سری جدید برنامه رنگین‌کمان به زودی روی آنتن شبکه 5 می‌رود

«رنگین‌کمان»، رنگ تازه می‌گیرد

سال 80 رنگین کمان در شبکه تهران ظاهر شد. برنامه‌ای برای کودکان که در این سال‌ها عروسک‌ها و مجریان زیادی در فصول مختلف آن به مخاطبان معرفی شدند. از معروف‌ترین عروسک‌ها پنگول با صداپیشگی هومن حاجی‌عبداللهی و همچنین عروسک‌های چرا، چیه، قیطون خان و خاله نرگس، نیما و دایی هم از مجریان و شخصیت‌های این برنامه بودند که خیلی زود میان بچه‌ها به شهرت و محبوبیت رسیدند. حالا رنگین کمان قرار است رنگ تازه‌ای به خود بگیرد و فصل جدید آن که در دست تولید است، به زودی روانه آنتن شبکه پنج سیما شود. تهیه‌کنندگی این فصل را پیمان نوراسماعیلی به عهده دارد و نویسندگی آن هم با ندا کشاورز است. این تهیه‌کننده برنامه‌‎هایی نظیر روایت هیئت را در شبکه افق داشته است. قبل از آن هم برنامه جاذبه در همین شبکه، باهمستان از شبکه جام‌جم، قرار آدینه، برنامه‌های مختلف عیدانه را تهیه‌ کرده اما برای اولین‌بار است که کاری برای کودکان تهیه می‌کند. از او درباره جزئیات این سری از برنامه پرسیدیم و او خبرهایی از آمدن برادر کوچک «چرا»، مجری تازه و تغییرات محتوایی برنامه داد که البته برخی از آنها هنوز قطعی نشده است.
کد خبر: ۱۲۳۸۱۶۹

آموزش‌ به زبان کودکانه
نوراسماعیلی به جام‌جم می‌گوید که فصل تازه برنامه قرار است از نظر محتوایی تغییرات اساسی داشته باشد و محور خود را بر آموزش بگذارد. او بیان می‌کند: قرار است تغییرات عمده‌ای در برنامه اتفاق بیفتد. زحمت محتوای برنامه را خانم سلیمی نمین می‌کشند تا اساس آن آموزشی شود. فرم اما به خاطر قرابتش با برنامه‌های قبلی قرار نیست خیلی عوض شود. در این فصل بخش‌هایی داریم که در یک آزمایشگاه یا کارگاه با بچه‌ها از نظر فکری کار می‌کنیم. مثلا به آنها می‌گوییم الان جایی آتش گرفته است، باید چه کار کنیم؟ یک نمونه تست گرفتیم و خیلی جالب بود؛ بچه‌ها یک‌دفعه‌ای گفتند ترافیک نباید باشد. برای خودم خیلی هیجان‌انگیز بود به ذهن بچه‌ها‌ ترافیک رسیده است و نگفتند با کپسول آتش را خاموش کنیم. در واقع به این طریق می‌خواهیم خلاقیت بچه‌ها به کار گرفته شود.

«چی» برادر «چرا»
«چرا» عروسکی به صداپیشگی آزاده مویدی است که برای اولین‌بار سال 81 همراه خاله زیبا با اجرای زیبا بنماران در برنامه رنگین کمان ظاهر شد و تا سال ۱۳۸۴ در برنامه حضور یافت و چند سال بعد در ویژه برنامه نوروز در کنار پنگول پیدا شد. در این فصل عروسکی به اسم «چی» برای اولین‌بار به برنامه می‌آید که برادر عروسک معروف «چرا» است. به گفته نوراسماعیلی «چرا» الان بزرگ شده و به دانشگاه رفته است!

قرار است چه ببینیم؟
نور اسماعیلی درباره اتفاقاتی که قرار است در سری جدید رنگین‌کمان ببینیم، می‌گوید:
قرار است در این فصل نمایش داشته باشیم اما بازیگران آن از بچه‌های داخل استودیو هستند؛ می‌خواهیم به آنها بگوییم که شما هم می‌توانید.
پویانمایی کوتاه بین سه تا پنج دقیقه داریم که پخش می‌شود.
زمان برنامه حدود 45 دقیقه است که 30 استودیویی است و بقیه آن پویانمایی و سایر بخش‌ها .
دکور برنامه روتوش شده و قرار استبا تغییراتی نسبت فصول پیشین همراه باشد.
در این فصل هم کودکان در استودیو حضور خواهند داشت و برنامه با همراهی بچه‎‌ها پخش می‌شود.
مجری، عروسک و صداپیشه برنامه جدید هستند؛ سعی کردیم گروه جوانی را دور هم جمع کنیم.
صداپیشه در بیرون از دکور حضور دارد که با عروسک صحبت می‌کند.
شیوا رضوی‌پور، صداپیشه عروسک است که از استعدادهای شرکت‌کننده در برنامه عصر جدید بود.
برای اینکه رویکرد تازه برنامه را بسنجیم، یک فصل یعنی سه ماه را روی آنتن خواهیم برد. می‌خواهیم ببینیم ساختاری که در ذهن ما هست چقدر عملی می‌شود.
احتمالا سه روز در هفته برنامه پخش می‌شود و سه روز دیگر بازپخش آن روی آنتن می‌‌رود. احتمال دارد پشت صحنه برنامه و یک برنامه ویژه را برای جمعه‌ها تدارک ببینیم.
ساعت پخش برنامه هنوز مشخص نیست اما به احتمال زیاد حدود همان ساعت قبلی برنامه پخش می‌شود.

نوشین مجلسی

رسانه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها