فیلم‌های سینمایی این نوبت اکران به دلیل ناآرامی‌های اخیر و قطعی اینترنت با افت فروش مواجه شدند

گیشه در آمپاس

سینمای ایران همین‌طور و در حالت طبیعی که حال و روز خوشی نداشت و فقط گاهی شاهد جرقه‌های فروش در گیشه بودیم، چه رسد به این ایام که ترکیب قطعی اینترنت و اوضاع و احوال این روزها حسابی کیسه کرختی را به تن لاغر و نحیف آن کشیده و باعث کاهش محسوس مخاطبان و افت فروش فیلم‌ها شده است. در سال‌های اخیر، فروش مکانیزه و خرید بلیت آنلاین، جای خود را به خوبی در میان جماعت سینمارو باز کرده است و کم پیش می‌آید مخاطبان سینما بدون اطلاع قبلی به پردیس‌ها و سینماها مراجعه و از گیشه خرید کنند و آمار خرید بلیت اینترنتی از خرید حضوری و گیشه‌ای، بسیار بیشتر است. وضعیت روزهای اخیر، خرق عادتی در سال‌های اخیر محسوب می‌شد و دشواری‌هایی را برای خرید بلیت اینترنتی به همراه داشت، اما اگر کمی می‌توانستیم تحمل کنیم و اهل خاطره بازی بودیم، می‌شد دل را به دریا زد و بدون اطلاع از فیلم‌های روی پرده، سری به سالن‌های سینما زد و برای خرید بلیت، صفی جلوی گیشه‌ها تشکیل داد و کمی از آن لذت و شیرینی دوران بدون اینترنت در سینما را دوباره تجربه و مزه مزه کرد. ولی به دلایل مختلف، چندان دل و دماغی برای سینمارفتن نبود و نتیجه این بی میلی و بی‌رغبتی، افت فروش فیلم‌های سینمایی و حتی کاهش سالن‌های نمایش فیلم بود.
کد خبر: ۱۲۳۸۶۰۴

سرعت مطرب کم شد
مطرب (مصطفی کیایی)
میزان فروش: 000/682/857/9 تومان
تعداد سالن: 154
هفته نمایش: 2
کمدی جدید مصطفی کیایی، شاید بیشتر از دیگر فیلم‌های این نوبت اکران آسیب دیده باشد. این فیلم که فروش خوبی در گیشه داشت، در چند روز اخیر با افت فروش مواجه شد، در حالی که در شرایط دیگر، فیلم روند موفقش در فروش را ادامه می‌داد و می‌توانست رقمی بیش از رقم فعلی بفروشد. با این حال کمدی بودن فیلم، سوژه، حضور چهره‌هایی چون پرویز پرستویی و الناز شاکردوست و فیلمبرداری بخش‌هایی از فیلم در خارج از کشور، از جمله دلایل فروش مطرب در گیشه است.

در لابیرنت گیشه
هزارتو (امیرحسین ترابی)
میزان فروش:000/564/109/4 تومان
تعداد سالن: 127
هفته نمایش: 4
هزارتو با نام قبلی لابیرنت هم از جمله فیلم‌هایی است که باتوجه به اوضاع اخیر در گیشه ضرر کرده است. این فیلم که با اقبال خوب تماشاگران روبه‌رو شده بود، با افت فروش در هفته گذشته مواجه شد. حضور بازیگرانی چون شهاب حسینی و ساره بیات و پژمان جمشیدی و قصه فیلم، از دلایل موفقیت فیلم در دو هفته اول نمایش است.

رکود مسکن!
خانه پدری (کیانوش عیاری)
میزان فروش: 000/993/018/1 تومان
تعداد سالن: 16
هفته نمایش: 4
خانه پدری که سرنوشت عجیب و غریبی در گیشه پیدا کرد و اخیرا برای سومین بار رفع توقیف و اکران شد، فقط همین بدشانسی اخیر را کم داشت. برای فیلمی که با محدودیت سنی تماشا و در سالن‌های اندک اکران شده، چنین بدبیاری‌هایی می‌تواند نابودکننده باشد.
با این حال همین فروش فیلم هم به خاطر کنجکاوی‌های پیرامون فیلمی از عیاری، قصه ملتهب و حضور بازیگران سرشناس است.

چالش حیایی و رفقا
چشم و گوش بسته (فرزاد موتمن)
میزان فروش: 000/758/312/2 تومان
تعداد سالن: 125
هفته نمایش: 2
چشم و گوش بسته هم از جمله فیلم‌هایی است که می‌توانست فروش بهتری در گیشه داشته باشد، اما ناخوشی عمومی سینما گریبان این فیلم را هم گرفت. با این حال فضای کمدی فیلم و حضور بازیگرانی چون امین حیایی و بهرام افشاری، از جمله دلایل همین موفقیت نصفه نیمه فیلم در گیشه است.

ارتفاع پست
منطقه پرواز ممنوع (امیر داسارگر)
میزان فروش:000/686/500 تومان
تعداد سالن: 109
هفته نمایش: 2
فیلم‌های کودکان و نوجوانان در منطقه پرواز ممنوع، از جمله فیلم‌های خوش ساخت در زمینه سینمای نوجوان است و در شرایط طبیعی اکران می‌تواند گلیم خود را از آب بیرون بکشد. ساختار جذاب فیلم و حضور هادی حجازی‌فر، از جمله دلایل همین فروش نسبی در گیشه است.

ماجرای تازه
بنیامین (محسن عنایتی)
میزان فروش: 000/410/251 تومان
تعداد سالن: 100
هفته نمایش:2
بنیامین که در فیلم با ماجراهای مختلفی روبه‌رو می‌شود، حالا باید این ماجرای تازه اکران را هم پشت سر بگذارد. چنین اوضاعی بیش از همه به ضرر انیمیشن‌هایی چون بنیامین می‌شود که در حالت طبیعی هم به سختی می‌توانند گیشه موفقی داشته باشند. دلیل همین فروش اندک هم طراحی بامزه شخصیت‌هاست.

پیشونی سیاه!
تورنادو (سیدجواد هاشمی)
میزان فروش: 000/134/251 تومان
تعداد سالن: 110
هفته نمایش: 2
تورنادو هم مانند دیگر فیلم‌های کودک و نوجوان روی پرده، وضع خوبی در اکران ندارد و حتی با افت فروش در چند روز اخیر هم روبه‌رو شد. با این حال دلیل همین فروش فعلی هم پیشینه هاشمی و به‌ویژه سری فیلم‌های پیشونی سفید او، زرق و برق فیلم و حضور بازیگران محبوب کودکان و نوجوانان است.

مردن به وقت گیشه
سمفونی نهم (محمدرضا هنرمند)
میزان فروش:000/106/365 تومان
تعداد سالن: 75
هفته نمایش: 2
محمدرضا هنرمند، در سال‌های دور فیلم و سریال‌های جذاب و پرمخاطبی ساخته بود. او با کمدی نامتعارف و مرگ آلود سمفونی نهم، تا حدودی نشان داد هنوز می‌تواند فیلمی قابل توجه بسازد، هرچند این یکی ضعف‌هایی داشت و نتوانست کاملا انتظارات را برآورده کند. توقع فروش بالایی از این فیلم هنرمند نمی‌رود، اما اوضاع اخیر تا حدی ترمز همان توقع اندک را هم کشید. فیلم اگر هم فروشی تا اینجا کرده به خاطر موضوع و حضور بازیگران سرشناس و البته ذهنیت تماشاگران از کارنامه موفق هنرمند است.

علی رستگار
فرهنگی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها