برانکو در گفت‌وگوی اختصاصی با جام‌جم:

فیفا بهترین داور بین من و پرسپولیس است

مصاحبه اخیر محمدحسن انصاری فرد خیلی زود به گوش برانکو ایوانکوویچ رسید؛ مصاحبه‌ای که انصاری فرد در آن نسبت به شکایت سرمربی پیشین پرسپولیس واکنش عجیبی نشان داده و تهدید کرده بود اگر برانکو روی مواضع خود پافشاری کند، باشگاه نیز از این مربی کروات بابت فسخ یک طرفه به فیفا شکایت می‌کند؛ البته انصاری فرد در شماره قبلی روزنامه جام‌جم و در یک گفت‌وگوی اختصاصی، به صورت شفاف عنوان کرد به دنبال مذاکره و توافق با برانکو است، اما آیا برانکو این موضوع را می‌پذیرد؟ برای یافتن پاسخ با برانکو در کرواسی تماس گرفتیم که ماحصل این گفت‌وگو را می‌خوانید:
کد خبر: ۱۲۳۵۹۷۷

در ابتدا بگویید آیا اخبار مربوط به پرسپولیس را دنبال می‌کنید؟
در حقیقت نمی‌توانم این کار را انجام بدهم. شاید برخی تصور کنند از آنجا که حالا دیگر بیکار هستم، وقت کافی برای دنبال کردن اخبار پرسپولیس دارم، اما علیرغم میل باطنی، نمی‌توانم چنین کاری انجام بدهم. دوستان خبرنگارم از ایران با ما تماس می‌گیرند و اخبار را به من می‌گویند. از طرفی، در کرواسی مشغول کار و تجارت‌های دیگری غیر از فوتبال هستم.
آیا شغل دیگری غیر از فوتبال دارید؟
بله مدیریت یک کلینیک ورزشی برعهده همسرم است و حالا باید به او کمک کنم.
پیشنهادی برای بازگشت به فوتبال دارید؟
بله، چند پیشنهاد به دستم رسیده، اما با توجه به شرایطی که طی ماه‌های اخیر برایم رقم خورد، فکر می‌کنم هنوز زمان استراحتم به پایان نرسیده است.
ماجرای شکایت شما از پرسپولیس همچنان یکی از بحث‌های داغ فوتبال ایران است. شکایت تان به کجا کشید؟
ما کار را شروع کردیم و منتظر مطالعه کامل پرونده توسط مسؤولان کمیته تعیین وضعیت فیفا هستیم. آنها باید مراحل بعدی را انجام بدهند. من اصلا نمی‌خواستم از پرسپولیس شکایت کنم که بخشی از این موضوع به دلایل منطقی و بخشی دیگر به علاقه عاطفی من نسبت به پرسپولیس برمی‌گردد، اما رفتارهایی را دیدم که مجبور به شکایت شدم. حالا هم پرونده در وضعیت بررسی و ارسال شکواییه برای باشگاه پرسپولیس است.
فکر می‌کنید برنده این شکایت باشید؟
بله. آن طور که وکیلم گفته، مدارک ما برای برد در این پرونده کامل است. طبق قانون، هر مربی یا بازیکن خارجی اگر با تیم و باشگاه تحت قراردادش به مدت دو ماه پولی نگیرد، می‌تواند فسخ یکطرفه کند. من 11 ماه بدون دریافت حتی یک یورو در پرسپولیس کار کردم و حتی به این باشگاه پول قرض دادم؛ یعنی می‌توانستم 9 ماه کمتر کار کنم و به اندازه کل قراردادم پول بگیرم اما ماندم تا با قهرمانی در هر دو جام به کارم در پرسپولیس پایان بدهم.
از وقتی جدا شدید تا امروز، پولی هم دریافت کردید؟
حتی یک یورو هم نگرفتم؛ حتی یک یورو. هیچ تماسی با من گرفته نشد. فقط دو، سه بار با وکیل من صحبت کردند و از او خواستند تا به تهران برود و مذاکره کند اما اتفاقاتی افتاد که همه ما متعجب شدیم.
چه اتفاقاتی؟
به وکیل من پیشنهادهایی برای تسویه حساب دادند که اصلا منصفانه نبود. آنها خواستار تخفیف بیش از 70 یا 80 درصدی و پرداخت قسطی مطالباتم بودند که منطقی به نظر نمی‌رسید و باعث شد به شکایتم ادامه‌بدهم.
اما انصاری فرد بارها گفته جای برانکو و پرسپولیس برای حل اختلافات مالی در فیفا نیست و باید با مذاکرات مستقیم، این مشکل حل شود.
بله، ایشان حرف‌های دیگری هم زده است اما شرایط مرا به سمت شکایت از پرسپولیس کشانده و چاره دیگری ندارم. ما کارها را با روال قانونی پیگیری می‌کنیم. من برخلاف عقیده انصاری فرد می‌گویم مشکل ما فقط باید در فیفا حل شود.
چرا؟ نمی‌خواهید به پرسپولیس تخفیفی بدهید؟
من بارها خودم در مصاحبه‌هایی که داشتم، این مطلب را گفتم که حاضرم به پرسپولیس تخفیف بدهم به شرط آن که همه چیز منطقی باشد و با من به سرعت تسویه حساب کنند، اما مدیران باشگاه حتی یک تماس هم با من نداشتند. اینها چه معنایی دارد؟ در این مدت که منتظر تماس شان بودم، می‌توانستند بخش کوچکی از مطالباتم را بپردازند تا شاید من هم به آنها تخفیف بدهم اما آیا چنین کاری انجام دادند؟ هرگز! من هم گفتم بهتر است با راهکار قانونی سراغ مسؤولان باشگاه برویم.
انصاری فرد گفته شاید از شما شکایت کند. البته او در مصاحبه با روزنامه جام‌جم تاکید داشت که به دنبال تهدید‌‌شما نیست و بیشتر می‌خواهد با مذاکره و توافق، این پرونده را ببندد.
بله حرف‌های ایشان را شنیده‌ام ولی اعتقاد من این است که او هم نمی‌تواند طلبم را بپردازد. شش ماه قبل از ایران خارج شدم و حالا تازه به‌دنبال آن هستند تا از من تخفیف بگیرند. تخفیفی که شرایط ویژه‌ای دارد؛ به من می‌گویند بعد از 17 یا 18 ماه، 70 تا 80 درصد طلب را ببخش و آن 20 یا 30 درصد باقیمانده را به‌صورت قسطی دریافت کن. چه کسی این طور توافق و مذاکره می‌کند؟ من هیچ وقت نمی‌خواستم برای پرسپولیس مشکلی به وجود بیاورم اما مرا به این سمت کشاندند. حالا هم هر دو طرف باید به جای مصاحبه، به فکر رای باشیم.
امکان ادامه مذاکره یا توافق وجود دارد؟
با شرایطی که پرسپولیسی‌ها گفتند، من بسیار بعید می‌دانم. باید ببینیم در آینده چه می‌شود.
شما گفتید بازی‌های پرسپولیس را نمی‌بینید اما نتایج این بازی‌ها را دنبال می‌کنید؟
بله، تا حدی تلاش می‌کنم که اطلاعاتم را به روز کنم. پرسپولیس تیم و باشگاه بزرگی است و طی سه فصل گذشته با کسب هفت عنوان قهرمانی و صعود به بالاترین سطح فوتبال در قاره آسیا، این موضوع را ثابت کرد. این روند می‌تواند ادامه داشته باشد زیرا هواداران پرسپولیس همیشه حامی تیم هستند و بازیکنان و کادرفنی هم از سطح بالایی برخوردارند. من فکر می‌کنم پرسپولیس باز هم بتواند به درخشش خود ادامه دهد و قهرمانی‌های بیشتری کسب کند. برای همه هواداران پرسپولیس آرزوی موفقیت دارم.
امکان دارد روزی دوباره شما را روی نیمکت پرسپولیس ببینیم؟
پرسپولیس در حال حاضر سرمربی خودش را دارد و اصلا حرفه‌ای نیست که من در این شرایط حرفی بزنم.
و این احتمال را می‌دهید که روزی دوباره برای مربیگری به ایران بیایید؟
ما مربیان یک‌سری قوانین خاص خودمان را داریم. یکی از این قوانین، آماده بودن چمدان است. همیشه چمدان‌مان مهیاست تا به تیم‌های جدیدی برویم ولی همان طور که گفتم، همه چیز در آینده اتفاق می‌افتد و امروز هیچ چیز از آینده نمی‌دانم.

رضا پورعالی
ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها