فروشگاه‌ زنجیره‌ای «واتر استونز»‌ امسال برای اولین‌بار علاوه بر اعلام نام برنده کتاب سال، جایزه «نویسنده سال» را هم به جوایز خود اختصاص داده تا آن را به یک نوجوان 16ساله بدهد.
کد خبر: ۱۲۴۰۰۰۶

آن‌طور که ایسنا خبر بی‌بی‌سی را ترجمه کرده، این فروشگاه زنجیره‌ای این‌بار در کنار معرفی «پسر، موش کور، روباه و اسب» نوشته چارلی مکسی به عنوان کتاب سال «واتر‌استونز»، گرتا تونبرگ نوجوان مشهور فعال محیط زیست را برای کتاب «هیچ‌کس آن‌قدر کوچک نیست که نتواند تغییری ایجاد کند» به عنوان نویسنده سال ۲۰۱۹ خود انتخاب کرد. به این ترتیب تونبرگ اولین فردی است که جایزه «نویسنده سال واتراستونز» را دریافت می‌کند.یکی از مسؤولان واتر استونزر می‌گوید: کتاب «پسر، موش کور، روباه و اسب» یک داستان هوشمندانه و زیباست که خواننده را به عشق ‌ورزیدن،‌ دوستی و شجاعت دعوت می‌کند. سخنرانی‌های گرتا تونبرگ برای میلیون‌ها نفر الهام‌بخش بوده است. هر دو کتاب انتخاب‌شده را می‌توان گواهی بر قدرت کتاب در ایجاد انگیزه و تغییر در انسان‌ها دانست.
تونبرگ که اخیرا با استناد به این منطق که «جنبش‌های محیط‌زیستی به جوایز بیشتری احتیاج ندارند» از دریافت یک جایزه محیط‌ زیستی امتناع کرد، هنوز نسبت به انتخاب شدنش به عنوان «‌نویسنده سال واتر استونز» واکنش نشان نداده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها