عامل سرقت مرگبار در محله خانی‌آباد دستگیر شد

قتل به‌خاطر 300 هزار تومان

دزد سابقه‌دار که شش سال زندان او را ادب نکرده بود، بعد از آزادی دوباره سرقت‌هایش را آغاز کرد. متهم در جریان سرقت تلفن‌همراه پسر 17 ساله، او را با ضربه چاقو کشت. کارآگاهان پلیس 17 روز بعد از قتل، قاتل را شناسایی و در خانه‌اش دستگیر کردند. متهم اعتراف کرد پس از آزادی از زندان با همدستی دوستش در خیابان‌های پایتخت گوشی‌قاپی می‌کردند. سارق حرفه‌ای در تحقیقات اولیه مدعی شده است مقاومت پسر نوجوان در برابر سرقت باعث شده با چاقو ضربه‌ای به قلب قربانی سرقت بزند.
کد خبر: ۱۲۳۸۶۴۹

به گزارش خبرنگار جنایی جام‌جم، ساعت 23 و 30 دقیقه 13 آبان امسال قتل پسر 17 ساله‌ای به نام ابوالفضل یوسفی به بازپرس مرادی، کشیک قتل دادسرای جنایی تهران گزارش شد. با دستور قضایی تحقیقات ماموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران آغاز و در جریان تحقیقات معلوم شد که پسر نوجوان بر اثر اصابت چاقو به قلبش زخمی شده و بعد از انتقال به بیمارستان شهدای هفتم تیر به دلیل شدت خونریزی فوت شده است.
تیمی از ماموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران به محل جنایت در کوچه چهل و یکم در 20 متری ماهان شهرک شریعتی خانی‌آباد اعزام شدند. با تحقیق از همسایه‌ها معلوم شد که پسر نوجوان قربانی سرقت گوشی تلفن‌همراهش شده و قاتل و همدستش با موتورسیکلتی که بدون پلاک بوده از محل فرار کرده‌اند.
ماموران برای یافتن ردی از قاتل فراری و همدستش دوربین‌های مغازه‌های اطراف محل جنایت را بازبینی کردند و توانستند تصویر متهم به قتل را‌ - که 40 ثانیه بعد از ورود مقتول به کوچه محل زندگی‌اش او را تعقیب کرده و با حمله به وی تلفن‌همراه او را دزدیده و فرار کرده - به دست آورند.
احتمال سابقه‌دار بودن قاتل و همدستش وجود داشت که همین باعث شد ماموران تصاویر به دست آمده را با تصاویر مجرمان سابقه‌دار ثبت شده در پلیس آگاهی تهران تطبیق دهند که در ادامه تصویر دزد سابقه‌داری به نام سهیل را به دست آوردند که در زمینه سرقت و زورگیری فعالیت داشت و تصویر او به همان دزد جنایتکار شبیه بود.
دستگیری قاتل
او و همدستش تحت تعقیب پلیس بودند تا این‌که با گذشت 17 روز از قتل پسر نوجوان، سرانجام شامگاه پنجشنبه 30 آبان امسال در خانه‌ای در یکی از شهرستان‌های غرب استان تهران شناسایی و بازداشت شد. متهم به اداره دهم پلیس آگاهی تهران منتقل شد و بعد از ساعاتی تحقیقات و گفته‌های ضد و نقیض سرانجام سکوت خود را شکست و به قتل پسر نوجوان اعتراف کرد.
جزئیات قتل
متهم به قتل در اظهاراتش به پلیس گفت: به خاطر سرقت و زورگیری‌هایم دستگیر شده و بعد از محاکمه در دادگاه به تحمل شش سال حبس و رد مال محکوم شدم. به سختی رد مال‌ها را پرداختم، چند ماه پیش شش سال حبسم پایان گرفت و از زندان آزاد شدم. چون سابقه‌دار و معتاد به شیشه بودم کسی به من کاری نمی‌داد و دوباره تصمیم گرفتم برای تامین هزینه زندگی و خرید شیشه سرقت کنم. بعد از چند هفته سراغ یکی از دوستان سابقه‌دارم به نام شاهین رفتم و موضوع را به او گفتم و خواستم کمکم کند گوشی‌قاپی کنیم که قبول کرد. دو نفری با یک موتورسیکلت در محله‌های تهران تردد کرده و با تعقیب افرادی که در حال مکالمه در خیابان بودند، گوشی‌های تلفن را می‌قاپیدیم.
متهم به قتل ادامه داد: گوشی‌های دزدی را فروخته و پول آن را تقسیم می‌کردیم. شامگاه 13 آبان امسال هم با موتورمان در تردد بودیم تا سوژه‌ای برای سرقت پیدا کنیم که آخر شب در حوالی کوچه چهل و یکم در خانی‌آباد پسر نوجوانی را دیدیم که گوشی به دست در حال وارد شدن به کوچه است. از موتور پیاده شدم و پشت سر او راه افتادم. خواستم گوشی را سرقت کنم که مقاومت کرد. من هم با چاقو ضربه‌ای به او زدم و فرار کردم. روز بعد از طریق دوست دیگرم متوجه مرگ آن نوجوان شده و پنهان شدیم. گوشی را 300 هزار تومان فروختیم.
با اعتراف سهیل، همدست او نیز دستگیر شد و به همراهی با او در سرقت گوشی‌قاپی اعتراف کرد. متهمان در بازداشت به سر می‌برند و تحقیقات برای رازگشایی از جرایمشان ادامه دارد.

فقط قصاص می‌خواهیم
معصومه سجادی، مادر داغدیده ابوالفضل به خبرنگار جام‌جم گفت: پسرم آن شب برای خرید شارژ تلفن‌همراهش، زغال و خوراکی به مغازه مقابل کوچه‌مان رفته بود که دیگر بازنگشت و از سوی سارق بی‌رحم به قتل رسید. از آن شب تاکنون فقط آرزویم این بود که تا قبل از چهلم پسرم قاتل او بازداشت شود. انگار خدا صدای ناله‌هایم را شنید. پنجشنبه همزمان با هفدهمین شب کشته شدن پسرم از سر مزار او به خانه بازگشتیم که از اداره پلیس آگاهی با شوهرم تماس گرفتند و اطلاع دادند که قاتل پسرمان را گرفته‌اند. باورمان نمی‌شد که قاتل بازداشت شده، اکنون روح پسرم با دستگیری قاتلش به آرامش رسیده است. من و شوهرم برای عامل جنایت، قصاص در محلی که پسرم به قتل رسید را از مرجع قضایی می‌خواهیم.

معصومه ملکی

حوادث

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها