در سه‌راهی ورودی جنگل دوردست، شیر و گرگ و روباه به یکدیگر رسیدند. پس از سلام و احوالپرسی، شیر رو به گرگ و روباه کرد و از اوضاع کار و بار آنها پرسید. گرگ گفت: من بیکارم و البته تقصیر خودم است که بیکارم چراکه اگر کسی واقعا دنبال کار باشد آن را پیدا می‌کند.
کد خبر: ۱۲۳۶۸۷۱

روباه نیز گفت: من تا چند روز پیش کار داشتم، اما مدتی است کار خود را از دست داده‌ام و به نظر می‌رسد من نیز تقصیر خودم است چراکه اگر کسی واقعاً کار خود را از دست نداده باشد، کار خود را از دست نداده است. شیر گفت: من نیز املاک و مستغلات خود را اجاره داده‌ام و اجاره‌بها می‌گیرم، اما مدتی است مستأجرانم بیکار شده‌اند و البته تقصیر خودشان است، اما اجاره‌بهای خود را نداده‌اند و الان اوضاع مناسبی ندارم. شیر و گرگ و روباه پس از آن‌که اوضاع را به‌خوبی تحلیل کردند، تصمیم گرفتند برای آن‌که نتیجه بهتری حاصل کنند سه‌نفری به شکار بپردازند و سپس شکار حاصله را میان خود تقسیم کنند. سپس وارد جنگل شدند و در اولین شکار گروهی با استفاده از حمله گازانبری و استراتژی واکنش متقابل، یک الاغ، یک آهو و یک خرگوش شکار کردند. سپس در کنار هم نشستند تا شکارهای حاصله را با یکدیگر قسمت کنند.
شیر گفت: ای گرگ،‌ پیشنهاد خود را بگو. گرگ گفت: از آنجا که شما از همه بزرگ‌ترید، الاغ که شکار بزرگ‌تر است مال شما و از آنجا که روباه از همه کوچک‌تر است، خرگوش که شکار کوچک‌تر است مال او و آهو نیز مال من. شیر که از پیشنهاد گرگ خوشش نیامده بود، در واکنشی سریع به گرگ حمله کرد و او را کشت. سپس رو به روباه کرد و گفت: تو پیشنهادت را بگو. روباه گفت: از آنجا که شما شیر هستید و در سبک زندگی سالم وعده غذایی صبحانه از همه مهم‌تر است، الاغ را به‌عنوان صبحانه میل بفرمایید و از آنجا که براساس طب سنتی وعده غذایی ناهار وعده مهمی نیست،‌ خرگوش را به‌عنوان ناهار تناول بفرمایید و آهو را نیز برای شام مصرف نمایید. همچنین می‌توانید به‌عنوان میان‌وعده از گرگ نیز استفاده نمایید. شیر که از پیشنهاد روباه خوشش آمده بود پیشنهاد وی را قبول کرد و خود وی را نیز به‌عنوان مدیر برنامه‌ریزی خود منصوب نمود.

امید مهدی‌نژاد

طنزنویس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها