نگاهی به بازی تماشایی و با کیفیت سپاهان - استقلال که با تساوی 2 - 2 به پایان رسید

در حد لالیگا

جذاب، تماشایی و البته پرگل. بازی سپاهان و استقلال، همه چیز داشت برای تبدیل شدن به یکی از بازیهای زیبای این فصل فوتبال ایران. این بازی فقط برنده نداشت تا فوتبالی ها یک پایان دراماتیک را شاهد باشند. استقلال با گل دقیقه 95 بازیکن سابق خودش، امید نورافکن، برتری را از دست داد تا جدال جذاب نقش جهان، با تساوی 2-2 تمام شود.
کد خبر: ۱۲۳۹۹۸۳

از همان لحظه ای که زاهدی فر در سوت خود دمید، استقلالی ها سعی کردند برتری خود را به تیم میزبان دیکته کنند. آنها در دقیقه9 تا چند میلیمتری، گل هم پیش رفتند اما ضربه ایستگاهی وریا غفوری به تیر دروازه پیام نیازمند خورد. با وجود این برتری، گل اول بازی را سپاهان زد. دقیقه 14، ارسال محمدرضا حسینی از جناح چپ و ضربه ولسیانی. این گل که تقریبا بر خلاف جریان بازی به ثمر رسید، فشار استقلالی ها را دوچندان کرد، اما نتایج پایان نیمه اول همان یک بر صفر به نفع سپاهان بود.
شاگردان استراماچونی که به دنبال رسیدن به گل تساوی بودند، نمایش تهاجمی نیمه نخست را در نیمه دوم ادامه دادند تا این که در دقیقه ۵۷ روی ارسال وریا غفوری و ضربه دقیق و محکم مهدی قائدی به گل تساوی رسید. این نخستین گلی بود که سپاهان در لیگ نوزدهم در جریان بازی دریافت می‌کرد.
این گل باعث نشد که استقلال تاکتیکش را عوض کند و به حملاتش ادامه داد. شاگردان استراماچونی در حالی که سپاهان را به لاک دفاعی فرو برده بود در دقیقه ۷۹ صاحب ضربه کرنر شد که این بار قائدی در نقش گل‌ساز ظاهر شد و ارسال خوب او با ضربه سر زیبای دیاباته همراه شد تا استقلال از رقیب صدرنشین‌اش پیش بیفتد.
با این حال این آخرین گل بازی نبود و درحالی که فقط یک دقیقه به پایان 6 دقیقه وقت‌های اضافی باقی مانده بود، امید نورافکن، در شلوغی محوطه جریمه استقلال، با عبور توپ از میان پاهای دو بازیکن استقلال، گل تساوی سپاهان را به ثمر رساند تا ورزشگاه نقش جهان از شادی هواداران زردپوش منفجر شود.
ضربه امید نورافکن و گلی که استقلال در ثانیه‌های پایانی از سپاهان دریافت کرد، شاید تا مدتها از یاد هواداران آبی پوش نرود. استقلال بعد از 104 هفته و بیشتر از 1310 روز، صدرنشین لیگ برتر می‌شد، اگر می توانست برتری 2‌بر‌یک خود را حفظ کند و سپاهان را در نقش‌جهان شکست بدهد. اما گل ثانیه های پایانی سپاهانی ها، صدرجدول را دست به دست کرد. حالا سپاهان با 23 امتیاز صدرنشین لیگ برتر است و استقلال با 22 امتیاز در رده سوم قرار‌دارد.
استراماچونی: نگران اعتبار فوتبال ایران هستم!
استراماچونی، بخش زیادی از زمان نشست خبری اش را به تصمیم بحث برانگیز داور مسابقه اختصاص داد. سرمربی استقلال که از عکس‌العمل تیمش بعد از آن صحنه‌ای که داور برای این تیم ضربه پنالتی اعلام نکرد، راضی بود گفت: می‌خواهم درباره اعتراض اصلی ام در مورد داور مطلبی را بیان کنم. من حرف داور را می‌پذیرم چون گفت که ندیده است. ولی نمی‌توانم بپذیرم که پنج کمک او صحنه‌ای را که ۵۰ هزار نفر در ورزشگاه دیدند، ندیده باشند!
او ادامه داد: مردم درباره کلیت لیگ ممکن است فکرهای بدی کنند. اعتراض من از این بازی بزرگ‌تر است و به خاطر کل فوتبال ایران و اعتبارش است. بعضی از بازیکنان گفتند که همیشه این‌طوری بوده است و من گفتم باید همه سعی کنیم سطح لیگ ایران بالا برود.
آندره‌آ استراماچونی، در پاسخ به این پرسش که آیا تیمش بعد از صحنه مشکوک در محوطه جریمه انگیزه بیشتری پیدا کرد، گفت:‌ موافقم که تیم بعد از آن صحنه‌ عکس‌العمل خوبی داشت. در نیمه اول هم ما فوتبال خوبی بازی کردیم و ۷۰ درصد مالکیت را در اختیار داشتیم. ما از دقیقه اول تا آخر با مدل فوتبال هجومی خودمان بازی کردیم. در کل از عملکرد تیمم راضی هستم، چون سپاهان از اینکه در زمین خودش مساوی کرد خوشحال بود.

پنالتی، پنالتی!
آن بیانیه ای که استقلالی ها علیه محمد حسین زاهدی فر، داور بازی استقلال - سپاهان نوشتند را حالا باید گذاشت در کنار اتفاق بحث برانگیز بازی دیروز. استقلال در دقیقه ۵۰ صاحب یک ضربه کرنر شد که کی‌روش استنلی روی ارسال این ضربه کرنر به طور واضح توپ را با دست لمس کرد اما داوربازی اعتقاد به پنالتی نداشت. این صحنه بحث برانگیز باعث شد که نیمکت و بازیکنان استقلال اعتراض شدیدی به داور بکنند اما نظر داور تغییر نکرد و بازی هم برای دقایقی متوقف شد. با این حال نظر اکثر کارشناسان داوری این بود که زاهدی فر، یک پنالتی مسلم را برای استقلالی ها نگرفت. در این بین یکی از سرشناس‌ترین کارشناسان داوری سعید مظفری‌زاده بود که گفت: من تعجب کردم که داور چطور خطای هند کی‌روش اسنلی را نگرفت. او قطعا این صحنه را ندید وگرنه شکی در اعلام پنالتی نبود. در مورد صحنه مشکوکی که سپاهانی ها اعتقاد به پنالتی داشتند هم باید بگویم، آغاز خطا در بیرون از محوطه جریمه بود و آقای زاهدی‌فر تصمیم درستی گرفت. زاهدی فر فصل قبل هم داور بازی استقلال برابر سپاهان بود که گل سالم علی کریمی را مردود اعلام کرد و حالا انتظار می رود قضاوت دیروز او هم با واکنش شدید باشگاه استقلال همراه شود.

شکست خانگی آقا یحیی
در دیگر بازی برگزار شده دیروز، دو تیم شهرخودرو مشهد و صنعت نفت آبادان از ساعت ۱۴ در مشهد به مصاف هم رفتند که صدرنشین جدول رده‌بندی با یک گل مغلوب مهمان خود شد. تک گل این دیدار را عیسی آل‌کثیر از روی یک ضربه ایستگاهی که به مدافعان شهرخودرو برخورد کرد، در دقیقه ۲۷ به ثمر رساند.
این شکست در حالی برای مشهدی‌ها رقم خورد که این تیم وضعیت خوبی ندارد و علاوه بر مشکلات مالی، زمزمه تغییراتی روی نیمکت این تیم به گوش می‌رسد. هم‌چنین رابطه گل‌محمدی و حمیداوی خراب شده است و این شکست می‌تواند وضعیت را بدتر کند.
شهرخودرو با این شکست و ۲۳ امتیاز صدر جدول را از دست داد و به رده دوم سقوط کرد. صنعت نفت آبادان با ۱۶ امتیاز به رده ششم صعود کرد.

جدول لیگ برتر

تیم

بازی

برد

مساوی

باخت

زده

خورده

+/-

امتیاز

1

سپاهان

11

6

5

0

15

3

12

23

2

شهر خودرو

11

7

2

2

10

4

6

23

3

استقلال

12

6

4

2

25

12

13

22

4

پرسپولیس

11

6

1

4

11

6

5

19

5

فولاد

12

5

4

3

9

6

3

19

6

صنعت نفت

11

5

4

2

8

9

-1

19

7

نفت.م سلیمان

12

3

9

0

8

5

3

18

8

تراکتور

10

5

2

3

11

8

3

17

9

ماشینسازی

11

4

3

4

12

14

-2

15

10

پیکان

10

3

3

4

16

15

1

12

11

ذوبآهن

12

2

5

5

10

13

-3

11

12

نساجی

11

2

5

4

13

17

-4

11

13

سایپا

12

2

4

6

9

16

-7

10

14

پارس جنوبی

11

1

6

4

8

12

-4

9

15

گلگهر

11

0

5

6

4

12

-8

5

16

شاهین بوشهر

12

0

4

8

6

23

-17

4

رضا پورعالی
ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها