تایید کردند که در اولین قسط به این مربی چنین پول گزافی را پرداخت کرده‌اند.

سعید اکبری
ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها