آغاز دور برگشت مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 در آسیا

عراق - بحرین مهم برای ما

بیست و ششم تیر وقتی قرعه کشی مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 برگزار شد، کسی باور نمی‌کرد چهار ماه بعد وقتی قرار است عراق و بحرین در آغاز دور برگشت مرحله گروهی به مصاف هم بروند، نتیجه‌اش از نان شب هم برای فوتبال ایران مهم‌تر باشد.
کد خبر: ۱۲۳۸۰۱۹

ساعت 17 و 30 دقیقه امروز به وقت تهران، دو تیم اول و دوم گروه C، در جدال صدرنشینی به مصاف هم می‌روند؛ آن‌ هم در گروهی که ایران به عنوان قدرت اول فوتبال آسیا فعلا در جایگاه سوم قرار دارد و موقعیتش برای صعود از این مرحله کاملا به خطر افتاده است.
در حال حاضر عراق با ده امتیاز شانس اول صعود به مرحله بعدی است و بحرین با هشت امتیاز در رده دوم قرار دارد. ایران هم شش امتیازی است. شرایط به گونه‌ای است که تیم اول این گروه به صورت مستقیم راهی مرحله سوم مقدماتی می‌شود و از بین تیم‌های دوم گروه‌های هشت گانه آسیا نیز چهار تیم برتر جواز صعود کسب می‌کنند.
این یعنی تیم ملی ایران فعلا باید به فکر پس گرفتن عنوان دومی جدول باشد. اگر بحرین در بازی با عراق امتیاز از دست بدهد بهترین خبر ممکن برای ایران خواهد بود. نتیجه ایده‌آل هم تساوی است. تیم ملی در دور برگشت، در هر دو بازی حساس خود با بحرین و عراق میزبان است، اگر این دو تیم در بازی امروز مساوی کنند، حتی این امکان فراهم خواهد شد که ایران با کسب چهار پیروزی در چهار بازی بعدی خود، بدون هیچ اما و اگری به صدر جدول صعود کند.
در دیگر بازی گروه C مقدماتی جام جهانی 2022 در آسیا هنگ کنگ میزبان کامبوج است که البته نتیجه این بازی تاثیری در معادلات بالای جدول ندارد.

برنامه کامل بازی‌های مقدماتی جام‌جهانی 2022 در آسیا
گروه A: مالدیو ـ گوام (14:30)، سوریه ـ فیلیپین (17:30)
گروه B: کویت ـ نپال (15:30)، اردن ـ چین تایپه (19:30)
گروه C: هنگ کنگ ـ کامبوج (15:30)، عراق ـ بحرین (17:30)
گروه D: ازبکستان ـ فلسطین (15:30)، یمن ـ سنگاپور (18:30)
گروه E: افغانستان ـ قطر (17:30)، عمان ـ هند (18:30)
گروه F: میانمار ـ مغولستان (14:00)، قرقیزستان ـ تاجیکستان (17:30)
گروه G: مالزی ـ اندونزی (16:15)، ویتنام ـ تایلند (18:30)
گروه H: ترکمنستان ـ سریلانکا (14:30)، لبنان ـ کره شمالی (20:30)

رضا پورعالی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها