ایران عراق یک جنگ تمام فوتبالی

برنده باش

عصر امروز، زمانی که عقربه‌ها ساعت 17 و 30 دقیقه را نشان بدهد، یکی از حساس‌ترین بازی‌های چند سال اخیر تیم ملی آغاز خواهد شد. این شاید بزرگ‌ترین ایراد ما باشد که به دلیل مخدوش بودن آرشیو ذهنی‌مان و صعود آسان در دو دوره اخیر جام جهانی، یادمان رفته که گاهی اوقات چقدر مرارت می‌کشیدیم تا بلیت جام جهانی را رزرو کنیم و به همین دلیل از وضعیت فعلی تیم ملی در جدول گروه C مقدماتی جام جهانی در قاره آسیا، معذب شده‌ایم.
کد خبر: ۱۲۳۷۲۳۸

حالا یک شکست بدهنگام مقابل دوست‌نداشتنی‌ترین حریف تیم ملی، موجب شد بازی با تیم ملی فوتبال عراق، از هر زمان دیگری حساس‌تر شود. باخت به بحرین نه تنها این تیم را به رده دوم برد و مدعی کرد، بلکه عراق را در صدر نشاند تا بازی امروز از هر حیث حیاتی شود.
شاگردان ویلموتس ترجیح دادند خیلی دیر به اردن بروند. کشوری که به دلیل ناآرامی‌های کشور عراق و به دستور فیفا میزبان دو بازی خانگی عراق شد؛ امروز مقابل ایران و سه‌شنبه مقابل بحرین.
کاروان ایران بعد از تغییرات مختصری که در تیم ایجاد شد و پس از اضافه شدن مهدی ترابی عازم امان پایتخت اردن شد و تنها یک جلسه در این شهر تمرین کرد تا آماده بازی امروز شود.
ایران با لباس سفید
تیم ملی فوتبال کشورمان امروز با لباس یکدست سفید به میدان می‌رود. جلسه هماهنگی بازی، دیروز با حضور مسؤولان ایرانی و عراقی برگزار شد. در این بازی قرار شد ایران با لباس‌های یکدست سفید و عراق با لباس‌های یکدست سبز به میدان بروند.
جلسه فنی تیم ملی
بازیکنان تیم ملی ایران دیروز در جلسه فنی مربیان شرکت کردند. در این نشست، توصیه‌های مدنظر کادر فنی و همچنین فیلم آنالیز حریف امروز به ملی‌پوشان منتقل شد.
ضمانت اردن
فدراسیون فوتبال اردن برای برگزاری مطلوب بازی تیم‌های ملی عراق و ایران در پایتخت این کشور تضمین داد. روزنامه دجله عراق نوشت: سیزار صوبر، دبیرکل فدراسیون فوتبال اردن در دیدار با عبدالخالق مسعود، رئیس فدراسیون فوتبال عراق اعلام کرد کشورش تلاش شبانه‌روزی خود را برای میزبانی موفقیت‌آمیز عراق از ایران و بحرین در بازی انتخابی جام‌جهانی 2020 به کار بسته است. عبدالخالق مسعود از علی بن الحسین، رئیس فدراسیون فوتبال اردن نیز به‌خاطر پذیرش میزبانی دو بازی تیم ملی عراق در مرحله انتخابی جام جهانی 2022 قدردانی کرد.
سهمیه بلیت
سهمیه بلیت هواداران تیم‌های ملی فوتبال عراق و ایران برای بازی امروز و نحوه دریافت آنها مشخص شد. محمد الخلف، مدیر رسانه‌ای تیم ملی فوتبال عراق دیروز به خبرگزاری بغداد الیوم گفت: ورزشگاه امان ظرفیت 16700 تماشاگر را دارد که بر این اساس 16 هزار بلیت رایگان در اختیار هواداران تیم ملی فوتبال عراق قرار خواهیم داد. همچنین 700 بلیت به هواداران تیم ملی ایران اختصاص می‌دهیم و همه بلیت‌ها با توجه به موقعیت صندلی‌های ورزشگاه شماره‌گذاری شده‌اند.
AFC : ویلموتس حق اشتباه ندارد
سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا گزارشی را پیش از دیدار ایران با عراق در انتخابی جام جهانی 2022 نوشت. در این گزارش آمده است: بعد از صدرنشینی عراق در گروه سوم، آنها اکنون میزبان ایران هستند و به نظر می‌رسد آزمایش اصلی کاتانچ در این بازی خواهد بود.
در طرف مقابل مارک ویلموتس، سرمربی ایران نیز خیلی خوب درک می‌کند که تیمش نمی‌تواند دومین شکست را متحمل شود. در حقیقت تیم او حق کوچکترین اشتباهی ندارد چون این شکست باعث مشکل در روند صعودش می‌شود.
هشدار به تماشاگران
فیفا درخواست عراق برای یک دقیقه سکوت قبل از بازی با ایران به احترام قربانیان حوادث اخیر را رد کرد. درخواست‌های گسترده در شبکه‌های اجتماعی از بازیکنان تیم ملی فوتبال عراق جهت بستن ماسک‌های سفیدرنگ روی صورت‌های خود پیش از بازی با ایران به نشانه اعتراض می‌تواند عواقب سنگینی برای آنها به دنبال داشته باشد. فیفا مخالف چنین حرکت‌هایی در فوتبال است و کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز هشدارهای لازم را به فدراسیون فوتبال عراق داده است.
ویلموتس: کاملا آماده این بازی هستیم
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در کنفرانس پیش از بازی گفت: برای ما مهم نیست که بازی با عراق در اردن برگزار می‌شود.
مارک ویلموتس که همراه با مسعود شجاعی در کنفرانس شرکت کرده بود، درباره بازی گفت: این بازی سومین دیدار خارج از خانه ما از مجموع چهار دیداری است که باید در خارج از خانه به میدان برویم. کاملا برای این بازی آماده شدیم و جلسه تئوری هم داشتیم. تمرکزمان ما روی سیستم خود ماست. ضمن این‌که درخصوص چند بازیکن نیز باید تصمیم گیری کنیم که این اتفاق تا پایان آخرین تمرین خواهد افتاد.
سرمربی تیم ملی ایران ادامه داد: به اهمیت بازی واقف هستیم اما این موضوع نباید فشاری ایجاد کند. همه بازی‌ها همین است. یا می‌بریم یا می‌بازیم. باید روی هدف نهایی یعنی صعود به جام جهانی متمرکز باشیم. سه بازی از چهار بازی ما خارج از خانه بوده و سه بازی هم در داخل خانه داریم. همه بازی‌ها برای ما مهم است و مثل همه بازی‌ها به صورت حرفه‌ای برای این بازی هم آماده شدیم.
کاتانچ: برای برد بازی می‌کنیم
سرکو کاتانچ، سرمربی تیم ملی عراق در کنفرانس بازی با ایران گفت: هدف اصلی ما در این دیدار پیروزی است اما باید در این بازی با واقع‌نگری به میدان برویم چون مقابل تیمی خطرناک و مشهور بازی داریم. شرایط کنونی دست ما نیست و این طور رقم خورد که خارج از خانه بازی کنیم. بدون شک اگر بازی‌های ما در بصره برگزار می‌شد، متفاوت بود. چون حضور هواداران در ورزشگاه خانگی ما می‌توانست به ما کمک کند. الان منطقی نیست که درباره تاکتیک بازی خودمان سخن بگوییم. در شرایط کنونی نمی‌توانم بگویم که چرا با این تاکتیک بازی نکردیم و باید چه کار کنیم.

رضا پورعالی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها