دانشیار جهاد علوم پزشکی تهران، با عنوان این مطلب که اثربخشی داروهای آنتی بادی در سرطان سینه باعث انقلاب درمانی شده است، گفت: درمان بیماران مبتلا به سرطان سینه باید کامل باشد، و گرنه طول عمر بیماران قطعا کاهش پیدا می‌کند.
کد خبر: ۱۲۳۸۰۰۶

دکتر صفا نجفی، متخصص خون و سرطان بالغین افزود: سرطان سینه در مراحل اولیه به‌خصوص در مراحلی که هنوز به نقاط دیگر بدن حمله نکرده است، درمان می‌شود.
درمان اصلی سرطان سینه جراحی است و درمان‌های دیگر به درمان جراحی کمک
می‌کند.
وی ادامه داد: هرچه اندازه تومور بیشتر شود، می‌توان از درمان‌های کمکی مثل شیمی‌درمانی و هورمون‌درمانی به درمان سرطان سینه کمک کرد.
دکتر نجفی با عنوان این مطلب که سرطان سینه انواع مختلف دارد، تاکید کرد: ۲۰ درصد از سرطان‌های سینه دارای گیرنده فاکتور رشدیher2 هستند. سه دهه است در دنیا برای فاکتور her2 مهار‌کننده‌های جدیدی ساخته‌اند که داروی هرسپتین برای بهبود این نوع سرطان‌های سینه موثر است. در کل تاریخ درمان سرطان‌های سینه، هیچ دارویی مشابه با مونوکولونال آنتی‌بادی‌های ضد her2 نتوانسته باعث افزایش بقای این بیماران شود.
وی اظهار کرد: سال ۹۴ یک تحقیق در جهاد دانشگاهی به منظور میزان استفاده از این دارو انجام شد که فقط ۳۰ درصد بیماران موفق به خرید این دارو می‌شدند، اما همین بررسی در تیر ۹۸ انجام گرفت مشخص شد با توجه به وجود داروی ایرانی در کشور، بیش از 8/98 درصد بیماران از این دارو استفاده کرده‌اند.
وی با تاکید بر این‌که داروی هرسپتین فقط برای همین ۲۰ درصد بیماران مبتلا به سرطان سینه اثربخشی دارد، تصریح کرد: باید از وزارت بهداشت به خاطر دادن مجوز استفاده از این دارو تشکر کرد. همچنین از بیمه‌ها که این دارو را پوشش داده‌اند.‌/ جام‌جم دیلی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها