محققان با استفاده از هوش مصنوعی سیستمی ابداع کرده‌اند که رفتارهای ناگهانی رانندگان خودروهای دیگر مانند تغییر لاین رانندگی را در جاده با ۲۵ درصد دقت بیشتر پیش‌بینی می‌کند.
کد خبر: ۱۲۳۸۲۴۰

به گزارش مهر،‌ خودروهای خودران تا چندی دیگر وارد جاده‌ها می‌شوند، اما هنوز هم چالش‌های زیادی درحوزه اشتراک‌گذاری فضا میان رانندگان انسانی و رایانه‌ها وجود دارد. سیستم‌های هوش مصنوعی با این تصور ابداع می‌شوند که تمام انسان‌ها یک رفتار پیش‌بینی شده را انجام می‌دهند؛ اما همه رانندگان در ترافیک‌های سنگین می‌دانند که این امر همیشگی نیست. در همین راستا تحقیقی جدید در آزمایشگاه علوم رایانشی و هوش مصنوعی دانشگاه MIT مشکل چگونگی پیش‌بینی رفتار رانندگان دیگر توسط یک خودروی خودران را بررسی کرده است. پیش‌بینی رفتار رانندگان نیازمند میزانی از آگاهی رفتار اجتماعی است که ماشین‌ها به‌سختی به آن دسترسی می‌یابند. بنابراین محققان با استفاده از ابزارهای مربوط به روان‌شناسی اجتماعی به این سیستم کمک کردند تا رفتارهای رانندگان را به
دو دسته رانندگان خودخواه و رانندگان فداکار طبقه‌بندی کند. این سیستم رفتار انسان‌ها هنگام رانندگی را رصد کرد و سپس توانست هنگامی که خودروهای دیگر وارد لاین‌ها می‌شوند یا به‌طور ناگهانی به سمت چپ می‌پیچند، حرکات رانندگان را با دقت ۲۵ درصد بیشتر از قبل پیش‌بینی کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها