رئیس کل بانک مرکزی خبر داد؛

فعال سازی رمز پویا توسط ۳۰ بانک

رئیس کل بانک مرکزی گفت: به دلیل هوشمندنبودن برخی تلفن‌های همراه، اجباری کردن رمز پویا مقدور نیست.
کد خبر: ۱۲۳۶۱۵۴
فعال سازی رمز پویا توسط ۳۰ بانک

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از بانک مرکزی، رئیس کل بانک مرکزی گفت: بیش از ۳۰ بانک فعال سازی رمز پویا را شروع کرده اند؛ به دلیل هوشمندنبودن برخی تلفن‌ها، اجباری کردن آن مقدور نیست.

عبدالناصر همتی در یادداشتی ضمن اشاره به فعالیت بانک‌ها در مورد رمز پویا، به مواردی از کلاهبرداری اشاره کرد و گفت: مسئولیت حفاظت از اطلاعات مشتریان و هرگونه ضرر و زیان وارده از این ناحیه بر عهده بانک هاست.

وی افزود: بانک‌ها اطلاع رسانی در خصوص مزایای استفاده از رمز پویا را آغاز کرده اند و در حال حاضر رمز ایستا و رمز پویا توأمان فعال هستند و به همین دلیل مشتریان به دلیل راحتی، ترجیح می‌دهند از رمز ایستا استفاده کنند.

همتی تاکید کرد: رمز ایستا بایستی به گونه‌ای غیرفعال شود که موجب نگرانی مشتریان، در دریافت روزانه بیش از ۱۰ میلیون خدمت نشود و البته تعدادی از بانک‌ها هنوز به سرویس شاهکار برای انطباق شماره ملی و تلفن همراه مشتریان خود متصل نیستند.

رئیس شورای پول و اعتبار گفت: بانک مرکزی ایران در کنار اقدامات لازم پیشگیرانه، با رصد مرتب شبکه‌های اجتماعی و پایش درگاه‌های شبکه پرداخت کشور، و نیز تعامل با نهاد‌هایی نظیر دادستانی، پلیس فتا و مرکز ماهر؛ تعداد زیادی سایت جعلی را بسته است.

همتی گفت: بانک مرکزی یک سیستم متمرکز مبتنی بر پیامک راه اندازی کرده است، اما اتصال همه بانک‌ها به آن تا ابتدای دی زمان می‌خواهد و بانک مرکزی اطلاع رسانی لازم را خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها