جان جهان معاصر به ترانه بسته است. ترانه بینش و احساس ما را تمرکز بخشیده و گذرگاهی می‌شود برای فراتر رفتن از اضطراب ناگزیر تمدن معاصر.
کد خبر: ۱۲۳۹۱۶۷

با روزآمدی‌هایش به روزهای خسته و تکراری‌مان رنگی خواستنی می‌زند و روزهایمان را با درخشش و زیبایی می‌آمیزد. ترانه است که نبض‌مان را می‌گیرد و احساس می‌کنیم لای چرخنده‌های زیست از پا درنمی‌آییم و می‌توانیم ادامه دهیم. به موجودیت شخصی‌مان جلای عمومیت و همگانی می‌دهد و نگاه‌مان را هماهنگ با احساس دیگران به روی دیگران باز می‌کند و با لطافت برآنمان می‌دارد درهای بسته قلب‌مان را به روی جهان بگشاییم و از زمانه‌مان راضی و ناراضی لذت ببریم. لحظه‌هامان را دریابیم و با دل‌نشانی‌ها بیگانه نمانیم.
استاد بابک بیات از آن آهنگسازانی است که ترانه‌هایش با ذهن و روان بسیاری از ما آمیخته و آثارش بر جان و دل‌مان نشسته است. ترانه‌هایی که خاطره‌هامان را رنگی کرده و به ذهنیت‌مان شکل داده و به ما آموخته‌اند چگونه بنگریم و حس کنیم و ابراز نماییم. شماری از ترانه‌های استاندارد که از جاودانه‌ها و همیشه‌های سپهر ترانه‌سازی است دستاورد نگره بابک بیات است. اکنون می‌توانی به یاد بیاری با کدام ترانه‌اش لبخند زده‌ای، با کدام ترانه‌اش گریسته‌ای، با کدام ترانه‌اش امیدوار شده‌ای و به آغازی دوباره اندیشیده‌ای و شروع تازه‌ات را هماهنگ با کدام آهنگ پیش برده‌ای. این ویژگی ترانه‌های ماندگار است که تو را از خوددرگیری می‌رهاند و از دامچاله‌های احساس‌های نارسا فرامی‌برد و خود کوشنده و پرشورت را به تکاپو وامی دارد و مهرانه‌های وجودت را به تابش درمی‌آورد. امروز سال‌یاد سفر اخروی کسی است که با ترانه‌هایش زیسته‌ایم و سهم ماندگار و البته زیبایی از زیستن‌مان را رنگ و بو بخشیده به گونه‌ای که با احساس‌های ماندگار و دلنشین می‌توانیم یادشان کنیم و از خودمان نهراسیم یا خجل نباشیم. ترانه‌هایی که سهمی دارند در پذیرش ما و میزان پذیرندگی‌مان؛ چه پذیرش خود، چه پذیرش جهان. به‌راستی چه افسونی در کارهای یکه و یگانه هست که این‌چنین بخشی از وجود ما را فتح می‌کند و همراه با خود جاودانه می‌سازد (لااقل برای خودمان). جاودانه شدن با احساس مردم با یادگارها و خاطرات مردم به راستی والاتر موهبتی است که خدای مهربان به کسی هبه می‌کند و ترانه‌هایی از بیات بی‌گمان دارای همین ویژگی مثال‌زدنی است یعنی جاودانگی.

رژیم مدیترانه‌ای بهترین رژیم غذایی
نتایج تازه‌ترین بررسی‌ها حاکی از آن است، رژیم مدیترانه‌ای به حفظ سلامت افراد کمک می‌کند و ضامن سلامت شنوایی آنها نیز است.
به گزارش فارس، محققان این بررسی تأکید می‌کنند، رژیم‌های حاوی سبزیجات زیاد و گوشت قرمز کمتر به سلامت افراد کمک و از ابتلا آنها به بیماری‌های مختلف جلوگیری می‌کند. پژوهشگران آمریکایی در بررسی اخیر خود دریافتند، بزرگسالانی که گوشت قرمز کمتری مصرف می‌کنند و بیشتر سبزیجات می‌خورند، دست‌کم ۳۰درصد کمتر احتمال دارد که شنوایی خود را از دست دهند. آنها متوجه شدند رژیم‌های غذایی سالم به افراد کمک می‌کنند فرکانس‌های زیاد و متوسط را بشنوند؛ مواد مغذی موجود در سبزیجات، پرتقال، سبزیجات برگ‌دار و ماهی مفید هستند. خوردن سالم گردش خون را بهبود می‌بخشد و ممکن است از آسیب‌های ناشی از اکسیژن کم جلوگیری کند.

علی مظاهری

روزنامه‌نگار

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها