هفته دوازدهم لیگ برتر انگلیس ؛

دوئل بزرگ در جزیره

یکی تیم اول، یکی تیم دوم. این دو فصل گذشته سرسختانه ترین رقابت بر سر کسب عنوان قهرمانی را داشتند، رقابتی که در نهایت با پیروزی و قهرمانی سیتی‎زن‎شیپ‎ها همراه بود.
کد خبر: ۱۲۳۶۳۶۸
دوئل بزرگ در جزیره

به گزارش جام جم آنلاین ، منچسترسیتی فصل گذشته قهرمان شد و لیورپول هم طبق روال 29 سال اخیر دستش از رسیدن به جام کوتاه ماند.

لیورپولی ها اما در این فصل از رقابت های لیگ برتر انگلیس طوری پیش می روند که به همه نشان داده اند می خواهند به بهترین شکل ممکن جبران مافات کنند.

آنها اکنون با 31 امتیاز صدرنشین مقتدر لیگ جزیره اند، تیم منچسترسیتی هم با 25 امتیاز در رده دوم قرار دارد. حالا دو تیمی که لیگ برتر انگلیس را دو قطبی کرده اند امشب با هم مصاف دارند؛ راس ساعت 20.

استادیوم آنفیلد هم میزبان این مسابقه بسیار مهم است. مایکل اولیور نیز قضاوت دیداری را بر عهده دارد که نقش زیادی در تعیین قهرمانی لیگ برتر انگلیس ایفا می کند.

هیجان به وقت جزیره

بین پنج لیگ برتر اروپایی (لیگ برتر انگلیس، لالیگای اسپانیا، سری آ ایتالیا، لوشامپیونه فرانسه و بوندسلیگای آلمان) جنگ قهرمانی در لیگ برتر انگلیس جذاب تر است. اینجا هیچ چیز یک طرفه نیست. لیورپول و منچسترسیتی با اینکه شش امتیاز با یکدیگر اختلاف امتیازی دارند سرسختانه ترین رقابت قهرمانی را از ابتدای فصل 2020-2019 آغاز کرده اند.

از یک سو اندیشه های یورگن کلوپ و از سوی دیگر اندیشه‎های پپ گواردیولا. سرمربیان لیورپول و منچسترسیتی مدرن ترین اندیشه های مربی گری را در قالب تیم های تحت هدایت خود ارائه می کنند.

قرمزپوشان بندرنشین شرایط بهتری دارند. آنها از 11 بازی 10 برد کسب کرده اند، 31 امتیاز دارند و تفاضل گل مثبت 16 برای آنها ثبت شده است. لیورپولی ها 25 گل زده اند و 9 گل خورده اند. حتی یک باخت هم ندارند.

در سوی دیگر تیم منچسترسیتی به عنوان تیم دوم جدول رده بندی لیگ جزیره یک بازی بیشتر نسبت به لیورپول صدرنشین دارد. آنها 26 امتیازی هستند. شاگردان گواردیولا در 12 مسابقه ای که به میدان رفته اند 29 گل زده و هشت گل خورده اند.

یعنی چهار گل بیشتر از رقیب سرسخت خود وارد دروازه حریفان کرده اند و یک گل هم کمتر خورده اند. تفاضل گل آنها هم بیشتر است؛ مثبت 21. با این حال ثبت دو باخت و دو مساوی باعث شده فعلا از رقیب سرسخت خود عقب بیفتند.

شاگردان یورگن کلوپ سرسختانه از دیدار حیاتی امشب امتیاز می خواهند. دلیلی که باعث شد آنها فصل گذشته قهرمانی را باز هم از دست بدهند این است که در بازی های رو در رو به تیم حریف امتیاز دادند. در واقع از مجموع دو دیدار رفت و برگشت فصل گذشته فقط یک امتیاز به حساب لیورپول واریز شد.

اما آنها به هیچ عنوان نمی خواهند تراژدی فصل گذشته تکرار شود. در لیورپول فابینیو، هندرسون و وینالدوم خط هافبک سه نفره را تشکیل خواهند داد. لوورن نیز جانشین ماتیپ مصدوم خواهد بود. خط حمله قرمزها نیز به مانند گذشته متشکل از مانه، فیرمینو و صلاح خواهد بود.

در سوی دیگر منچسترسیتی خوب می داند که اگر امشب به تیم لیورپول ببازد فاصله بیشتری را ایجاد می کند.

دی بروین ستاره بلژیکی من سیتی روز گذشته گفت که لیورپول را می برند سپس در هفته های آتی فاصله خود را با صدر جدول کمتر می کنند تا در نهایت به آن برسند. به هر حال اگر منچسترسیتی امشب تیم لیورپول را ببرد با انگیزه بیشتری به کار خود در هفته های آینده ادامه خواهد داد.

منچسترسیتی و یک رکورد فوق العاده

تیم تحت هدایت پپ گواردیولا در 25 بازی اخیر خود در لیگ برتر 22 پیروزی کسب کرده است که رکوردی فوق العاده برای این تیم به شمار می آید. من سیتی در 11 دیدار از 12 بازی اخیر خود در لیگ برتر، در هر مسابقه حداقل 2 گل زده است. البته آنها در 4 بازی از 5 سفر اخیر خود به آنفیلد نتوانسته گلزنی کند.

آمار رویایی لیورپول

قرمزپوشان شهر لیورپول هم شرایط ایده آل دارند. آنها در 43 مسابقه اخیر خانگی هرگز متحمل شکست نشده اند. آنها در 12 دیدار اخیر خانگی خود در لیگ برتر حداقل دو گل زده اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها