فدراسیون فوتبال انتخاب برانکو به عنوان سرمربی تیم‌ملی را نه تایید کرده نه تکذیب! اما احتمالا در روزهای آینده این اتفاق خواهد افتاد و برانکو روی نیمکت تیم ملی ایران خواهد نشست.
کد خبر: ۱۲۳۸۹۷۲

می گویند تمام شد و برانکو یک بار دیگر روی نیمکت تیم ملی ایران خواهد نشست. آن زمان که با کی‌روش می‌جنگید و ارتش سرخ را هم پشت سرش داشت تصور خیلی‌ها همین بود، این‌که برانکو چشمش به نیمکت تیم ملی است و چون می‌داند که کی‌روش به‌زودی از ایران می‌رود از حالا دارد زمینه را آماده می‌کند. این شایعه البته هرگز به اثبات نرسید و هر بار که از برانکو در این باره سوال می‌پرسیدند، می‌گفت: «چنین تصمیمی ندارم.» حالا اما خبر دیگری آمده. خبر از توافق با پروفسور آن هم چند ماه پس از رفتن کی‌روش. حالا حتی اگر کسی انتقادی هم بکند برانکو می‌تواند بگوید که جای کی‌روش را نگرفته، بلکه به دلیل نتایج ضعیف ویلموتس در تیم ملی و اخراج او، جانشینش در تیم ملی شده است.
اصلا همه اینها را بریزیم دور. بدون تعارف نگران یک چیز هستم. نگران دو قطبی شدن دوباره در فضای تیم ملی. چه روزهای تلخی بود وقتی که اتحاد بین هواداران تیم ملی از هم گسسته بود. انگار که تبری زده بودند وسط باورهای آنها. چشمشان چیز دیگری را نمی‌دید. آنها یا برانکویی بودند یا کی‌روشی و انگار نه انگار که این وسط پرسپولیس دارد آسیب می‌بیند و مهم‌تر از آن تیم ملی ایران.
کسی یادش نرفته است. یک روز برانکو مصاحبه می‌کرد و روز دیگر کی‌روش. این وسط مسؤولان پرسپولیس و فدراسیون هم که گویا خوابشان برده بود، البته خواب که نه، زورشان نمی‌رسید تا ترمز آنها را بکشند و ...
حالا چند ماه از آن روزها گذشته و دوباره صدای پای برانکو می‌آید. از همین حالا بگویم اگر از مهدی تاج درباره این انتخاب سوال کنید جوابش این است: «در شرایط فعلی گزینه خارجی دیگری نداشتیم که ایران را به‌خوبی بشناسد. بازی‌های دور برگشت مقدماتی جام‌جهانی نزدیک است و برانکو بهترین گزینه بود.»
هرچه هست احتمالا در روزهای آینده برانکو رسما روی نیمکت تیم ملی خواهد نشست و احتمالا باید این پیه را به تنش بمالد که طیف مخالف، همسو با او نباشد. این حرف من نیست. کانال‌های استقلالی پر شده از موضع‌گیری‌ها علیه برانکو. ایران این روزها بیشتر از همیشه به آرامش نیاز دارد تا بتواند با شکست دادن همه رقبا در چهار بازی باقیمانده راهی مرحله بعدی مقدماتی جام‌جهانی شود. آیا تضمینی وجود دارد که بازی‌های خانگی تیم ملی در ایران که مهم‌ترین آن بازی با بحرین و عراق است به محلی برای تسویه‌حساب‌های قدیمی تبدیل نشود؟ آیا تضمینی هست که آن دو قطبی کی روش-برانکو به وجود نیاید و این بار استقلال و تیم ملی وارد حاشیه نشوند؟
خبر رسیده که برانکو انتخاب شده و طبق روالی که در سیستم ایران وجود دارد باید پروفسور را سرمربی ایران دانست اما کاش فکری هم برای جلوگیری از دو قطبی شدن فضا می‌کردند و کاش تصمیمی می‌گرفتند که منجر به اتحاد شود نه شکاف بیشتر بین فضای موجود.

مرتضی رضایی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها