لغو جام‌جهانی کشتی فرنگی منتفی شد؛ تهران همچنان میزبان است

ایــران امـــن

سرانجام رایزنی‌ها جواب داد. پس از لغو مسابقات جام‌جهانی کشتی فرنگی در ایران، مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان از مسؤولان وزارت امورخارجه درخواست کرد تا کشورهایی که از شرایط ایران اطلاعات کافی نداشتند را متقاعد و مسابقات کشتی به میزبانی ایران انجام شود.
کد خبر: ۱۲۳۹۶۶۹

اتفاقی که با دو- سه روز پیگیری سرانجام افتاد و در نهایت با تلاش‌های کمیته ملی المپیک، فدراسیون کشتی و تماس با مامیا شویلی رئیس فدراسیون کشتی روسیه و همچنین کمک وزارت خارجه و استفاده از ظرفیت سفرای گرجستان، ژاپن و روسیه در تهران، برگزاری مسابقات جام‌جهانی کشتی فرنگی با تغییر تاریخ در تهران قطعی شد.
حسن رنگرز مدیر فنی تیم‌های ملی کشتی فرنگی در این رابطه می‌گوید: «همان طور که گفته بودم هیچ مشکلی برای برگزاری جام جهانی در تهران وجود ندارد.» او در رابطه با تاریخ برگزاری این رقابت‌ها هم حرف زد و گفت: «به دلیل آن‌که تمامی اقدامات و تدارکات میزبانی جام‌جهانی کشتی فرنگی در تهران انجام شده بود و بنا به دلایلی این رقابت‌ها به تعویق افتاد، هر زمان که اتحادیه جهانی به ما اعلام کند آمادگی برگزاری مسابقات را داریم. هم‌اکنون تیم‌های چین و کوبا به عنوان دو تیم از تیم‌های شرکت‌کننده در جام‌جهانی در خانه کشتی تهران اردو زدند و امیدواریم با اعلام زمان برگزاری این رقابت‌ها تا پایان آذرماه بتوانیم مقدمات حضور دیگر تیم‌های شرکت‌کننده را هم مهیا کنیم.» کوبا و چین در حالی در تهران اردو زده‌اند که تمرین ملی‌پوشان ایران فعلا تعطیل است. رنگرز در این باره می‌گوید: «بچه‌های ما مدت‌ها در اردو تمرین می‌کردند و هم‌اکنون نیز به حالت آماده‌باش در انتظار اعلام زمان جدید جام‌جهانی هستند. مشکل خاصی در این خصوص وجود ندارد و هر زمان به ما اعلام شود، تیم ملی کشتی فرنگی ایران آمادگی حضور در جام‌جهانی را به بهترین شکل دارد. نکته مهم اینجاست که با رایزنی‌های جدی و تاثیرگذار وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک، سوء‌تفاهمات در بحث میزبانی جام‌جهانی در تهران برطرف شده و ما نیز با آمادگی کامل در انتظار ایمیل اتحادیه جهانی کشتی درخصوص اعلام زمان جدید مسابقات هستیم. طبیعتا با توجه به روزهای پایانی سال ۲۰۱۹ میلادی امیدواریم این مسابقات تا پایان آذرماه برگزار شود.»


رئیس فدراسیون کشتی ژاپن: برای جام‌جهانی به تهران می‌رویم
سفیر ایران در ژاپن روز گذشته در تماس تلفنی با آقای فوکودا رئیس فدراسیون کشتی ژاپن در خصوص برگزاری مسابقات جام جهانی کشتی فرنگی در تهران گفت‌وگو و تبادل نظرکرد.به گزارش سایت فدراسیون کشتی رحمانی موحد سفیر ایران در ژاپن در تماس تلفنی با فوکودا رئیس فدراسیون کشتی ژاپن با تاکید بر روابط دوستانه دو کشور و همکاری‌های ورزشی به‌ویژه در زمینه کشتی، از وی خواست با توجه به تغییر برنامه مسابقات جام‌جهانی در تهران، نظر مثبت خود را با تاریخ جدید اعلام کند. رحمانی با اعلام این خبر گفت: فوکودا روابط ورزشی بین دو کشور را خوب و دوستانه توصیف کرد و گفت این فدراسیون در رویداد‌های بین‌المللی که در تهران برگزار شود شرکت می‌کند. او اعلام کرد با تاریخ جدید برگزاری مسابقات نیز موافقت خواهد کرد و تیم ژاپن برای حضور در مسابقات جام‌جهانی به تهران می‌آید.

مازیار فیروزی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها