معلولان از جمله اقشاری از جامعه هستند که متاسفانه حتی در بخش گردشگری هم کمتر به نیازهای آنها توجه شده، اما ظاهرا و آرام آرام اتفاقات خوبی در این حوزه در حال انجام است. یکی از این اتفاقات امیدبخش، برگزاری نخستین جشنواره ملی گردشگری معلولان است که باید طی بازه زمانی ۱۰ تا ۲۰ آذر در شهر میراث جهانی یزد منتظر اجرایش باشیم.
کد خبر: ۱۲۳۹۱۸۹

خبر برگزاری این جشنواره را از قول رئیس کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری شورای اسلامی شهر یزد برایتان نقل می کنیم که می گوید با برگزاری این رویداد فرهنگی و اجتماعی در نظر داریم علاوه بر حساس‌سازی جامعه در این خصوص، زیرساخت‌های لازم در شهر یزد را برای حضور معلولان در جامعه ایجاد و تقویت کنیم.
سپنتا نیکنام با اشاره به این که شرکت‌کنندگان این جشنواره ملی، مسوولان و رؤسای انجمن‌های ضایع نخاعی کشور هستند، می افزاید: نخستین جشنواره ملی گردشگری معلولان در استان یزد می‌تواند الگوی مناسبی برای دیگر شهرها و استان‌های کشور در حوزه مناسب سازی فضای شهری باشد.
نیکنام این خبر خوش را هم می دهد که با تصویب اعضای شورای شهر در بودجه سال 98، شهرداری یزد ردیفی را برای مناسب‌سازی فضای شهر ویژه معلولان در نظر گرفته و برگزاری این جشنواره از جمله اقدامات و برنامه‌های تدوین شده به منظور نهادینه کردن فرهنگ مناسب‌سازی معابر شهری و ابنیه تاریخی در شهر میراث جهانی یزد است.
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به اقدامات و تلاش های شهرداری به ویژه معاونت خدمات شهری، یاداور می شود خوشبختانه مناسب سازی فضاهای شهری به خوبی در اولویت اجرایی این معاونت قرار گرفته و امیدواریم با تلاش‌هایی که در این راستا انجام شده به نتایجی مطلوب در حوزه معلولان برسیم./ جام جم دیلی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها