واکنش بیرانوند به کاندیدا شدن برای توپ طلای آسیا

امیدوارم!

علیرضا بیرانوند دروازه بان تیم ملی ایران و پرسپولیس برای کسب عنوان بهترین بازیکن سال آسیا کاندیدا شد. سال گذشته می‌گفتند او در بین سه کاندیدای نهایی هست ولی کنفدراسیون نام این بازیکن را خط زد. امسال اما وضعیت متفاوت شده است. وقتی پیش از اعزام تیم ملی ایران به اردن برای دیدار با عراق، از بیرانوند در این باره سوال کردیم، گفت: «کاندیداها چند روز دیگر اعلام می‌شود و فکر کنم اسم من هم در بین سه کاندیدای نهایی است.»
کد خبر: ۱۲۳۷۳۸۸

روز گذشته کنفدراسیون فوتبال آسیا به صورت رسمی اعلام کرد علیرضا بیرانوند به همراه اکرم عفیف و تومواکی ماکینو سه کاندید نهایی کسب این عنوان هستند. خیلی از کارشناس‌ها معتقدند شانس اصلی کسب این عنوان ماکینو بازی تیم اوراواردز ژاپن است. او موفق شده همراه با این تیم به فینال لیگ قهرمانان آسیا صعود کند و سوم آذرماه در بازی برگشت مقابل الهلال قرار می‌گیرد. اگر آنها بتوانند با اختلاف دو گل حریف عربستانی خود را شکست دهند قهرمان رقابت‌ها خواهند شد.
سیستم امتیازدهی کنفدراسیون فوتبال آسیا در مراسم بهترین‌ها به شکلی است که با همه جای دنیا تفاوت دارد. در این مراسم معمولا بازیکنی بهترین می‌شود که توانسته باشد در لیگ قهرمانان آسیا خوب بازی کند. یعنی اگر بازیکنی در سطح ملی خوب باشد و حتی بتواند در جام جهانی خوش بدرخشد شانس زیادی برای کسب این عنوان ندارد. به عنوان مثال سال گذشته علیرضا بیرانوند علاوه بر این‌که نقش کلیدی در صعود پرسپولیس به فینال آسیا داشت، در جام جهانی فوتبال در روسیه هم فوق العاده بود و حتی توانست پنالتی کریس رونالدو را بگیرد ولی حتی در بین سه کاندیدای نهایی کسب جایزه بهترین بازیکن آسیا نبود.
معمولا بازیکنانی شانس بیشتری برای کسب جایزه دارند که در فینال لیگ قهرمانان بازی کرده باشند. در هر صورت بیرانوند نا امید نیست و وقتی از او سوال می‌کنیم که چقدر برای خود شانس قائل است، فقط جواب می‌دهد: «امیدوارم.»
بیرانوند این روزها مثل اکثر بازیکنان تیم ملی دل و دماغ حرف زدن ندارد. به هر حال تیم ملی به عراق باخته و شرایط اصلا خوب نیست. تیم ملی شروع خوبی با مارک ویلموتس نداشته و حالا کارش برای صعود از مرحله اول مقدماتی جام جهانی به اما و اگر کشیده شده است.
در همین روزهای سخت اما خبر خوشحال‌کننده به بیرانوند رسید. رقبای بیرانوند هر دو خوب هستند. ماکینو هم برای اوراوا و هم برای ژاپن خوب بازی کرده. اکرم عفیف هم در السد و تیم ملی قطر جزو بهترین‌ها بوده است. البته بیرانوند هم عملکرد خوبی داشته است. او در جام ملت‌های امارات جزو بهترین بازیکنان ایران بود ولی نکته اینجاست که در همان جام عفیف همراه با قطر توانست قهرمان رقابت‌ها شود. انتخاب بهترین بازیکن سال آسیا امسال کمی پیچیده به نظر می‌رسد.
باید منتظر ماند تا مراسم بهترین‌های آسیا برگزار شود. امسال این مراسم بعد از فینال لیگ قهرمانان آسیا در سوم آذرماه برگزار خواهد شد. حضور بیرانوند در بین سه کاندیدای نهایی خود افتخاری برای ایران است. او قطعا در مراسم حاضر خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها