وقتی من کار کسانی مثل آقای میرباقری را می‌بینم که در ذهن مردم حک می‌شود و بارها از شبکه‌های مختلف روی آنتن می‌رود و بازهم مخاطب دارد، همیشه با خودم فکر می‌کنم کاش می‌شد موضوعات مختلف از جمله مذهبی را با هزینه و زمان کمتری ساخت و عرضه کرد. ما در قرآن، احادیث، سخنان ائمه و خیلی از موارد دیگر آن‌قدر سوژه و موضوعات مختلف داریم که می‌شود تا مدت‌ها از آنها بهره ببریم، مسائلی که به خوبی می‌شود آنها را نمایش داد و درباره‌شان سریال‌هایی ساخت که مردم هم دوست داشته باشند.
کد خبر: ۱۲۳۶۹۷۴

در این بین چنین بحثی باید با تولید مداوم، جریان‌سازی شود. چرا که سریال‌های ویژه سال‌ها زمان می‌برند و درگیر مسائل مختلف از جمله بودجه و اتفاقات دیگری می‌شوند که باعث شده تا شکل جزیره‌ای داشته باشند و جریانی در ادامه‌شان شکل نگیرد. به همین دلیل لازم است تا در کنار این مجموعه‌ها تولیدات مستمری در فضای مشخص در نظر گرفته شود تا این روند همیشه ادامه داشته باشد.
البته منظور من این نیست که صرفا ماجراها و مسائل تاریخی و مذهبی آن هم در همان زمان به تصویر کشیده شود، بلکه این مفاهیم باید به زبان امروزی و به‌طوری که به دل مردم هم بنشیند، منتقل شوند. در واقع می‌شود مسائل روز را در دل همان مجموعه‌ها مطرح کرد مثل بخش‌هایی از مختار که خیلی از دیالوگ‌های آن مطابق مشکلات امروز جامعه بود. در این شرایط مردم با وجود آن که داستان کلی آن ماجرا را می‌دانند باز هم پای آن می‌نشینند و تماشایش می‌کنند.
مخاطبان ما افراد آگاهی‌اند که به فضای پاک و ایمانی نیاز دارند و مایل اند تا این هوا را به شکل حقیقی تنفس کنند،‌ منتها در این مسیر باید با روایتی از جنس امروز به سراغ مفاهیمی که لازمه زندگی ما هستند برویم. این موضوع در زمینه‌های مختلف هم صدق می‌کند، مثلا در حوزه دفاع مقدس ما ماجراهای بسیاری داریم، اصلا می‌شود گفت که به تعداد رزمندگان و شهدا قصه وجود دارد و با همه این‌ها می‌شود مجموعه‌های بسیار امروزی را تولید کرد که مسائل مختلف از جمله عشق، خانواده و... را هم با زبان تازه‌ای منعکس کند.
علاوه بر اینها در زمینه ورزش که کمتر به آن پرداختیم چقدر می‌شود حرف زد و انسان‌سازی کرد. همه اینها مواردی هستند که با تعدد تولید آنها باید به همان جریان‌سازی که به آن اشاره شد برسیم.
این موضوعی است که هم مسؤولان هم مردم و هم گروهی از فیلمسازان می‌خواهند و اینجا باید اتفاقی بیفتد که تنها زمینه ساخت این تولیدات را فراهم کند.

انسیه شاه‌حسینی

نویسنده و کارگردان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها