از شهید مصطفی احمدی‌روشن شنیده بودم در مقطعی که در دولت خاتمی پلمب‌های هسته‌ای باز شد اعضای تیم و کارشناسان هسته‌ای، شادی و شعف بسیاری داشتند و این فک پلمب موجب شد که اعضا با توان و انرژی بیشتر و ظرف مدت کوتاهی سریعا غنی‌سازی را راه بیندازند.
کد خبر: ۱۲۳۶۲۲۱

در سال‌های اخیر علی‌رغم کارشکنی‌ها و نقض عهدهای بسیار آمریکا و اروپا در کنار تشدید تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران، صرفا اقدام به توجیه این‌گونه اقدامات کرده و اقدامات مقابله‌ای انجام نمی‌دادیم، اما در حال حاضر هر چند گام‌های اولیه ما اساسی نبوده و متناسب با اقدامات طرف مقابل نبود اما گام‌های فعلی از جمله تزریق گاز به سانتریفیوژهای فردو خوب و مناسب است و معتقدم که باید در گام‌های بعد غنی‌سازی 20 درصد انجام دهیم.
چنین اقداماتی می‌تواند باعث قوت قلب مردم و تیم هسته‌ای ایران شده و نشان‌دهنده این باشد که به جایی رسیده‌ایم که گام‌های متناسب برداریم و بخشی از این تحریم‌ها و محدودیت‌های پذیرفته شده برجام را کنار گذاریم. برداشتن گام‌هایی در جهت کاهش تعهدات برجامی موجب افزایش روحیه تیم فنی و مردم می‌شود، چرا که متوجه می‌شوند ما هم می‌توانیم مقابل غرب اقدامات متناسب داشته باشیم و صرفا به ساقط کردن هواپیمای متجاوز دشمن بسنده نمی‌کنیم بلکه در حوزه‌های مختلف سیاسی، فنی و نظامی اگر قرار باشد غرب تعدی و تجاوزی داشته باشد ما هم متقابلا در همان سطح برخورد کرده و پاسخ محکمی را خواهیم داد. چنین رویکردی در افزایش اقتدار و عزت ملی میان مردم بسیار موثر و مفید خواهد بود.

حسین آبنیکی

کارشناس مسائل هسته‌ای

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها