پسر 18 ساله 3 عضو خانواده‌اش را سلاخی کرد

قتل با الگوی خاشقچی!

یک هفته پس از جنایت پسر جوان در کوچصفهان که به‌خاطر حسادت، چهار عضو خانواده اش و دوست خواهرش را کشته بود، راز پسر 18 ساله که به‌خاطر حسادت و تحت‌تاثیر قتل خاشقچی، پدر و مادر و برادر 13 ساله‌اش را به طرز هولناکی به قتل رسانده بود، فاش شد. متهم با صحنه‌سازی قصد داشت، راز جنایت را مخفی کند که تیم جنایی شهریار با اقدامات علمی او را مجبور به اعتراف کردند. سلامت روانی متهم قرار است توسط کارشناسان پزشکی قانونی بررسی شود.
کد خبر: ۱۲۳۶۰۱۵

به گزارش خبرنگار جام‌جم، سوم آبان امسال پسر 18‌ساله‌ای در حالی که دستانش خونین بود، وارد کلانتری شاهدشهر شهریار شد و راز جنایتی هولناک را فاش کرد. پسر زخمی مدعی شد، مرد نقابدار وارد خانه شده و سه عضو خانواده‌اش را به قتل رسانده، اما موفق به کشتن او نشده است.
3 جنایت هولناک
پس از این ادعا تیمی از ماموران با هماهنگی قضایی راهی خانه پسر جوان در شاهدشهر شده و پس از ورود به خانه با صحنه هولناکی رو به رو شدند. جسد مادر 44 ساله خانواده در نزدیکی در ورودی قرار داشت و جسد مرد 45 ساله در اتاق خواب و پسر 13 ساله‌اش در حمام قرار داشتند. سه عضو این خانواده به طرز دلخراشی و با ضربه‌های چاقو به قتل رسیده بودند.
در بررسی محل آثاری از ورود به زور یا سرقت مشاهده نشد و تیم جنایی در همان تحقیقات اولیه دریافتند، اعضای این خانواده قربانی انتقامی کور شده‌اند. پس از تحقیقات مقدماتی، اجساد به پزشکی قانونی منتقل شد و کارآگاهان به تحقیق از پسر 18 ساله خانواده پرداختند.
ردپای مرد نقابدار
پسر جوان در تحقیقات گفت: امروز مردی نقابدار وارد خانه‌مان شد و با چاقویی که همراه داشت، پدر و مادر و برادر کوچک‌ترم را کشت. بعد هم با من درگیر شد که در برابرش مقاومت کردم و دستانم زخم شد. او وقتی دید نمی‌تواند مرا هم به قتل برساند، از خانه مان فرار کرد. خیلی ترسیده بودم و تصمیم گرفتم به کلانتری بروم و ماجرا را اطلاع دهم. آن مرد نقاب سیاهی به صورتش زده بود و نتوانستم او را شناسایی کنم.
قاتل، پسر خانواده است
بررسی صحنه قتل با گفته‌های پسر جوان مطابقت نداشت و او در تعریف ماجرا دچار تناقض‌گویی شد. این موضوع شک تیم جنایی را به پسر نوجوان بیشتر کرد و تحقیقات بر روی او متمرکز شد. از سوی دیگر بررسی جراحت‌های دست متهم نشان داد، زخم‌ها شبیه خودزنی است. همچنین همسایه‌ها اعلام کرد، صدای درگیری و کمک خواهی نشنیدند.
بازجویی‌ها از پسر خانواده ادامه داشت اما او همچنان منکر این جنایت بود. به همین خاطر کارآگاهان از روانشناسان پلیس کمک گرفته و چند روز رفتارهای او زیر نظر گرفته شد و پس از صحبت با پسر 18 ساله او لب به اعتراف باز کرد و به قتل عام خانوادگی اعتراف کرد.
اعتراف به قتل
متهم درباره انگیزه‌اش از قتل گفت: پدرم همیشه بین من و برادرم فرق می‌گذاشت و همین رفتارش باعث شد تصمیم به قتل او بگیرم. از چندی قبل نقشه قتل را در ذهنم مرور کردم و روش‌های مختلفی را انتخاب کردم اما عصر سوم آبان نقشه‌ام عوض شد. ساعت چهار و نیم عصر من و برادرم در خانه تنها بودیم. از آشپزخانه چاقویی برداشتم و با آن چند ضربه به برادرم زدم و او را کشتم. بعد از قتل جسدش را به حمام بردم و منتظر بازگشت پدرم به خانه شدم. وقتی پدرم از سر کار به خانه آمد از پشت سر او را غافلگیر کرده و با ضربه‌های چاقو او را هم کشتم. جسد پدرم را به اتاق خواب بردم. باید مادرم را هم می‌کشتم، اگر او زنده می‌ماند، ماجرا لو می‌رفت. او به مراسم روضه رفته بود که وقتی برگشت، مادرم را با ضربه‌های چاقو کشتم. با چاقویی که در دست داشتم، سه انگشت دستم را بریدم و به کلانتری رفتم و سناریوی دروغین خودم را مطرح کردم.

سناریوی جنایت چطور نوشته شد
معاون اجتماعی فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران با اشاره به این‌که متهم تحت انجام تست‌های سلامت روان قرار گرفته است، گفت: متهم تحت تست‌های روان‌سنجی قرار گرفته و برخی از شواهد حاکی از وجود اختلال شخصیت در این فرد است که البته باید منتظر نظرنهایی پزشکی قانونی بود. او فردی پرخاشگر و برون‌گرا بوده و با افراد درگیر می‌شده است. آن‌طور که خودش گفته، در مدرسه هم همیشه دعوا می‌کرد و در این دعوا مغلوب می‌شده است.
سرهنگ مهدی سرپناه ادامه داد: پسر جوان تبعیض‌های پدرش در رفتار میان او و برادرش را انگیزه این قتل می‌داند و ابتدا قصد داشته پدرش را به قتل برساند و بعد با مادر و برادرش زندگی کند. اما روز حادثه تصمیمش را تغییر می‌دهد و سه عضو خانواده‌اش را به قتل می‌رساند. متهم به قتل ادعا کرده، با دیدن گزارشی درباره قتل جمال خاشقچی، نقشه قتل عام در ذهنش نقش بسته و قصد داشته به شیوه قاتلان این روزنامه‌نگار سعودی قتل را انجام دهد. او در تحقیقات مدعی شده بعد از قتل پدرش دچار سرخوشی شده بود.
وی خاطرنشان کرد: با روش‌های علمی راز این جنایت خیلی زود فاش شد و متهم به تشریح جنایت پرداخت. برای این فرد پرونده‌ای تشکیل شده و هم‌اکنون برای رسیدگی بیشتر در اختیار دادسرا قرار دارد.

محمد غمخوار

گروه حوادث

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها