مارک ویلموتس اصلا در ایران حضور ندارد که مصاحبه کند. اظهارنظرهای او هم عمدتا در همان نطق‌های کوتاه قبل و بعد از مسابقات یا یکی، دو بیانیه مختصرش خلاصه شده است.
کد خبر: ۱۲۳۷۹۱۸
گزارش روز؛ چهار جمله عجیب ویلموتس

به گزارش جام جم آنلاین ، همشهری ورزشی نوشت: از این بین، چهار جمله جالب را برای‌تان انتخاب کرده‌ایم.

«پنالتی واضح ایران گرفته نشد»؛ سرمربی بلژیکی تیم ملی کشورمان به صحنه برخورد توپ با دست مدافع عراق در آخرین ثانیه‌های بازی ۲ تیم اشاره کرد؛ درحالی‌که هیچ کارشناس داوری منصفی نمی‌توانست آن صحنه را پنالتی تشخیص بدهد. شاید این مدل «جرزنی» از برخی مربیان ایرانی بعید نبود اما کسی که سابقه هدایت تیم ملی بلژیک را دارد باید دور از این قبیل بهانه‌جویی‌های سخیف، سنجیده‌تر موضع بگیرد.

«برد و باخت در این بازی به‌معنای صعود یا حذف قطعی تیم ملی نیست»؛ در شرایطی که انتظار می‌رفت سرمربی ایران در آستانه بازی بسیار مهم با عراق، اقدام به تهییج همه‌جانبه بازیکنانش کند، ویلموتس با رویه‌ای معکوس، نوعی بی‌تفاوتی را به پیکره تیم تزریق کرد. عجیب‌تر اینکه جمله او حتی مبنای منطقی درست و حسابی هم نداشت. عراق ما را برد و ۴ امتیاز فاصله گرفت، بحرین هم اگر هنگ‌کنگ را می‌برد، همین‌قدر از ما دور می‌شد. خب، پس از نظر شما حذف شدن یعنی چی؟

«ما برابر بحرین و عراق بدشانسی آوردیم وگرنه حداقل ۲ امتیاز از این ۲ بازی کسب می‌کردیم»؛ بله خب، جزئیاتی وجود دارد، مثل شوت احمد نوراللهی که در دقیقه ۹۰ بازی با بحرین از کنار دروازه بیرون رفت. با این حال حتما خود آقای ویلموتس هم می‌داند موقعیت‌های گل هر دو تیم بحرین و عراق بیشتر از ایران بود. عراق در نیمه دوم همین بازی آخر کاملا بر توپ و میدان مسلط بود و بازیکنان این تیم هر کاری دل‌شان خواست کردند. سخت است که به باخت در این بازی لقب بدشانسی بدهیم.

«نمی‌توان مسعود شجاعی را به‌خاطر اخراج برابر عراق مقصر شکست دانست. ۳۰ سال است که در فوتبال هستم. هیچ‌وقت فقط یک نفر مقصر نیست»؛ جملات ویلموتس شیک هستند و احتمالا به‌منظور حمایت از مسعود شجاعی بیان شده‌اند. اجازه بدهید ما هم در این مورد خاص با سرمربی تیم ملی کشورمان اعلام موافقت کنیم. شجاعی مقصر اتفاقات بازی با عراق نبود، بلکه مقصر اصلی خود ویلموتس بود که مسعود را در فرم فعلی‌اش فیکس کرد، روی همه اشتباهاتش چشم بست و حتی دست به تعویض او هم نزد. بعید است هیچ‌کدام از دیگر مربیان ایرانی و داخلی شاغل در فوتبال ایران روز پنجشنبه چنین تصمیمی می‌گرفتند اما خب، ویلموتس بعد از ۳۰ سال حضور در فوتبال این کار را کرد!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها