کد خبر: ۱۲۴۰۵۳۱
وکیل طلاق توافقی + مراحل + هزینه

همه ما با واژه طلاق آشنا هستیم و این واژه در اذهان هریک از ما تداعی کننده معنا و مفهوم خاصی است اما طلاق توافقی چیست و و انجام آن توسط وکیل طلاق توافقی چگونه است؟

طلاق توافقی با وجود اینکه امری ناراحت کننده است و باعث از هم پاشیدگی زندگی افراد می شود اما در برخی مواقع تنها راه رهایی از مشکلات جدایی و طلاق می باشد ساده ترین و آسان ترین نوع طلاق، طلاق توافقی است که در طلاق توافقی تمامی موارد به توافق زوجین بستگی دارد مسائل مربوط به حضانت فرزند پس از طلاق ،مهریه، نفقه، جهیزیه و ...

همگی بصورت توافقی بین زن و مرد تعیین می شود زوجین متقاضی اجرای طلاق توافقی باید پس از مراجعه به دادگاه ، درخواست صدور گواهی عدم امکان سازش یا همان درخواست طلاق توافقی نمایند و یا اینکه به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه کرده و دادخواست طلاق خود را به این دفاتر ارائه داده و دفاتر، دادگاه مناسب برای رسیدگی به دادخواست طلاق را متناسب با محل سکونت زوجین تعیین می نماید، روند انجام طلاق توافقی به این شکل است که زوجین پس از تصمیم به جدایی باید با همراه داشتن مدرک مورد نیاز شامل شناسنامه ، عقدنامه ، به دادگاه رفته و پس از تکمیل فرم درخواست طلاق توافقی ، توافقات انجام گرفته در زمینه های مالی نظیر پرداخت مهریه و مطالبه نفقه حال و گذشته ، حضانت طفل مشترک، دریافت اجرت المثل و سایر موارد در این فرم مشخص میگردد.

پس از ارائه دادخواست طلاق و مشخص شدن دادگاه جلسه رسیدگی برای زوجین مشخص می شود که اگر دادخواست را زوجین از طریق دفاتر خدمات قضایی ارائه داده باشند زمان و تاریخ جلسه از طریق پیامک برای طرفین ارسال می شود در جلسه رسیدگی قاضی زوجین را به داوری و مراکز مشاوره ارجاع میدهد .بدین صورت که دو نفر داور از بستگان و نزدیکان زوجین مسئولیت مذاکره با طرفین و مصالحه بین آنان را دارند و این داوران باید حداقل 40سال سن داشته باشند و شرایط و صلاحیت داوری نیز داشته باشند یعنی امین و مطمئن باشند.متاهل باشند حسن شهرت داشته باشند.این داوران وظیفه ی ایجاد صلح و سازش بین طرفین رادارند ودر صورتی که این داوران دارای صلاحیت،موفق به برگرداندن نظرات آنها نشدند و از طریق مذاکره مشاوره ای هم به نتیجه نرسیدند، گزارش خود را به دادگاه ارائه داده و گواهی عدم امکان سازش با اعتبار 3 ماهه برای زوجین صادر می شود.

رای صادر شده توسط دادگاه قابل طرح در دادگاه تجدید نظر را دارد زوجین می توانند تا انتهای زمان در نظر گرفته شده برای اعتراض برای دریافت رای دادگاه صبر کنند رای دادگاه پس از اتمام مهلت اعتراض قطعی خواهد شد و در این مرحله دادگاه 3 نسخه از حکم را صادر میکند و دو نسخه را برای هریک از زوجین فرستاده و یک نسخه را بایگانی میکنند در این نوع طلاق نیز می توان از تجربه وکیل کمک گرفت.

یک وکیل خوب با هزینه ی مناسب را کجا می توان یافت؟ موسسه حقوقی و داوری گروه وکلای تهران یکی از معتبر ترین موسسات حقوقی تهران است که دارای تیمی بر جسته و زبده از وکلای کار بلد و با تجربه است که شما عزیزان می توانید برای مشاوره تلفنی با این وکلا با شماره تلفن77221941 -021 تماس گرفته و بهترین مشاوره ها را بصورت رایگان و یا با پرداخت مبلغ اندک دریافت کنید و از بروز مشکلات بزرگتر جلوگیری کنید.

مراحل طلاق توافقی :

مراحل طلاق توافقی در دادگاه همانند طلاق عادی می باشد و مراحل قانونی طلاق توافقی هم باید مانند طلاق عادی طی شود همان طور که گفته شد گواهی عدم امکان سازش سه ماهه صادر می شود و طرفین باید در این مدت 3 ماهه به دفاتر ثبت مراجعه کرده و اقدام به طلاق نمایند و خارج از این مدت 3 ماهه اجرای صیغه ی طلاق امکان پذیر نمی باشد. بسیاری از افراد به دلیل اینکه تمایلی برای حضور در دادگاه ندارند و یا طولانی بودن زمان اتمام کار طلاق زوجین تصمیم به اخذ وکیل می نمایند.

برای یافتن وکلای قابل اعتماد و هزینه طلاق توافقی به گروه وکلای تهران واقع در تهران- میدان رسالت - خیابان فرجام-بعد از خیابان حیدر خانی-پلاک578- طبقه2 مراجعه نمایید و در کوتاه ترین زمان پروسه طلاق را به پایان برسانید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها