نگاهی به فهرست جدید تیم ملی فوتبال

پرسپولیس 5، استقلال 3

صبح دیروز، در حالی که هنوز مارک ویلموتس به تهران نرسیده بود، فهرست تیم ملی روی خروجی سایت فدراسیون فوتبال قرار گرفت. قرار است روز پنجشنبه همین هفته ایران در کشور اردن مقابل تیم ملی عراق بگیرد. فهرستی که دیروز اعلام شد به شرح زیر بود؛
کد خبر: ۱۲۳۶۴۵۸

دروازه‌بان‌ها؛ علیرضا بیرانوند(پرسپولیس)، محمد رشید مظاهری(تراکتور)، پیام نیازمند(سپاهان)
مدافعان؛ وریا غفوری(استقلال)، سیدمجید حسینی (ترابزون‌اسپور)، حسین کنعانی‌زادگان(پرسپولیس)، میلاد محمدی(خنت)، محمد نادری(پرسپولیس)، مرتضی پورعلی‌گنجی(العربی)، رامین رضاییان(الشحانیه) و سیاوش یزدانی(استقلال)
هافبک‌ها؛ امید ابراهیمی(یوپن)، احسان حاج‌صفی (تراکتور)، علی کریمی(استقلال)، احمد نوراللهی (پرسپولیس)، مسعود شجاعی(تراکتور) و وحید امیری(پرسپولیس)
مهاجمان؛ کریم انصاری‌فرد(السیلیه)، علی قلی‌زاده (شارلروا)، محمد محبی(سپاهان)، کاوه رضایی(شارلروا)، سردار آزمون(زنیت) و مهدی طارمی(ریوآوه)
بازیکنانی که به اردوی تیم ملی فراخوانده شده‌اند امروز صبح در هتل آکادمی واقع در کمپ تیم‌های ملی حاضر می‌شوند تا تمرینات خود را آغاز کنند.
نکات فهرست جدید
در فهرست جدید تیم‌ملی همچنان نامی از سعید عزت‌اللهی و علیرضا جهانبخش دیده نمی‌شود. با توجه به این‌که دو لژیونر ایران جایی در ترکیب ثابت تیم‌شان ندارند، دعوت نمی‌شوند. اگر کی روش بود قطعا هر دو بازیکن را دعوت می‌کرد تا حداقل در این روزها که در تیم باشگاهی‌شان شرایط خوبی ندارد، در بازی‌های ملی به میدان بروند و روحیه بگیرند. منتهی ویلموتس چنین اعتقادی ندارد. مهدی ترابی هم از جمله بازیکنان شاخصی است که خوب بازی کرده ولی در تفکرات سرمربی جایی ندارد. اشکان دژاگه هم خط خورده است و نامش بین دعوت شده‌ها نیست. توقع هواداران پرسپولیس و استقلال این بود که شجاع خلیل زاده و فرشید اسماعیلی دعوت شوند که همچنان نام این دو بازیکن به چشم نمی‌خورد.
ویلموتس نام ده لژیونر را در فهرست جدید خود قرارداده است. 13 بازیکن هم در لیگ ایران حضور دارند. علی قلی‌زاده و کاوه رضایی که در دو اردوی گذشته ایران از سوی ویلموتس دعوت نشده بودند، دوباره نام‌شان این فهرست قرار گرفته است. این دو در شارلوا روزهای خوبی را سپری می‌کنند. همچنین وریا غفوری هم بعد از غیبت در بازی با کامبوج و بحرین برای دیدار با عراق دعوت شده است. مهرداد محمدی بازیکن آوس پرتغال هم از جمله بازیکنانی است که در اردوی قبلی بود و حتی به کامبوج گل هم زد ولی نامش در فهرست جدید دیده نمی‌شود.
مشکل ویلموتس حل شد
مارک ویلموتس سرمربی تیم ملی قطعا در بازی با عراق روی نیمکت ایران می‌نشیند. او بخشی از پول خود را گرفت تا نهایتا رضایت دهد و بازگردد. ویلموتس قرار است امروز حتی تماشاگر بازی تیم ملی جوانان ایران و امارات باشد؛ دیداری که اگر شاگردان پورموسوی آن را ببرند مستقیما به رقابت‌های قهرمانی آسیا صعود خواهند کرد. امروز تمرینات تیم ملی زیر نظر این مربی بلژیکی برگزار می‌شود. قرار است نیمی از لژیونرها امروز وارد تهران شوند و نیمی دیگر هم فردا می‌رسند.
کاروان تیم ملی هم قرار است روز سه شنبه کشور را به مقصد امان پایتخت اردن ترک کند. بازی در این کشور برگزار می‌شود و به نفع ایران است. به هر حال حضور در عراق و بازی مقابل تماشاگران این کشور، در برهه کنونی می‌توانست همه جوره به ضرر تیم ملی باشد. با تصمیم فیفا اما مسابقه به کشور اردن منتقل شده است.

سعید اکبری

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها