دبیر کل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در گفت و گو با جام جم آنلاین مطرح کرد؛

وظیفه رئیس جمهور حضور در دانشگاه بود / رئیس جمهور از صحبت کردن با مردم و دانشجویان طفره می رود

امروز شانزدهم آذر ماه مقارن با روز دانشجوست. به نظر می رسید که روز دانشجوی امسال تفاوت عمده ای با سال های گذشته داشته باشد. البته تفاوت که دارد اما این بدان معنا نیست که کل برنامه های تشکل های دانشجویی اجرا نشود.
کد خبر: ۱۲۴۰۹۲۵
وظیفه رئیس جمهور حضور در دانشگاه بود / رئیس جمهور از صحبت کردن با مردم و دانشجویان طفره می رود

به گزارش جام جم آنلاین ، شرایط اخیر کشور باعث شد تا برنامه های روز دانشجو تحت تاثیر قرار بگیرد و حتی از این گفته شود که بسیاری از برنامه های مختص به روز دانشجو اجرا نخواهد شد.

محمد زادمهر دبیر کل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در این رابطه به جام جم آنلاین گفت: نگاه متفاوتی نسبت به روز دانشجوی امسال وجود دارد، دیدگاه این نیست که برنامه کلانی را در سطح اتحادیه دانشجویان برگزار کنیم. البته هشتاد دفتر تشکل های دانشجویی در کشور در سطح دانشگاه برنامه هایی را برگزار خواهند کرد.

وی عنوان کرد: اغلب دفاتر ما برای روز دانشجو برنامه برگزار می کنند. برنامه ها به صورت همایش، مناظره و میزگرد خواهد بود. اتحادیه نیز ویژه نامه همشاگردی را آماده کرده است. این نشریه امروز و فردا منتشر و توزیع خواهد شد.

زادمهر گفت: روز دوشنبه نیز نشستی را در رابطه با بررسی چالش های جنبش دانشجویی با حضور ادبار این جنبش برگزار خواهیم کرد. دانشجویان دهه های هفتاد، هشتاد و نود دانشگاه های ایران در این جنبش ها حضور دارند.

این فعال دانشجویی یادآور شد: واحدهای دیگر ما در سراسر کشور حمایت خود را از اجرای برنامه های مختلف نشان می دهند.

زادمهر در رابطه با اینکه حوادث اخیر کشور و البته موضوع گران شدن بنزین تا چه اندازه در کمرنگ شدن برنامه های دانشجویی روز 16 آذر نقش دارد، گفت: ما به هر حال کارمان را انجام می دهیم و برنامه ها را به مرحله اجرا خواهیم رساند. در رادیو نیز برنامه ها در رابطه با روز دانشجو متنوع است و این موضوع صحت ندارد که تشکل های دانشجویی هیچ برنامه ای را اجرا نخواهند کرد.

وی بیان داشت: گله از آقای رئیس جمهور می رود. با توجه به دغدغه هایی که دانشجویان دارند انتظار می رفت ایشان در دانشگاه تهران حضور پیدا کنند اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد.

دبیر کل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان اظهار داشت: فعلا هدف ایشان صحبت کردن با مردم و قشر نخبه یا دانشجو نیست.

وی در رابطه با اینکه روحانی به دلیل واکنش های منفی از حضور در دانشگاه تهران سرباز زد گفت: دلیلی ندارد ایشان به خاطر واکنش های احتمالی نخواهد حضور پیدا کند. رئیس جمهوری که در دوره دوم ریاست خود به سر می برد وظیفه‎اش این است که بیاید به دغدغه ها گوش بدهد.

زادمهر ادامه داد: او حتی باید به سنگین ترین نقدها گوش بدهد و حالا که این مسئولیت را با قانون اساسی پذیرفته است باید شنونده این دغدغه ها و انتقادات باشد. رسالت جنبش دانشجویی مطرح کردن این صحبت ها است و وظیفه رئیس جمهور هم شنیدن آنها.

وی در پایان گفت: به هر حال تیم آقای رئیس جمهور بعد از سال 96 برنامه مشخصی داشته اند. در دو سال اخیر نیز همه چیز با برنامه ریزی و مهندسی کردن پیش رفته و رئیس جمهور حضور محدود و جمع و جوری در دانشگاه به مناسبت روز دانشجو داشته است. امسال هم که اصلا قرار نیست بیایند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها