رویای سومین جام جهانی پیاپی رنگ باخت؟ تیم ملی فوتبال ایران قرار نیست رنگ نزدیک ترین جام جهانی تاریخ را از بعد مسافت به خود ببیند؟ ایران جایی در تیم های صعود کننده به جام جهانی قطر نخواهد داشت؟
کد خبر: ۱۲۳۷۲۰۵
بازیکن سابق تیم ملی: حالا خیلی خوب قدر کی روش را می دانیم

به گزارش جام جم آنلاین ، تیم ملی فوتبال ایران دومین شکست متوالی خود را در مقدماتی جام جهانی 2022 تحمل کرد. ابتدا باخت مقابل بحرین و حالا باخت مقابل عراق. چه بلایی سر تیم ملی فوتبال ایران آمده است؟ اگر تا پیش از دیدار با عراق باخت به بحرین زنگ خطری جدی برای ناکامی در راه صعود به جام جهانی تلقی می شد اکنون باخت مقابل عراق احتمالات به وجود آمده بعد از دیدار با بحرین را پررنگ تر کرده است. تیم ملی فوتبال ایران خیلی وقت بود دیگر وارد چنین شرایطی نشده بود. خیلی وقت بود خطر ناکامی در راه رسیدن به جام جهانی را تجربه نکرده بود. بعد از دو جام جهانی پیاپی وارد شدن به مرحله ناکامی و به وجود آمدن بحران برای تیم ملی پیش بینی نمی شد. اما ناگهان همه چیز به هم ریخت. ایران رقبا را دست کم گرفته بود یا اینکه از لحاظ تاکتیکی به هم ریخته است مشخص نیست. آنچه که مشخص به نظر می رسد این است که تیم ملی فوتبال ایران به شدت در خطر حذف زودهنگام از مرحله مقدماتی قرار دارد و این چقدر اتفاق تلخی برای فوتبال ایران خواهد بود. همین الان هم فوتبال ایران نشان داده که با تمام ستاره هایی که از آنها برخوردار است از لحاظ امکانات به شدت از برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس عقب افتاده و آنها به سرعت در حال سبقت از فوتبال ایران هستند.

تیم ملی فوتبال ایران بدجوری به عراق باخت و بدجوری هم خود را وارد بحران کرده است. می توان به این تیم امیدی داشت؟ تیم تحت هدایت مارک ویلموتس می تواند این مرحله از بحران را پشت سر بگذارد و وارد مرحله بهتری شود؟ آنطور که از اوضاع تیم ملی فوتبال ایران برمی آید به نظر نمی رسد که روزهای خوبی در انتظار باشد.

کی‎روش کجایی که یادت بخیر!

محمد مومنی بازیکن سابق تیم ملی و استقلال و کارشناس فوتبال درباره نتیجه کسب شده توسط تیم ملی فوتبال ایران مقابل عراق به خبرنگار جام جم آنلاین گفت: حالا همه چیز به دیدار بحرین و عراق دارد، دیداری که سه شنبه این هفته برگزار می شود. اگر بحرین ببرد اما دیگر باید خودمان را حذف شده قلمداد کنیم اما اگر عراق ببرد برای تیم ما امیدی هست.

وی عنوان کرد: بسیاری می گویند تیم ملی فوتبال ایران بدون مربی هم همین نتایج را می گرفت اما باید به این نکته توجه داشت تدبیر مدبرانه کسی که مسند تیم ملی را در دست می گیرد بسیار مهم است.

مومنی یادآور شد: حالا باید یادی از کی روش کنیم. چقدر به او انتقاد می کردیم؟ این مربی پرتغالی با تمام ایراداتش حداقل هیجان ایرانی و فوتبالی داشت.

این کارشناس فوتبال خاطرنشان کرد: او اگر از منتقدان فوتبال ایران انتقاد می کرد به این دلیل بود که خوب می دانست بسیاری از آنهایی که می خواهند در کار تیم ملی دخالت کنند اصلا فوتبالی نیستند.

مومنی بیان داشت: حالا خیلی خوب قدر کی روش را می دانیم. الان در دوره ویلموتس تیم هایی مثل بحرین و عراق برای ما شاخ و شانه می کشیدند. یک بررسی کنید و ببینید که همین تیم ها در دوران سرمربی گری کارلوس کی روش در تیم ملی فوتبال ایران در چه وضعیتی بودند و آیا برای ما رقیب محسوب می شدند یا خیر.

بازیکن سابق استقلال تصریح کرد: هنوز نمی دانیم که مارک ویلموتس واقعا سه میلیون دلار گرفته یا خیر. اما اگر واقعا چنین باشد باید این سوال را مطرح کرد که او این مبلغ را می گیرد تا تیم ملی فوتبال ایران دو بازی پشت سر هم آن هم در حساس ترین مقطع ممکن به عراق و بحرین ببازد؟ او مقصر نیست، باید متولیان دیگر فوتبالی را مورد انتقاد قرار دارد.

مومنی در رابطه با عملکرد مسعود شجاعی در تیم ملی فوتبال ایران اظهار داشت: او یک بازیکن باسابقه و دوست داشتنی است. باور کنید او هم تاثیرگذاری خودش را در دیدار با عراق نشان داد. درست که او یک اشتباه مرتکب شد اما نباید فراموش کرد بسیاری از ما به خصوص مسئولان بالادستی هم اشتباه می کنند.

این کارشناس فوتبال تاکید کرد: قطعا مسعود شجاعی به هیچ عنوان دوست نداشت چنین نتیجه ای برای تیم ملی فوتبال ایران رقم بخورد. او کارایی خودش را بارها نشان داده است اما مشکل اینجاست که مدیریت و کادرفنی تیم ملی باید به این نتیجه می رسید که او باید تعویض شود و یا اصلا بازی نکند.

وی عنوان کرد: این باید تدبیر کادر فنی تیم ملی فوتبال ایران باشد که شجاعی دیگر نباید بازی کند نه خودش. او به تیم ملی دعوت می شود و می آید. تقصیری هم ندارد.

محمد مومنی در پایان گفت: تیم ملی فوتبال ایران هنوز شانس صعود دارد. باید دعا کنیم در دیدار بحرین و عراق آنچه که به صلاح تیم ملی ایران است رقم بخورد.

ضعیف‌تر از ضعیف!

تیم ملی فوتبال ایران مقابل عراق بسیار ضعیف بود. شاگردان ویلموتس مقابل عراق در 90 دقیقه حتی یک کرنر هم ثبت نکردند که از عجایب این مسابقه است. جالب تر اینکه عراق در طول بازی 3 بار صاحب کرنر شد که از قضا گل دوم این تیم از روی آخرین ضربه کرنر آنهابه ثمر رسید و باعث یک برد شیرین برای عراقی‎ها شد.

سه‎شنبه‎ای حیاتی در انتظار تیم ملی فوتبال ایران است. عراق با بحرین دیدار دارد. دیداری به شدت حساس هم برای بحرین، هم برای عراق، هم برای ایران. عراق اکنون 10 امتیازی است و بحرین 8 امتیازی. ایران هم با شش امتیاز در رتبه سوم گروه قرار دارد. در صورت برد بحرین مقابل عراق روزهای بسیار سختی در انتظار فوتبال ایران خواهد بود. ایران به همراه سرمربی بلژیکی و گران قیمتش به یک پرتگاه بسیار بزرگ نزدیک شده است؛ پرتگاهی به نام ناکامی در راه رسیدن به رقابت های جام جهانی فوتبال. واقعا فوتبال ما قرار نیست برای رسیدن به جام جهانی هت‎تریک کند؟

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها