نگاهی به دیدارهای مقدماتی جام‌جهانی در قاره آسیا

جایگاه عجیب ایران و سوریه

کد خبر: ۱۲۳۸۵۱۰


هفته پنجم از مسابقات مقدماتی جام‌جهانی در قاره آسیا در ساعت‌های مختلف سه‌شنبه برگزار شد.
طبق برنامه‌ریزی کنفدراسیون فوتبال آسیا، تیم‌های سرگروه که در قرعه‌کشی در سید A قرار گرفته بودند، سه‌شنبه استراحت داشتند و بیشتر آنها در دیدارهای تدارکاتی بازی کردند. بجز ایران که سرمربی این تیم طبق معمول در بلژیک به سر می‌برد و تیم ملی هم به حال خود رها شده است، دیگر تیم‌های بزرگ آسیا در دیدارهای دوستانه به مصاف حریفان رفتند که مهم‌ترین حریف تدارکاتی، متعلق به کره جنوبی بود که مقابل برزیل تن به شکست 3 بر صفر داد. مشخص نیست قرارداد سرمربی بلژیکی چگونه بسته شده است که او هر زمان اراده کند می‌‌تواند به کشورش برود و مشخص نیست فدراسیون چگونه برنامه‌ریزی می‌کند که روزهای فیفا را به این راحتی از دست می‌دهیم و حتی یک حریف درجه چندمی هم برای تیم ملی انتخاب نمی‌کنیم.
گروه A: جایگاه شگفت‌انگیز سوریه
در گروهی که تیم ملی چین هم در آن حضور دارد، تیم ملی سوریه با 15 امتیاز از پنج بازی در صدر قرار دارد و این یعنی سوریه از همین حالا به مرحله دوم مسابقات مقدماتی جام‌جهانی در قاره آسیا به جمع 12 تیم برتر راه یافته است. چین که به دلیل شکست مقابل سوریه، مارچلو لیپی نامدار را از دست داده است، با فیلیپین هم‌امتیاز است و از مالدیو تنها یک امتیاز بیشتر دارد!
تابلو نتایج:
مالدیو 3گوام یک
سوریه یک فیلیپین صفر
گروه B: خیال آسوده استرالیا
استرالیا که کویت و اردن را در خارج از خانه شکست داده، تقریبا از صعود خود به مرحله دوم مطمئن است. در گروه B جنگ بر سر خانه شماره 2 است.
تابلو نتایج:
نپال صفر کویت یک
اردن 5 تایپه صفر
گروه C : یک بازی به کام ایران
در گروه سوم عراق و بحرین برای ایران بازی کردند. تساوی بدون گل این دو تیم، شانس ایران برای صدرنشینی در این گروه را که از دست رفته بود دوباره زنده کرد. در صورتی که بحرین در بازی برگشت هم عراق را متوقف کند و تیم ملی ایران همه بازی‌های دور برگشت را با پیروزی پشت سر بگذارد، تیم ملی در صدر قرار خواهد گرفت.
تابلو نتایج:
هنگ‌کنگ 2 کامبوج صفر
عراق صفر بحرین صفر
گروه D: جنگ عربستان و ازبکستان
در آخرین بازی دور رفت، عربستان در تاشکند ازبکستان را 3 بر 2 شکست داد تا خیالش برای صدرنشینی و صعود به مرحله دوم راحت شود؛ اما برد سه‌شنبه ازبکستان، همچنان کوره رقابت دو تیم در صدر جدول را روشن نگه داشت.
تابلو نتایج:
ازبکستان 2 فلسطین صفر
یمن یک سنگاپور 2
گروه E: قطر همچنان می‌تازد
تیم ملی قطر که بازی رفت مقابل عمان را در دوحه به سود خود تمام کرده در حال حاضر تنها یک امتیاز از عمان بیشتر دارد و همچنان نگران بازی برگشت در مسقط (15 خرداد سال آینده) است؛ اما در هر حال صدرنشین گروه E است و فعلا بخت اول صعود.
تابلو نتایج:
افغانستان صفر قطر یک
عمان یک هند صفر
گروه F: صعود قطعی ژاپن
ژاپن از چهار بازی دور رفت 12 امتیاز گرفته و در حال حاضر با نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده‌اش 5 امتیاز فاصله دارد. به این دلیل باید از همین حالا چشم‌ بادامی‌های کشور آفتاب تابان را در مرحله بعد دید.
تابلو نتایج:
میانمار یک مغولستان صفر
قرقیزستان یک تاجیکستان یک
گروه G: امارات کجاست؟!
حتی بدبین‌ترین هوادار فوتبال در امارات هم گمان نمی‌کرد تیم ملی کشورش در دور اول مقدماتی جام‌جهانی پایین‌تر از ویتنام، مالزی و تایلند قرار بگیرد؛ اما باور کنید که امارات در گروه E در رده چهارم است.
تابلو نتایج:
مالزی 2 اندونزی صفر
ویتنام صفر تایلند صفر
گروه H: شگفتی کامل می‌شود؟
پس از گذشت دو بازی همه گمان می‌کردند رقابت اصلی در گروه H میان دو کره است در حالی که اکنون ترکمنستان با 9 امتیاز در صدر جدول است. کره‌جنوبی که با یک بازی کمتر، یک امتیاز هم کمتر دارد، 7 فروردین 99 در خانه باید از ترکمنستان پذیرایی کند و می‌‌داند اگر آن بازی با تساوی تمام شود، کار گره خواهد خورد. باید دید ترکمنستان می‌تواند شگفتی این گروه را کامل کند یا خیر.
تابلو نتایج:
ترکمنستان 2 سریلانکا صفر
لبنان صفر کره شمالی صفر

رضا پورعالی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها