کد خبر: ۱۲۳۷۰۴۴
نکاتی درباره خرید آنلاین بلیط هواپیما که کسی به شما نمی‌گوید

با وجود اینکه امروزه اینترنت این امکان را برای ما فراهم آورده است که پیش از خرید آنلاین بلیط هواپیما به گشت و گذار و مقایسه قیمت ها پرداخته و بلیط هواپیما خود را با قیمتی ارزان خریداری کنیم، اما متأسفانه بازهم برخی از ما به جای تحقیق و بررسی، به سایت هایی که در نخستین نتایج گوگل ظاهر می شوند، اعتماد کرده و بلیت هواپیما خود را با عجله و بدون جستجو و تحقیق تهیه می‌کنیم. حقیقت این است که هزینه بلیط هواپیما، مانند هزینه بلیط دیگر وسایل نقلیه، در زمان‌های مختلف سال دچار نوسان قیمت شده و اگر شما با فوت و فن خرید آنلاین پرواز آشنا نباشید، ممکن است مجبور به پرداخت مبلغی دو برابر ارزش واقعی بلیط هواپیما خود شوید. بنابراین، ما در ادامه این مطلب، شما را با برخی از نکات و ترفندهای خرید اینترنتی بلیط هواپیما آشنا خواهیم کرد تا با به کارگیری آن‌ها، بلیط هواپیما سفر آتی خود را با قیمتی مقرون‌به‌صرفه خریداری کنید.

پیش‌نیازهای خرید آنلاین بلیط هواپیما

نخستین گامی که برای رزرو اینترنتی بلیط هواپیما باید بردارید، باز کردن حساب کاربری در سایت‌های گوگل یا یاهو است. ازآنجایی‌که بلیط خریداری شده شما در پست الکترونیکی شما ارسال می‌شود، حتماً باید پیش از خرید بلیط هواپیما و در هنگام ثبت‌نام در سایت، پست الکترونیکی خود را نیز وارد کنید. در گام دوم شما باید رمز دوم کارت‌بانکی خود را از دستگاه خودپرداز دریافت کرده تا بتوانید در هنگام خرید بلیط آنلاین هواپیما در درگاه بانکی شاپرک و در فضای مربوطه وارد کنید. شما با داشتن حساب کاربری و رمز دوم کارت‌بانکی شتاب خود، به‌راحتی می‌توانید از هر سایتی که بخواهید بلیط آنلاین هواپیما خود را خریداری کنید.

از کجا بلیط هواپیما خود را خریداری کنیم؟

حال که شما ملزومات خرید اینترنتی بلیط هواپیما را در اختیار دارید، دو راه پیش روی شماست: خرید بلیط هواپیما از شرکت هواپیمایی و خرید بلیط هواپیما از سایت‌های فروش بلیط. حال این پرسش مطرح می‌شود که تفاوت این دو در چیست؟ اگر شما قصد دارید با شرکت هواپیمایی خاصی مثل ماهان، آسمان، کیش ایر، ایران ایر، کاسپین و غیره سفر کنید، می‌توانید بلیط هواپیما خود را مستقیماً از سایت این شرکت‌ها خریداری کنید. اما اگر در پی خرید بلیط هواپیما ارزان هستید، بهتر است از سایت‌های معتبر و امن فروش بلیط هواپیما مثل سایت سفرستان خریداری کنید. از آنجاییکه شرکت سفرستان با اکثر شرکت‌های هواپیمایی و خارجی همکاری می‌کند، شما می‌توانید با واردکردن زمان و مقصد پرواز خود در موتور جستجوی سایت سفرستان، فهرست بلندبالایی از پروازهای مختلف را در صفحه نتایج جستجوی سایت سفرستان بیابید و با در نظر گرفتن قیمت و زمان پرواز، بهترین گزینه را برای پرواز خود برگزینید.

ترفندها و نکات خرید آنلاین بلیط هواپیما

بی‌تردید یکی از مهم‌ترین ترفندها برای خرید آنلاین بلیط هواپیما ارزان، ثبت‌نام و عضویت در خبرنامه‌ سایت‌های فروش بلیط هواپیما است. برای مثال شما با عضویت در سایت سفرستان می‌توانید از تخفیفات و پیشنهادات ویژه ایرلاین‌ها باخبر شده و در زمانی مناسب بلیط هواپیما خود را خریداری کنید. شاید باورش سخت باشد اما گاهی هزینه خرید آنلاین بلیط هواپیما در پیشنهاد ویژه ممکن است برای شما یک سوم ارزش واقعی آن تمام شود. بنابراین همیشه سعی کنید خبرنامه سایت‌های معتبر فروش بلیط را دنبال کنید تا از آفرها و تخفیفات ایرلاین‌ها باخبر شوید.

نکته دیگری که باید به آن توجه کنید این است که خرید بلیط هواپیما در برخی از روزهای هفته ممکن است ارزان تر از روزهای دیگر باشد. از آنجاییکه تعداد پروازها در روزهای وسط هفته (سه‌شنبه و چهارشنبه) کاهش میابند، بنابراین هزینه پروازها نیز نسبت به روزهای پنجشنبه و جمعه به مقدار قابل توجهی کمتر خواهد بود.

حتماً می‌دانید که یکی از راه‌های خرید آنلاین بلیط هواپیما ارزان، خرید بلیط هواپیما چارتر است. ازآنجایی‌که در این نوع پروازها تمامی صندلی‌های هواپیما توسط آژانس‌های مسافرتی و سایت‌های فروش بلیط هواپیما خریداری می‌شوند، بنابراین با قیمت کمتری نسبت به ارزش واقعی آن‌ها به مسافران فروخته خواهند شد. حال اگر صندلی‌های خریداری‌شده توسط آژانس مسافرتی تماماً به فروش نرسند، آژانس مسافرتی پیش از آغاز پرواز مجبور است که صندلی‌های باقی‌مانده را برای جلوگیری از ضرر بیشتر با قیمتی بسیار کمتر از قیمت خریداری‌شده به فروش برساند. بنابراین، اگر صبر پیشه کرده و در زمان مناسبی بلیط هواپیما خود را خریداری کنید، می‌توانید با پرداخت مبلغی برابر با بلیط قطار، سفری هوایی را تجربه کنید. جالب است بدانید در برخی اوقات خرید بلیط هواپیما کیش از سفرستان قیمتی پایین تر از سفر زمینی و دریایی به کیش دارد. به همین دلیل، سفرستان در برخی از پرواز ها تضمین پایین ترین قیمت را دارد.

و نکته مهم آخر -که ارتباطی به خرید ارزان بلیط هواپیما ندارد- این است که همیشه سعی کنید شماره صندلی خود را در هنگام خرید بلیط هواپیما انتخاب نکنید. ازآنجایی‌که برخی از صندلی‌های خوب هواپیما (صندلی‌های بیزینس کلاس و یا صندلی‌های ردیف‌های ابتدایی که با قیمت بالاتری به فروش می‌رسند) ممکن است تا روز پرواز به فروش نرسند، شما با انتخاب نکردن صندلی خود، شانس خود را برای تجربه سفر با یکی از این صندلی‌ها افزایش خواهید داد. بنابراین، اگر قصد ندارید پول بیشتری را برای خرید صندلی بهتر بپردازید، لزومی ندارد شماره صندلی خود را نیز در هنگام خرید آنلاین بلیط هواپیما انتخاب کنید.

ممکن است این نکات بسیار ساده به نظر برسند، اما با رعایت همین نکات ساده و زمان‌بندی مناسب در خرید بلیط هواپیما قادر خواهید بود خریدی موفق و ارزان را تجربه کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها