تلویزیون به روایت طنزهای 98

آماده طنزهای جدید سیما باشید

نوروز امسال یک تفاوت با سال‌های قبل داشت و برای اولین بار شبکه دو سیما یک سریال ملودرام را برای این بازه زمانی انتخاب کرده بود تصمیمی که احتمال می‌رفت رویکردی جدی نسبت به کمتر بودن سریال‌های طنز در کل سال داشته باشد و همین طور هم شد. امسال تلویزیون کار خود را با «نون خ» به کارگردانی سعید آقاخانی در شبکه یک و «زوج یا فرد» به کارگردانی علیرضا نجف زاده در شبکه سه سیما آغاز کرد. شبکه پنج هم سریال «شش قهرمان و نصفی» را به کارگردانی حسین قناعت پخش کرد. از میان این سریال‌ها طنز سعید آقاخانی که شخصیت‌های کرد را محور سریالش قرار داده بود آنقدر مورد استقبال قرار گرفت که این روزها در حال پیش تولید فصل دوم سریال است. سریال زوج یا فرد به تهیه‌کنندگی مهران مهام و با حضور بازیگرانی چون مرجانه گلچین، مهران غفوریان، یوسف تیموری، مهران رجبی و... هم در رتبه بعدی سریال‌های مورد علاقه مخاطبان قرار گرفت و مثل باقی کارهای مهام فضایی شیرین، اما نه‌چندان جدید را برای مخاطب تداعی کرد.
کد خبر: ۱۲۳۸۶۸۲

از دیگر سریال‌هایی که در ابتدای سال روی آنتن رفت مجموعه «شرایط خاص» به کارگردانی وحید امیرخانی و تهیه‌کنندگی مرتضی فاطمی بود؛ داستانی از یک جابه جایی که کامبیز دیرباز نقش اصلی ان را ایفا می‌کرد و بازیگرانی چون بهرام افشاری، سیروس گرجستانی، پروانه معصومی و... نیز او را همراهی کردند. این سریال که از شبکه سه سیما پخش شد در اولین قسمت سراغ بازسازی موقعیت‌هایی چون حمله داعش به مجلس شورای اسلامی رفت و در ادامه قصه حضور دیرباز در شخصیت یک شهید بستری از موقعیت‌های طنازانه را رقم زد.
«دنگ و فنگ روزگار» به کارگردانی جواد مزدآبادی از دیگر سریال‌های طنزی بود که در بهار 98 روی آنتن شبکه یک رفت و توفیق کمتری در جلب‌نظر مخاطب نسبت به خود داشت.
اما آخرین سریال طنز شبکه سه قبل از «فوق‌لیسانسه‌ها» مجموعه «آچمز» بود که به کارگردانی مهرداد خوشبخت پخش شد و بار دیگر قصه‌ای درباره یک جا به جایی رقم زد. هومن برق نورد بازیگر اصلی سریال در نقش دو برادر حضور داشت و در قصه بین این دو برادر که یکی در روستا زندگی می‌کرد و دیگری در شهر و در جایگاه یک مسؤول دولتی فعالیت داشت نوعی جا‌به‌جایی رخ می‌دهد.
تلویزیون این روزها چند سریال طنز در مراحل مختلف پیش تولید، تولید و پس تولید دارد که قرار است به‌تدریج در جدول پخش شبکه‌های سیما قرار گیرد. از جمله سریال‌های آماده تلویزیون «زیرهمکف» یا «چند راه» به کارگردانی بهمن گودرزی و تهیه‌کنندگی رضا جودی است. خاطره حاتمی، بهادر مالکی، عزت‌ا... مهرآوران، محمود جعفری و همچنین هومن شاهی از بازیگران اصلی این سریال هستند که هنوز زمان دقیق پخش آن از هیچ شبکه‌ای اعلام نشده است.
علی مسعودی معروف به علی مشهدی دیگر کارگردانی است که این روزها سریالش برای پخش از شبکه سه سیما در حال آماده‌سازی است. او که دست به تولید اولین سریالش با نام «آخر خط» زد سراغ قصه‌ای درباره مهاجرت با محوریت دو پسرخاله شرور رفته است و از دیگر اولین‌های این سریال می‌توان به حضور علی صبوری، کمدین خندوانه که برخی داوران برنامه هم او را با رضا عطاران مقایسه می‌کردند اشاره کرد. از دیگر بازیگران این سریال هم می‌توان به شهین تسلیمی، محمدرضا هدایتی، امیر نوری، کمند امیر سلیمانی، اشکان اشتیاق و مهران رجبی و فریده سپاه منصور اشاره کرد.
شبکه سه احتمالا جدی ترین شبکه‌ای است که طی امسال و سال آینده سریال‌هایی را در فضای طنز پخش می‌کند. محسن یزدی، قائم‌مقام شبکه سه سیما چندی پیش از سریال 90 شبی این شبکه که توسط جواد رضویان و سیامک انصاری کارگردانی می‌شود سخن گفت. جواد رضویان پیش از این با اشاره به اسم سریال یعنی «نیوجرسی» بیان کرده بود منظور از این نام، اِلمانی است که جلوی در خانه‌ها می‌گذارند و گفته بود که احتمالا هم خودش و هم سیامک انصاری در آن بازی می‌کنند.
همچنین این روزها سریال دیگری توسط علی ملاقلی‌پور با نام «کتونی زرنگی» برای شبکه سه در حال ساخت است که چندی پیش کلید خورد. کتونی زرنگی، نخستین سریال ملاقلی‌پور است که توسط محمدرضا شفاه تهیه‌کنندگی می‌شود و هدایت هاشمی، افسانه چهره آزاد، ملیکا شریفی‌نیا، علی سلیمانی و محمود جعفری از بازیگران اصلی این مجموعه هستند.
در خلاصه داستان این مجموعه آمده است: «آقام همیشه میگه زِرنگ ته چاهه... ولی نمی‌دونه اگه من ته چاهم باشم، کفترِ چاهی‌ام، بالاخره می‌پرم!»
سریال ملاقلی‌پور یک کمدی اجتماعی است که در 20 قسمت نوشته می‌شود و قرار است زمستان امسال روی آنتن برود.
در کنار این سریال‌های در حال ساخت، فصل جدید سریال‌های نون خ و پایتخت که هر دو برای شبکه یک سیما تولید می‌شوند، در همین روزها کلید خواهد خورد.
سریال پایتخت تنها مجموعه‌ای است که به شش فصل رسیده است و هنوز هم طرفداران زیادی دارد. این سریال توسط یک تیم همیشه همراه از سیروس مقدم کارگردان تا محسن تنابنده بازیگر و طراح فیلمنامه و الهام غفوری تهیه‌کننده ساخته می‌شود و بازیگران ثابتی از جمله تنابنده، ریما رامین فر، نسرین نصرتی، بهرام افشاری و هومن حاجی عبداللهی دارد که خانواده نقی معمولی، ارسطو و دیگر شخصیت‌های این سریال را به تصویر می‌کشد.
زنده یاد خشایار الوند یکی از نویسندگان اصلی این سریال بود که با درگذشت وی، امسال آرش عباسی به این تیم اضافه شده است. در بخش بازیگران نیز مهران احمدی دوباره به سریال پیوسته و قرار است قصه پرماجرایی از زنده شدن دوباره این شخصیت را در مجموعه شاهد باشیم.
پایتخت این روزها در آخرین مراحل پیش تولید است تا به زودی از شمال کشور کلید بخورد و نوروز 99 از شبکه یک روی آنتن برود.
سریال نون خ. به کارگردانی سعید آقاخانی و تهیه‌کنندگی مهدی فرجی نیز قرار است همین روزها برای پخش در ماه رمضان سال 99 کلید بخورد و وارد چرخه تولید شود.
این سریال بعد از پایتخت دومین اثری است که به شکلی جدی، مردمی از یک خطه کشور را وارد قصه کرده است و اتفاقا مورد استقبال هم قرار گرفت. فصل اول این سریال با بازی بازیگرانی چون علی صادقی، حمیدرضا آذرنگ، فریده سپاه منصور و با هنرمندی خود سعید آقاخانی و بخشی از هنرمندان مناطق کردنشین روی آنتن رفت و فصل دوم آن نیز از کرمانشاه آغاز به کار خواهد کرد.

عارفه جامی
خبرنگار

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها