مدیر رادیو پیام در نشست خبری مطرح کرد

«رسم زمونه» شادتر می‌شود

معاون صدای رسانه ملی گفت: کارهای خوبی در رادیو پیام انجام شده است.
کد خبر: ۱۲۴۰۵۴۲
دکتر شاه آبادی: مردم رادیو پیام را دوست دارند

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی معاونت صدا، دکتر حمید شاه آبادی در دورهمی برنامه سازان رادیو پیام که به مناسبت ۲۶ سالگی تاسیس شبکه رادیویی پیام و آیین اختتامیه پویش ملی«راهی شویم» با حضور شهرام ملازاده مدیر شبکه رادیویی پیام و آوا و جمعی از مدیران ستادی، شبکه رادیویی و پیشکسوتان برگزار شد گفت:رادیو پیام رادیویی است که بیشتر مردم از آن استفاده می کنندوحضور من در این دورهمی قدرشناسی و تشکر از زحمت های دوستان و همکاران در رادیو پیام است،تشکر ویژه از آقای ملازاده دارم که در این مدت کوتاه کارهای ویژه‌ای انجام داده اند.

وی ادامه داد: از جمله این کارها می توان به همین پویش ها اشاره کرد، اگر می‌خواهیم حال و هوای مردم را بهتر کنیم باید از مهمترین سرمایه‌های سرزمین پهناور ایران استفاده کنیم چراکه ایران مملو از مردم خونگرم، اقوام و قومیت های گوناگون گویش‌ها و لهجه‌های مختلف با آداب و سنت های متنوع است وشما تلاش کردید با پویش راهی شویم مردم را با جای جای ایران آشنا کنید.

معاون صدا عنوان کرد: از دوستان خود در پلیس راهور و نیروی انتظامی در معرفی بیشتر شبکه تلاش می کنند تشکر کنم، باید توجه داشته باشیم که موسم سفر فقط برای نوروز و تابستان نیست بلکه کشور ما ایران سرشار از امکانات و فضای دیدنی و دارای آب و هوای متنوعی است،میتوانیم با تهیه برنامه کوتاه پیام خود را به گوش مردم برسانیم.

شاه آبادی اظهار کرد: برنامه سازان رادیو پیام با توجه به ماموریت این شبکه که گزیده گفتن و تولید قطعات کوتاه است بایستی آشنا باشند چراکه ما در حوزه رادیو پیام مسابقه ویژه ای برای تهیه کنندگان داریم و آنها باید بیشتر از ساختارهای نوین استفاده کنند.

شاه آبادی با بیان اینکه هنر برنامه سازان باید دقیق باشد تصریح کرد: در ساخت برنامه های کوتاه از مباحث تکراری خودداری کرده و از فرصت ها استفاده کنیم ؛ نباید ادبیات رادیو پیام برای ۱۰ سال قبل باشد بلکه بروز باشیم و خلاقیت و نوآوری در برنامه سازی داشته باشیم و پیام برنامه ها هدفمند باشد‌.

شهرام ملازاده مدیر رادیو پیام در ابتدای این مراسم گفت: امروز به بهانه اختتامیه پویش راهی شویم و تولد۲۶ سالگی رادیو پیام دور هم جمع شده ایم.

وی افزود : بنابر مقضیات روز جامعه ووجود تحریم های خصمانه دولتهای غربی به سرکردگی آمریکای جنایتکار وتشویق هموطنان به سفرهای داخلی به جای سفرهای خارجی وهمچنین جلوگیری از خروج ارز ازکشور شبکه پیام تصمیم به طراحی پویش ملی راهی شویم با همکاری سازمانهای مربوطه گرفت که خوشبختانه با استقبال ومساعدت دستگاهها ذیربط این پویش طراحی وبرگزارشد که امروز شاهد برگزاری اختتامیه این پویش هستیم همچنین بیست وششمین سالروز تاسیس شبکه رادیویی پیام که 12 آذرماه 73 درسپهر رسانه ای جمهوری اسلامی ایران تاسیس گردید که امروزه توانسته در گستره رسانه های گوناگون جایگاه خودراحفظ نموده این روز را خدمت همه مردم ایران بویژه مخاطبان وهمکاران رادیو تبریک عرض می کنم.

مدیررادیو پیام گفت :رادیو پیام با قدمت 25 ساله رسانه‌ای خویش درعر صه رسانه‌های شنیداری کشور توانسته با بهر ه گیری از ظرفیت ها ی موجود جایگاه بسیار مطلوبی را در بین مخاطبان رسانه ملی کسب کرده طبق نظر سنجی های انجام شده درصد بسیار بالایی از شنوندگان شنیداری در کشوررا به خود اختصاص داده است.این رادیو در زمانی که تاسیس شد با توجه به نیازهای جامعه به فضاهای سرگرمی و ضرورت اطلاع رسانی به موقع، ترکیبی بود از اخبار و موسیقی و متون رادیویی
. با توجه به شرایط روز، رسانه پویا ،رسانه ای است که بتواند با الزامات روز و نیازهای مخاطب خودش را تطبیق دهد. در این 25 سال این رادیو به رشد قابل توجهی رسیده وتوانسته است هم اکنون جایگاه و هویت رسانه ای خویش را تثبیت کند.سال 86 ضرورت ایجاد شبکه ای برای پخش موسیقی فاخر ایرانی در رسانه ملی موجب شد در مجموعه شبکه رادیویی پیام، رادیویی دیگر که صرفا اختصاص به بخش موسیقی داشته باشد راه اندازی شود.به همین منظور رادیو آوا در ششم دیماه سال86 تاسیس شد.با این فرض که رادیو آوا صرفا به منظور ارائه موسیقی و ایجاد فضای سرگرمی برای مخاطبان و رادیو پیام هم بتواند به وجه پیام‌رسانی و البته سرگرمی خویش ادامه دهد. خوشبختانه امروز هر دو رادیو: پیام و آوا ، جزء رادیو های مورد اقبال مخاطبان در سراسر کشور هستند. این امر نشان دهنده مسئولیت سنگین تر شبکه پیام و آوا در قبال مخاطبانش می باشد.در سالهای اخیر با توجه به نیاز مخاطبان و همچنین با توجه به مناسبت ها و فصل‌ها بویژه دستور ریاست محترم سازمان مبنی بر مرجعیت اطلاع رسانی این شبکه درحوزه صدا برنامه ریزیهای لازم صورت گرفت تا تغییرات مدنظر، همسو با نیاز مخاطب، هم زمان ظهور وبروز نماید. به عنوان مثال بخش عظیمی از فعالیت های رادیو پیام ، اطلاع رسانی به مخاطبان بر اساس اطلاعات مورد نیاز روزانه ودر بخشهای خبر‌ی که به کمک همکاران ما در واحد خبر رادیو تهیه و به سمع مخاطبان می‌رسد. بخش های جدیدی در حوزه اطلاع رسانی و ارتباط با مدیران دستگاه های دولتی در امر خدمت رسانی در مواقع عادی وبحرانی اضافه شد. همچنین با توجه به نیاز روزانه مخاطبان به یک سری اطلاعات ، آگاهی‌های موردنیاز و یادآوری‌های روزانه درحوزه‌های اجتماعی، سلامت ،موضوعات سیاسی فرهنگی و هنری ...این بخش نیز با طراحی لازم بصورت برنامه های کوتاه ومتن های موجز در رادیو پیام برای مخاطبان تهیه وتامین می شود.

درجهت تعامل بیشتر با مخاطبان در سراسر کشور با طراحی پویش های مختلف در مناسبت های ملی ومذهبی (تقویمی) از مخاطب درخواست شده است تا در تامین عکس ومتن با ما مشارکت کنند این طرح با استقبال گسترده شنوندگان رادیو پیام و آوا در سراسر کشور روبه رو شد. که این طرح همچنان با موفقیت در حال انجام است، بدین صورت که در ایام ومناسبت های تقویمی از مخاطبان در خواست می شود با تامین محتوا ازقبیل تصویر وپیام های خود (صوتی ومتنی ) در پویش مربوطه شرکت نموده وآثار ارسالی ازسوی مخاطبان دررادیو نمای هردوشبکه باعکس ومشخصات ارسال کننده نمایش داده می شود.درنظرداریم در شبکه رادیویی پیام مدل های جدیدی از برنامه سازی در ساختار اطلاع رسانی و سرگرمی طراحی کنیم. که انشالله با عنایت خداوند متعال ورهنمود های معاون محترم صدا جناب آقای دکتر شاه آبادی ،مساعدت خانواده بزرگ رادیو وهمکاری همکاران محترم رادیو پیام بتوانیم رسانه ای درطراز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران داشته باشیم.

وی ادامه داد؛ در این دورهمی از چند کار انجام شده رونمایی می شود، رونمایی شیوه نامه نگارش در رادیو پیام همچنین پروژه ای را به نام مردان آفتاب آغاز کرده ایم که در برنامه ای قصد داریم از تصاویر شهدایی که در آلبوم های خانگی موجود است استفاده کنیم .این تصاویر و خاطرات شهدا نه تنها از رادیو پخش می شود بلکه در سایت شبکه و فضای مجازی استفاده می شود.

وی عنوان کرد: رادیو پیام در راستای ماموریت جدید خود با تغییر رویکرد به شبکه مخاطب محور با گرفتن تصاویر از مخاطبان در پویش های مختلفی رادیو نما تعامل داشته است.

در بخش دیگر با حضور شاه آبادی و ملازاده از شیوه نامه نگارش رادیویی و بسته آموزشی ویژه رادیو پیام که فاز اول آن مخصوص گویندگان است که از تجربه ا‌ستاد نوری استفاده شده است و فاز های بعدی برای نویسندگان و تهیه کنندگان تهیه می شود.

سردار سید تیمور حسینی رئیس پلیس راهِ راهورناجا گفت: تولد این شبکه پیام را تبریک می گویم. پویش راهی شویم اثرات خوبی در جامعه داشت.

وی ادامه داد: فاخر بودن و کلاس خاص وجه تمایز رادیو نسبت به تلویزیون است مابا رادیو خاطرات زیادی دارم وقتی قصه ظهر جمعه را می شنوم تمام وجودم حال و هوای خاصی پیدا می کند و راه شب را که می شنوم تمام وجودم پر از احساس می شود .

وی عنوان کرد : در جنگ تحمیلی من در پشت بام خانه مان که در کرمانشاه بود شب بخیر کوچولو را گوش می کردم شاید باور نکنید رادیو تنها همنشینی بود که می توانستیم با کمک او آن فضا را تحمل کنیم.

وی گفت: شاید بگویید چون من در این لباس هستم باید در تعریف رادیو بگویم رادیو مهمترین رسانه در اصلاح فرهنگ ترافیکی است در صورتی که اعتقاد دارم همه تلاش رسانه ملی باید این باشد که فرهنگ و رفتار عمومی مردم را اصلاح کند اگر این مهم اصلاح شود حتما فرهنگ ترافیکی هم اصلاح خواهد شد.

در این مراسم از پلیس راهور ناجا، سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای کشور ،سازمان جنگلها مراتع وآبخیزداری کشور بعنوان همکاران فعال این شبکه در پویش راهی شویم تقدیر شد.همچنین از استاد منوچهر والی زاده از پیشکسوتان رادیو تقدیر شد. همچنین از مخاطبان فعال شبکه در حوزه رادیونما که باارسال عکس در پویش های مختلف برتر شده بودند با اهدای لوح تقدیروجایزه نقدی قدردانی شد پیشکسوتان رادیو مریم نشیبا ، مسعود فروتن،منوچهر والی زاده، جوادآتش افروز،فرهنگ جولایی از مهمانان ویژه این مراسم بودند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها