مسی با کسب ششمین توپ طلا، جاودانه شد

دنیای فوتبال بدون تو زشت است

برق نگاهش در تالار دو شاتل پاریس آن‌قدر زیاد بود که همه را مسحور خود کرد. به‌خصوص جمله احساسی‌اش درباره نزدیک بودن روزهای خداحافظی. باید مزار خوان لاکوئه وا را غرق در گل‌های رازقی کرد؛ چون او بود که در سال 2000 کودک 13 ساله آرژانتینی را کشف کرد و او را از روزاریو به بارسلونا آورد. مسی در مراسم دوشنبه‌شب در فرانسه از اولین توپ طلای خود گفت. وقتی 22 سال بیشتر نداشت و همراه سه برادرش به سوییس رفت؛ اما از روزهای ابتدایی حضورش در اسپانیا نگفت. از روزهایی که پولی برای انتقال خانواده‌اش به بارسلون نداشت و مجبور شد از میان پدر، برادران و به‌خصوص مادرش، اولی را انتخاب کند. از 2009 تا 2019 شش بار توپ طلا به مسی رسید؛ اما فقط رنگ لباس‌های این اعجوبه خجالتی در مراسم‌های مختلف تغییر نکرد. یک جوان سرحال و بمب انرژی تبدیل شد به بازیکنی پخته که می‌داند دیر یا زود باید میدان را برای جوانترها خالی کند... چقدر آن روز برای مسی دردناک است. .. و چقدر تصور دنیای فوتبال بدون مسی، زشت.
کد خبر: ۱۲۴۰۶۸۴

واکنش رسانه‌های جهان
رسانه‌های جهان به تمجید از مهاجم بارسلونا در کسب ششمین توپ طلا پرداختند و برخی‌ها به انتخاب نشدن ویرجیل فان‌دایک اشاره کردند.
اکیپ فرانسه: ستاره آرژانتینی در حالی که ۳۲ سال دارد نخستین بازیکنی لقب گرفت که شش بار برنده توپ طلا می‌شود.
گاتزتا دلو اسپورت ایتالیا: ششمین توپ طلا برای مهاجم بارسلونا. یک عنوان بیش از رونالدو که امسال در رتبه سوم قرار گرفت.
دیلی میل انگلیس: فان دایک برای کسب این جایزه باید چه کار دیگری انجام می‌داد؟ می‌توانست شب خوبی برای لیورپول باشد اگر فان دایک بالاتر از مسی قرار می‌گرفت.
اوله آرژانتین: پس از چهار سال مسی دوباره برنده توپ طلا شد. لئو طلایی است و به هر چیزی که دست می‌زند می‌درخشد.
گلوبو اسپورت برزیل: توپ طلا برای ششمین بار به مسی رسید. بازیکن بارسلونا اکنون هشت عنوان دارد. شش توپ طلا که چهار جایزه‌اش با فیفا یکی است و دو عنوان دیگر بهترین بازیکن جهان.
نیویورک پست آمریکا: مسی بالاتر از فان‌دایک که قهرمان لیگ قهرمانان شده بود قرار گرفت و توپ طلا را برد. او با بارسلونا فاتح لالیگا شد و به همراه آرژانتین عنوان سومی کوپا آمه‌ریکا را به دست آورد.

جایزه یاشین در درستان بکر
آلیسون بکر به عنوان بهترین دروازه بان جهان در سال 2019 انتخاب شد و جایزه لئو یاشین را از آن خود کرد. تراشتگن و ادرسون در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. نکته جالب در این زمینه، در زمان اعلام این خبر بود. دیدیه دروگبا برای اهدای جایزه این بخش از روبرت لواندوفسکی دعوت کرد روی سن برود و البته این جمله را بیان کرد: می‌خواهم کسی را دعوت کنم که هیچ دروازه‌بانی علاقه‌ای به رویارویی با او ندارد. آلیسون بکر بعد از کسب عنوان بهترین دروازه بان جهان در مصاحبه ای کوتاه گفت: به خودم افتخار می کنم که در این مراسم حضور دارم. باید از همه اعضای خانواده به خصوص همسرم تشکر کنم. همچنین از هم تیمی‌هایم نیز ممنون هستم.

دی‌لیخت، بهترین بازیکن جوان
ماتیاس دی لیخت، مدافع جوان و هلندی یوونتوس که سال گذشته فصل
فوق العاده‌ای را با آژاکس سپری کرده بود، به عنوان بهترین بازیکن زیر 21 سال جهان انتخاب شد. جوردن سانچو و ژائو فلیکس در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. جایزه این بخش را نیز کیلیان امباپه اهدا کرد که خودش سال گذشته همین جایزه را به دست آورده بود.
ماتیاس دی لیخت بعد از کسب عنوان بهترین بازیکن جوان جهان در مصاحبه‌ای کوتاه گفت: از این که موفق به کسب چنین جایزه‌ای شده‌ام بسیار خوشحالم و افتخار می‌کنم اینجا و در بین این جمع حضور دارم.

ماجرای یک سلفی بامزه
هنگامی که امباپه به دعوت دروگبا روی سن رفت تا جایزه بهترین بازیکن زیر 21 سال دنیا را به دی لیخت بدهد، خاطره جالبی از سوی دروگبا بیان شد. دروگبا گفت که در بازی مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا در سال 2012 وقتی در ترکیب چلسی بود و بازی برگشت را در خانه مقابل بارسا واگذار کردند، اتفاق جالبی رخ داد. در آن دیدار، داور بازی چند سوت به اشتباه علیه آبی‌های لندن زد و باعث حذف این تیم شد. بعد از بازی پسر بچه‌ای سمت دروگبا رفت و از او خواست سلفی بگیرد. اما دروگبا که از نتیجه بسیار عصبانی بود، دست رد به سینه این نوجوان زد.
دروگبا دوشنبه شب در مراسم فرانس فوتبال گفت آن پسری که آن شب از او خواست سلفی بگیرد، همین کیلیان امباپه است. دروگبا با معذرت خواهی از این بازیکن جوان فرانسوی، یک سلفی دسته جمعی گرفت که تمام حاضران در سالن در یک عکس بودند.

شوخی جنجالی فن دایک با رونالدو
در این مراسم، ویرجیل فن دایک، مدافع هلندی لیورپول بعد از مسی در رده دوم قرار گرفت. بعد از اعلام این خبر، خبرنگاری به فن دایک گفت رونالدو در این مراسم حضور ندارد و با این حساب یکی از رقیبان او کم شده، مدافع لیورپول با خنده پاسخ داد: اصلا او رقیبی بود؟ همین چند کلمه ساده جنجال زیادی به همراه داشت تا جایی که خواهر کریس رونالدو پاسخ تندی به این بازیکن هلندی داد.
کاتیا، خواهر رونالدو در این باره گفت: فکر کنم بعضی‌ها کاملا ناامید زندگی می‌کنند. مشخص بود رونالدو برنده این جایزه نمی‌شود.گر چه او عناوین تیمی زیادی را برده است و خواهیم دید حقیقت فوتبال چگونه خواهد بود. ویرجیل عزیز راهی را که تو وارد آن شدی، رونالدو سال‌ها پیموده است و هزاران بار در آن بوده. می‌بینی! رونالدو در کشوری که الان بازی می‌کنی و هنوز هیچ جامی به دست نیاوردی، سه بار قهرمان لیگ شده است.

حسین خلیلی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها